Ga naar inhoud
  • ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door pieter532
      Beste allen,

Ik wil mijn huidige schotel configuratie uitbreiden om meer satellietsignalen (kanalen) te kunnen ontvangen. Mijn huidige configuratie is gericht op 13E, 19.2E, 23.5E en 28.2E. De apparatuur die ik daarvoor gebruik is:
      1x schotel Visiosat G4
      4x LNB ALPS Twin 40mm 
      4x LNB houder 40mm
      2x DiSEqC (1.0) Visiosat VCOM 401 4/1
      2x Satelliet ontvangers (Xtrend 8000 en Xtrend 7000)

Ik wil graag naar de volgende satellieten:
      Must have:       15W (ESPN), 5W (Mediaset), 13E (Tivusat), 19.2E (NL), 23.5E (NL) en 28.2E (BBC).
      Nice to have:    12.5W (Sky TG24), 7E en 9E.

Ik wil de Xtrend 7000 vervangen door een multistream (met S2) ontvanger tbv kanalen op 5W.
      Ik neig naar een Visiosat BIG (Cahors) met een VU+ 4k (DVB-S2X) en wil graag zoveel mogelijk mijn huidige apparatuur hergebruiken. En ik wil gebruik maken van twee satellietontvangers namelijk de Xtrend 8000 en de (nieuwe) multistream ontvanger. Op de multistream moet OpenPli (of een andere opensource set-top box software) kunnen draaien.

Welk merk en model schotel adviseren jullie?
      Wat voor merk en type Diseqc switch heb ik nodig (rond de €40/stuk)?
      Wat voor LNB’s heb ik nodig? Inverto black? Relook of ALPS? (rond de €30/stuk)
      Welke afmeting heb ik nodig voor de LNB's, 23mm of 40mm?
      Wat voor multistream (met S2) ontvanger adviseren jullie?
      En welke Opensource set-top box software adviseren jullie voor op de multistream ontvanger?
    • Door Loek3000
      Heb nu de T90 op het dak, uitgericht, alles gelukt tot nu toe (moest de graden bepalen met mijn mobiel, zat me gek te zoeken naar de elevatie aanduiding op de schotel...)

Ik heb deze keuze gemaakt, alleen begin nu toch te twijfelen...

Veruit het belangrijkste zijn 13,19,23 en 28, deze wil ik met het sterkte signaal binnen krijgen, nu heb ik 28 97% maar de 23, 19 en 13 komen ongeveer met 80 door, nu zit ik te denken....
      Thor vind ik ook redelijk belangrijk...

Is het per definitie zo dat hoe meer je de lnb op het 0 punt zet, deze dan ook altijd het sterkste is?

Ik heb trouwens wel een vergissing gemaakt, ik dacht dat de getallen op de rails door gingen tot 25 en nog een beetje (wat niet is aangeduid) dus vandaar deze instelling, de (voor mij) belangrijkste satellieten komen daarom redelijk centraal binnen :

Astra 3B (23.5° O)        -6.8
      Eutelsat 21B (21.5° O)        -4.7
      Arabsat 5C (20.0° O)        -3.2
      Astra 1KR/L/M/N (19.2° O)    -2.3
      164.86°    29.11°            +0.0
      Eutelsat 16A (16.0° O)        +1.0
      Eutelsat Hot Bird 13(13.0° O)    +4.1

Maar mijn vraag is dus ook, is er een betere opstelling te realiseren en moet ik een nieuwe berekening maken: deze bijvoorbeeld)

Ik gebruik OpenATV op een Mutant HD51
    • Door jhhbe
      hallo,

Helemaal gek geworden dit weekeinde tijdens uitrichten schotel, die is een paar maanden terug bij een storm wat bewogen (intussen kijken we scarlet tv). Volgens 'nieuwe' instructies had ik de ring al op de 23,5 kop en beginnen richten (met een hele oude satfinder ertussen). Wat ik ook deed, ik kreeg alleen goed beeld op de 19,2 - na heel erg veel keren op en af de ladder de ring nu rond de 19,2 gedaan, maar ook dan nog alleen beeld op de 19,2. De skew heb ik met een waterpas en het malletje op de lnb normaal goed staan.

Ik vind de 23,5 niet en ik heb geen idee in welke richting ik nu moet sturen om deze te vinden. Als ik op mijn Rebox ontvangertje diseqc 1.0 op 1 instel, dan heb ik een goed signaal op 19,2 en kan ik zenders vinden. Als ik 23,5 op diseqc 2 instel springt de signaalsterkte even op 100% gaat dan terug naar 0, kwaliteit signaal blijft op 0%. Als ik ook 28,2 instel op disqc 1.0 vindt het ding ook daar zenders (?!). Signaal kwaliteit is wel minder dan op 19,2 wat dan weer wel niet zo gek is.

De tv vlaanderen/canal digitaal fastscan werkt niet, maar als ik op de twee satellieten gewoon zenders scan, dan vind ik er een hoop die dus tot mijn verbazing op zowel 19,2 als op 28,2 beeld geven. Ik kan er helemaal niet meer aan uit?

(voor wie zich afvraagt waarom ik erop kwam om op 28,2 te kijken, ik had de schotel een eind te ver naar links gedraaid en de ontvanger van m'n TV had de satelliet herkend).

tips zijn heel erg welkom

jhh

• Door superschroot2
      Mijn ouders hebben inmiddels al een jaar of 6 een Visio Big Bisat staan met 4 LNB's om de Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5 en Astra 28.2 te ontvangen.

Dit ging tot een tijdje geleden goed, maar nu hebben ze problemen, met name op de belangrijkste, de Astra 3 op 23.5. Ze hebben een VU+ Duo staan waarvan een jaar geleden een paar condensators vervangen zijn.

Als ik de waardes van de Astra 3 aflees, kom ik maximaal tot 67 a 68% SNR (10.8 dB). We hebben de afgelopen dagen al een paar uur gespendeerd om de schotel opnieuw te richten om de waardes omhoog te krijgen, maar helaas zonder succes.

Ik heb alletwee de tuners geprobeerd, allebei geven ze dezelfde waardes.

Ik woon tegenwoordig ver van mijn ouders vandaan, hebben jullie tips wat ze nu het beste kunnen doen? Kabels lijkt het dan niet te zijn, tenzij allebei de kabels toevallig precies hetzelfde probleem hebben waardoor ze op dezelfde waardes uitkomen..
    • Door Tonskidutch
      Hoi mannen,
      astra 19,2 Oost

als ik dus vandaag kijk om 12 uur en een schaduw lijn op mijn balkon zou hebben van de hoger gelegen verdiepingen van het buurgebouw, dan had ik wellicht geen beeld bij een elevatie van 31,3 voor de 19,2

er is echter geen schaduw op balkon
      dus ik zou op mijn eigen balkon kunnen opstellen

als ik op dishpointer het beeld zie werpen er drie schoorstenen aan het buurgebouw met een schaduw vlak voor mijn balkon op begane grond

ik zou met 11,4/18,8 inv tan op een hoek komen van 31,23 graden
      ik ben met +- 3 meter boven begane grond
      dat moet toch kunnen of maak ik een fout?
      zie bijgevoegde beelden
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid