Jump to content
Sign in to follow this  
timmerman_606

reparatie geen geluid Pure Evoke H2 DAB+/FM Radio

Recommended Posts

Een paar jaar geleden heb ik een Pure Evoke H2 DAB+/FM Radio gekocht. Deze staat in een goed verluchte badkamer. Hij speelt enkel s morgens en s avonds als we de badkamer gebruiken. Plots begaf de audio het , eerst op DAB daarna op FM . De uitlezing werkt nog normaal. Nadat ik via de hoofdtelefoon gecheckt had of er nog geluid uit komt, hoorde ik enkel nog geluid op FM. Visueel zag ik dat er op de print een transistor naar de eeuwige jachtvelden was Q10. Na contact name met PURE UK kreeg ik te horen dat het niet in hun policy lag om schema of onderdeel benoeming te geven. op mijn vraag om de hele print te kopen kreeg ik als antwoord dat ze geen spare parts hebben . Weet iemand wat Q10 is? zie foto.

fotoprint-1040-x-780-.jpg

Zit aan de andere kant van de print een display?

Als dat zo is hoe ziet het beeld dan uit? Wat donkerder dan voorheen?

Q10 heeft niets met het geluid te maken.

Controleer het versterker ic,dit zal waarschijnlijk wel een TDA72665 zijn

Sorry voor laat antw.. Display is normaal maar op het eerste zicht was dit de dader..dus niet. Dan maar eens op zoek naar de TDA. Zal iets voor maandag worden want ik ben op weekeind. Wat wel raar was is dat eerst het DAB geluid weg viel en een beetje later de FM. En ik heb nog sound alleen in FM mode op de uitgang van de hoofdtelefoon. Dat zal ik waarschijnlijk op het andere printje moeten zoeken . Dat is voor maandag......

3 ic tjes gevonden . Optisch niks mis mee:

een RC4558 amplifier ,

een ET2354  4 stereo inputs/2-channel outputs digital control audio processor.

en een voor mij nog onbekende ETK  4812BY OD29.

Zal een winter projectje worden, oscilloscoop op los laten.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By eekie2
      Ik heb sinds een paar jaar een Schwaiger satellietzoeker, waarmee ik zeer tevreden ben.Hij werkt nu nog omdat de batterij nog niet leeg is, maar de oplaadplug in het apparaat is losgeraakt, waardoor ik niet meer kan opladen. Ik probeer de omkasting te openen, maar dat lukt niet. Meestal duidt dat erop dat ergens nog een schroef of schroeven zitten. door de plakkers op voor- en achterkant voel ik geen schroeven. Kan iemand me vertellen hoe ik de omkapping zonder schade openmaak?
    • By gerrit801
      Philips tv 40PFL5507H/12 heeft op achtergrond wel beeld maar blijft donker,iemand een tip?
      Ik denk de Backlight.
      Gerrit
    • By mebo870
      Mag ik wat vragen, ik heb hier momenteel de grasmachine van mijn ma in bruikleen staan.

Halfweg het gazon, een kleine plas pauze, wil dat ding niet meer opstarten, enkel een klik te horen.

De stand van het mes wat gedraaid (spoel), geprobeerd en geprobeerd niks, enkel een klik, na een poos start dat kreng ineens toch op.

De eerste verdacht is uiteraard de condensator voor de hulpwikkeling.

Nu vandaag, het maaimes er af gehaald en alles eens open gegooid en die motor start 20 - 30 keer normaal op, dat zou de condensator toch al moeten uitsluiten. Dan was ik aan het denken aan een thermische beveiliging in de motor, maar navraag bij mijn ma blijkt dat die machine soms niet eens op te starten is.

Dan zit er nog een rem op maar geen idee hoe dat in zijn werk gaat.

Met andere woorden dit is weer zo’n randgeval.

Iemand een tip?   

• By Satknooier
      Hallo ,

heeft er iemand misschien een servive manual van Eaw   caz 800 versterker ?

of een link  maar ik heb al veel doorgespit maar kan het nergens vinden.

Groet

Satknooier

• By uncleee
      Mijn tv stond aan ineens beeld op zwart en geluid weg standbij led werk nog afstandbediening werk ook nog enkel geen beeld weet iemand wat het zou kunnen zijn ? 
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy