Jump to content
Sign in to follow this  
Ventura

Algemeen Grote actie tegen illegale betaal-tv

Recommended Posts

Het gaat hier om IPTV  wat gebruikt maakt van Xtream Codes. De software en database draait lokaal bij de IPTV aanbieder maar het panel voor beheer draait op een centrale server die nu in beslag is genomen. De meeste gebruikers merken nog niet, aanbieder kan echter geen wijzigingen meer aanbrengen zoals nieuwe accounts, abonnement verlengen, zenders toevoegen cq resetten etc.

Uitgebreid verhaal is hier te vinden: Reddit: Summary of information regarding EUROJUST raiding Xtream Codes 

Ik heb ook zo een illegaal abonnement boven op mijn huidige tv abonnement. 

Reden is dat ik naar de Vlaamse en Franse commerciële wil kijken die via bv KPN niet te ontvangen zijn. 

Wil daar best legaal 10 euro pm extra voor betalen  maar dat kan niet.

Troost je, daar zie je dezelfde pulp als op de nederlandse tv..

2 uur geleden zei Hoppetabenjamin:

tja

dat hebben die TV providers allemaal niet zo goed georganiseerd met de Content providers (qua kosten en extra pakketten)

en dat schrijven we nu al jaren hier in sat4all

Handelsovereenkomsten sluiten heeft nu eenmaal negatieve aspecten met de concurrenten die ook een overeenkomst hebben / of geen (zoals in jouw geval).

Illegaal weg ermee <> alles legaliseren voor wat het waard is

en dan is 10€ / abonnee extreem veel geld waar je wel wat mee kunt regelen

2 uur geleden zei Tonskidutch:

tja

dat hebben die TV providers allemaal niet zo goed georganiseerd met de Content providers (qua kosten en extra pakketten)

en dat schrijven we nu al jaren hier in sat4all

Handelsovereenkomsten sluiten heeft nu eenmaal negatieve aspecten met de concurrenten die ook een overeenkomst hebben / of geen (zoals in jouw geval).

Illegaal weg ermee <> alles legaliseren voor wat het waard is

en dan is 10€ / abonnee extreem veel geld waar je wel wat mee kunt regelen

Het probleem is de graaierij in de content industrie. Nu ze hebben gezien dat het Netflix principe kan werken willen ze ineens allemaal hun eigen streamingsdienst voor 8-10 euro per maand en denken ze dat consumenten gek genoeg is om overal een abo te nemen terwijl deze er eigenlijk steeds minder voor terug krijgt.  (versnippering)  en zo betaal je nog veel.  Dus legaal gaat dit nooit werken tonski.

Edited by Codx

1 uur geleden zei Codx:

Dus legaal gaat dit nooit werken

Voledig mee eens.

zolang je eigen kaarten hebt hoef je niks te vrezen.

• Like 1

8 uur geleden zei Hoppetabenjamin:

Ik heb ook zo een illegaal abonnement boven op mijn huidige tv abonnement. 

Reden is dat ik naar de Vlaamse en Franse commerciële wil kijken die via bv KPN niet te ontvangen zijn. 

TNTSAT kaart?

Op 26-9-2019 om 12:55 zei drz:

Troost je, daar zie je dezelfde pulp als op de nederlandse tv..

Waarom deze opmerking, als iemand dat nu graag ziet? Altijd maar al die meningen hier waar niemand op zit te wachten!

• Like 3

De meeste zenders zijn inmiddels weer in de lucht maar de Telegraaf lezer is nog steeds niet van de schrik bekomen. 

15 uur geleden zei Dreeke:

Waarom deze opmerking, als iemand dat nu graag ziet? Altijd maar al die meningen hier waar niemand op zit te wachten!

Het gaat om het feit dat het de moeite niet is om strafbare feiten te plegen voor iets wat je al legaal hebt.

Maar goed punt, ik had mijn mening er buiten kunnen laten.. Ik kijk niet graag naar geestdodende programma's op tv maar een ander misschien wel.

8 uur geleden zei drz:

Het gaat om het feit dat het de moeite niet is om strafbare feiten te plegen voor iets wat je al legaal hebt.

Daar heb je gelijk in...  maar dan zou er dus een stuk meer legaal verkrijgbaar moeten worden, om het illegale een halt toe te roepen.

En dat is jammer genoeg nog niet zo...  en ik vermoed dat er tot die tijd ruim voldoende belangstelling blijft voor het illegale aanbod.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By boudeman
      Andere Tijden waar ik graag naar kijk (meestal opneem) komt nu beschikbaar op YouTube:
      https://www.youtube.com/user/anderetijdenTV/featured
      Welk programma volgt?

• By Eduard07
      Ik las op radio.nl het volgende bericht:
      http://radio.nl/820458/walter-bingham-95-is-oudste-radiomaker-ter-wereld

Toevallig kwam ik de afgelopen zondagavond op BBC Radio 2 de volgende presentator tegen:
      https://www.bbc.co.uk/programmes/b06vc1v8
      en.wikipedia.org/wiki/Barry_Humphries

En ik denk dat de volgende radiomaker ook wel in deze lijst thuishoort:
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Tineke_de_Nooij

Radiomakers die kennelijk nooit genoeg van radio kunnen krijgen.    

Wie kan de lijst aanvullen?
    • By ariebakker
      Hoi, even een vraagje. Afgelopen weekend een DM920 aangeschaft voor mijn DM7080 .
      Op de DM7080 werkte ik met de open atv 6.3 image in combinatie met CCcam als softcam voor mijn interne Ziggo kaart.
      Deze combinatie functioneerde altijd prima naar behoren.
      Echter met m`n nieuwe DM920 in combinatie met open atv 6,4 image en de CCcam als softcam hapert het beeld op af en toe.
      Dit ligt niet aan het signaal. Is meer dan voldoende. Ook geprobeerd een andere softcam te laden OScam maar hierbij werkt de interne kaart helemaal niet.
      Heeft iemand een suggestie om dit goed werkend te kunnen krijgen?
      Ik heb namelijk weinig zin om de  DM7080 weer terug te zetten.
      Alvast bedankt voor het meedenken.
    • By pollegazon
      Steeds minder Vlamingen kijken lineaire tv, waarbij o.m. Netflix (van 15 naar 40 %) tot de winnaars behoort.

Ons mediagebruik is al enkele jaren onderhevig aan sterke veranderingen, vooral de manier waarop we naar televisie kijken. Door de komst van digitale televisie en vooral streamingplatformen zoals Netflix, VRT NU en VTM GO, is on-demand televisiekijken alsmaar belangrijker geworden. Dat zorgt er voor dat de klassieke televisiezenders voortdurend uitgedaagd worden zich aan die evolutie aan te passen. Het onderzoeksbureau IMEC heeft de resultaten van de Digimeter bekend gemaakt. Dat is een jaarlijkse studie naar het mediagebruik van de ‘gemiddelde’ Vlaming. En daaruit blijkt maar al te goed dat stijgende belang dat videostreaming in ons dagelijkse leven heeft gekregen. En die heeft niet enkel invloed op televisiezenders, maar ook op telecomoperatoren zoals Telenet en Proximus. Hun aanbod van betaalde digitale pakketten is al enkele jaren aan het stagneren, terwijl Netflix een sterke groei heeft gekend de afgelopen jaren. In 2016 had ongeveer 15% van de Vlamingen een Netflix-abonnement, vandaag de dag zijn dat er al 40%.
      Kabelknippers
      Een verklaring voor het succes van Netflix is vooral te zoeken bij jongere generaties. Een steeds groter deel van jongvolwassenen tussen 25 en 34 jaar kiest er zelfs voor om geen klassiek televisieabonnement te nemen, de zogenaamde ‘kabelknippers’. Dat percentage groeide in 2019 tot 15%. Voor hen volstaat het om enkel een internetabonnement te nemen. Klassieke televisieabonnementen zijn voor hen te duur, en bieden hen niet meer dan dat ze via streamingplatformen kunnen kijken.
      Volgens Lieven De Marez, professor communicatie aan de UGent, is dat veeleer ook een economische keuze. Dat vertelde hij aan VRTNWS. Jongeren groeien vandaag de dag vaak op in mediarijke gezinnen, waar de ouders betalen voor de ‘klassieke’ media, die zij dan vaak aanvullen met abonnementen voor streamingdiensten. Wanneer zij alleen of met hun partner gaan wonen, staan zij plots voor een keuze waar zij allemaal zelf voor willen betalen. Vaak wordt de prioriteit dan gelegd bij de streamingdiensten. Bekijken we het percentage over alle leeftijdsgroepen hen, dan heeft ongeveer 6% van de Vlamingen zijn televisiekabel doorgeknipt.
      Vlaamse Netflix
      Een zeer opmerkelijke evolutie, waar de Vlaamse mediabedrijven zich maar al te bewust van lijken. Het is niet toevallig dat DPG Media, eigenaar van VTM, al lang de ambitie koestert om een streamingdienst te lanceren. Vorige week werd een partnership aangekondigd met Telenet daarvoor. Het streamingabonnement zou worden opgenomen binnenin het Play More-aanbod van Telenet, en een mix van Vlaamse en internationale series en films bevatten. De Marez beweert dat die ‘Vlaamse’ toets uiteindelijk maar bijzaak zal zijn om het platform succesvol te kunnen maken. Een ruim aanbod aan internationale series ziet hij als een belangrijkere factor om te wedijveren met Netflix. Maar uiteindelijk zal het platform vallen of staan door de prijs van de abonnementen. Die mag zeker niet uitkomen boven die van Netflix. De Marez durft dus nog niet voorspellen of het platform van Telenet en DPG uiteindelijk een succes zal worden, maar weet wel dat het hoogtijd was dat de Vlaamse mediabedrijven in actie schoten.
    • By johan64
      Wat mij op valt is als ik veronica inside wil kijken op mij Samsung tv via kijk tv
      Dan is het beeld slecht net of de weinig bandbreedte doorkomt 
      De rest is wel goed
      Wel heel vreemd

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy