Ga naar inhoud
Jean-Claude

Kabel TV Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv

Aanbevolen berichten

ja wacht even,

de eerste die ik willekeurig aanklik op je link is HD ready en kan DVB_T en DVB_C

dus er moet wel oplettend gezocht worden onder de specificaties naar die volledig HD en DVB_T2 / DVB_C indien we digitaal aanbod van kabel of antenneTV willen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

HD Ready of 720p scherm is al voldoende voor Telenet analoge vervangzenders en TV Vlaanderen DVB-T, beide zijn in matige SD kwaliteit met h.264 codec.

aangepast door Tripleboy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

en hun DVB-C radio ontvanger speciaal voor telenet is sinds vandaag ook te koop voor 49 euro, mag geen url plaatsen vrees ik naar de ontvanger van telenet.

dus zelf eens zoeken op hun klanten voordeel gedeelte ;) (daar waar tv's en smartphone's opstaan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei digitaal kijker:

en hun DVB-C radio ontvanger speciaal voor telenet is sinds vandaag ook te koop voor 49 euro, mag geen url plaatsen vrees ik naar de ontvanger van telenet.

dus zelf eens zoeken op hun klanten voordeel gedeelte ;) (daar waar tv's en smartphone's opstaan)

De naam van het toestel mag hopelijk wel? 😉

Vistron VDR 210. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-10-2019 om 13:00 zei astro iris:

Ik ben nieuwsgierig hoe de situatie in rusthuis van mijn moeder is. Volgens mij zijn ze er niet klaar voor.

Heb je geprobeerd of je in het rusthuis één HD kan ontvangen?

We hebben dat ook zo geprobeerd toen mijn moeder in rusthuis verbleef. Dat werkte. TV had ci-slot (zeg ik dat juist?) Ik heb toen voor mezelf een ci-module gekocht. Is eenmalig bedrag. En in tv van rusthuis gezet. Digitale tv met alle kanalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja HD is er te ontvangen, maar mijn ma haar tv is nog niet voorzien van DVB-C tuner. Wordt andere tv met CI-slot. Tv was al tweedehands van studentenkamer kleinzoon, dus is niet meer voor tijd.  De reden van het wat langer wachten is dat moeder heel weinig tv kijkt op haar kamer, alleen wat avondnieuws en Buren, daarna slaapt ze. Overdag kijkt ze tv samen met andere bewoners in de grote zaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Orgeldandri:

Alle zenders zitten al in HD op de kabel.

Telenet wilt bandbreedte sparen.

Analoog weg.

SD er bij.

?????

Tja, zo zie ik het ook, 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Orgeldandri:

Alle zenders zitten al in HD op de kabel.

Telenet wilt bandbreedte sparen.

Analoog weg.

SD er bij.

?????

Dat ze bandbreedte willen sparen wil daarom niet zeggen dat ze die analoge kijkers ook kwijt willen. Met SD besparen ze bandbreedte t.o.v. analoog, maar bieden ze ook een alternatief zodat kijkers niet gelijk overstappen naar de concurrentie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Zilverhippie:

Dat ze bandbreedte willen sparen wil daarom niet zeggen dat ze die analoge kijkers ook kwijt willen. Met SD besparen ze bandbreedte t.o.v. analoog, maar bieden ze ook een alternatief zodat kijkers niet gelijk overstappen naar de concurrentie.

De vraag blijft hoeveel sd zenders gaan ze vrij doorgeven. als ik het goed voorheb zijn ze in Lochristi al gestart. Iemand hier uit die regio?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door edbe
      Vanaf 1 november zijn de zenders CBBC en BBC Four/Cbeebies (zij delen een kanaal) niet meer te zien bij Ziggo. 

BBC en Ziggo zijn dit overeengekomen bij de nieuwe afspraken die gemaakt zijn tussen beide partijen. Klanten van Ziggo kunnen uiteraard nog wel genieten van alle overige zenders van de BBC: BBC One, BBC Two, BBC First, BBC Entertainment, BBC World News en de BBC-radiozenders. Kijk ook in het On Demand aanbod binnen Movies & Series XL voor meer Engelse series, entertainment en kinderprogramma’s.

Brexit in werking 😁
    • Door Simoneoeroetgerink
      ik heb thuis een dreambox en heb er nu een smartcard in van caiway als ik dan op kabel scan doe en ik doe alles  frequenties goed in dan zecht hij zoeken mislukt
    • Door pollegazon
      Uitzendrechten Super Bowl zaten bij betaalzender Eleven Sports, maar toch was de wedstrijd vrij te bekijken op Telenet.

Hoewel de uitzendrechten voor de Super Bowl, de jaarlijkse hoogmis van het American Football, bij ons in handen zijn van betaalkanaal Eleven Sports, was de wedstrijd afgelopen nacht via Telenet toch vrij te bekijken op BBC One. Dat meldt het programma De Inspecteur op Radio 2 maandagavond. Via Proximus TV was de wedstrijd enkel te volgen op Eleven Sports.
        Proximus laat weten dat het bedrijf van de BBC de wedstrijd op BBC One moest verstoren, omdat de Britse openbare omroep alleen de uitzendrechten had voor het Verenigd Koninkrijk. Als de sportrechten exclusief bij een zender zitten, mag de wedstrijd niet via een andere weg uitgezonden worden.
      Maar Telenet heeft het signaal voor de wedstrijd op BBC One dus niet verstoord. “Wij hebben de vraag gesteld aan de BBC en vrijdag een mail gekregen waarin de omroep bevestigt dat we mochten uitzenden”, zegt Telenet-woordvoerster Isabelle Geeraerts aan Belga.
      Bij Eleven Sports wordt verwonderd gereageerd dat de wedstrijd vrij te zien was. Volgens De Inspecteur zal de Amerikaanse voetbalbond, de National Football League, contact opnemen met zowel de BBC als met Telenet om dit uit te klaren. Zij verkopen die rechten namelijk en zoeken in elk land een partner, en met sportrechten is er veel geld gemoeid.
      Ook via Orange tv zou de wedstrijd overigens vrij te zien geweest zijn op BBC One. Daar zitten die wedstrijden van Eleven Sports evenwel in het basispakket en moet er dus niet extra betaald worden voor die sportzenders. Klanten van Orange konden de wedstrijd dus gewoon volgen op Eleven Sports én op BBC One.

Bron: De Standaard
    • Door digitaal kijker
      Disney JR zou bij Ziggo ook stoppen op de kabel wegens andere plannen met het aanbod van deze zender.
      denk dat we een leegloop aan extra zenders mogen verwachten in de Benelux, of deze bij andere providers ook verdwijnen is momenteel nog geen bewijs van.
      op een welbekende site met weekblad is dit gemeld en zal er nog een update over komen met meer info.
      ben benieuwd.
    • Door phum3
      Een vriend gebruikt momenteel de Telenet CI+ module in een Vu+Duo2 met een OpenATV image. Zijn Vu+Duo2 heeft momenteel maar één DVB-C tuner. Dus telkens hij iets opneemt van Telenet kan hij niet gelijktijdig naar een andere zender van Telenet kijken want dan krijgt hij de melding dat er geen vrije tuner beschikbaar is.
      Om die reden wil hij nu de enkele DVB-C tuner vervangen door een dubbele (dual) twin DVB-C/T/T2 tuner. Op verschillende websites staat vermeld dat deze tunermodule geschikt is voor de zijn Vu+Duo2. Hij hoopt/denkt dat het dan mogelijk is, aangezien hij dan over twee DVB-C tuners zou beschikken, om één zender van Telenet op te nemen en tegelijkertijd rechtstreeks (live) naar een andere zender van Telenet te kijken.
      Kan iemand bevestigen of de Telenet CI+ module inderdaad twee zenders gelijktijdig kan/zal decoderen? Daar het om een CI+ module gaat, vrees ik dat dit niet zal werken (maximum één zender gelijktijdig decoderen) en hij ondanks hij dan over twee DVB-C tuners beschikt, toch niet rechtstreeks zal kunnen kijken terwijl er een opname bezig is.
      Als iemand met zekerheid kan bevestigen of dit wel, of juist niet, zal werken, horen we het graag.
      Alvast bedankt.
      Groeten
      Piet
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid