Jump to content
Sign in to follow this  
ilseonline

onregelmatig wordt om een code gevraagd voor ik TV kan kijken, waarom? Alle instellingen staan volgens mij uit, dus geen kinderslot

Recommended Posts

Ik heb onregelmatig toch met regelmaat dat de M7 SAT801 om een code vraagt voor ik TV kan kijken, echter heb ik geen kinderslot actief staan, heeft iemand voor mij een goed advies (behalve weggooien) ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contact opnemen met Canaldigitaal en vragen of ze het kinderslot in je profiel willen resetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden zei ceesv:

Contact opnemen met Canaldigitaal en vragen of ze het kinderslot in je profiel willen resetten.

 

Ah, die optie kende ik nog niet, zal er even achteraan gaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er zelf nooit een pincode of ouderlijk toezicht is ingesteld is die code '1234'. Als hij daar te pas en te onpas om vraagt is de box niet in orde. Heel erg vaak 'stort' de AC/DC adapter in. Die levert dan alleen onbelast 12v. Zodra die belast wordt zakt dat naar 9,7v. Ik zou zeggen: probeer eens een andere AC/DC adapter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Mimisiku:

Als er zelf nooit een pincode of ouderlijk toezicht is ingesteld is die code '1234'. Als hij daar te pas en te onpas om vraagt is de box niet in orde. Heel erg vaak 'stort' de AC/DC adapter in. Die levert dan alleen onbelast 12v. Zodra die belast wordt zakt dat naar 9,7v. Ik zou zeggen: probeer eens een andere AC/DC adapter.

 

Ik gokte de code in 1 keer goed, dat is het probleem niet. De adapter staat dag en nacht aan, echter heb ik dit nog nooit gehad voor ik op VOL overgestapt ben, het is ook onregelmatig. Wat mij opvalt is dat als ik de tuner uit zet en die nog een uurtje het display laat branden, deze langer blijft branden dan een uur en bij het aanzetten ik meteen beeld heb die vraagt om een code als dat probleem zich voor doet. De adapter ligt ongeveer 20cm onder een plank in een stekkerdoos, op de plank staat de tuner.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De adapter wil nog wel eens sneuvelen, misschien is het begin ervan al ingezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Als de deco een code vraagt kan je die via het groene knopje er af halen. Misschien heb je het groene knopje per ongeluk een keer ingedrukt, want zo kan je een zender blokkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijn Arris vraagt ook wel vaak een pincode.

En dat is bijna altijd alleen op de commerciëlen, zenders voorzien van CI+ opties.

om even te zien of je het niet vergeten bent; jouw pin

 

verdulleme nu weten jullie dat ik wel eens commerciëlen zenders kijk, flying doctors en barnwood builders:whistle:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei D.Quijote:

 Als de deco een code vraagt kan je die via het groene knopje er af halen. Misschien heb je het groene knopje per ongeluk een keer ingedrukt, want zo kan je een zender blokkeren.

 

Dat zou kunnen, echter is het bij het opstarten van de decoder is dat niet per zender, de hele decoder wil bij het opnieuw opstarten een code voor deze verder wilt opstarten.

 

Als ik de decoder uit zet, dan blijft het display een uur aan staan, alleen het lampje gaan van groen naar rood. Als de decoder zeg maar blijft hangen, dus dat ik deze aan wil zetten, dan vraagt de decoder direct om een code.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By greydutch
      Ik heb net vastgesteld dat ik de zender Film Europe niet meer kan ontvangen. Mijn abonnement heet tegenwoordig Rijk (inmiddels € 24,95 per maand) en ik heb een extra kaart (die blijkbaar nu Multiroom Rijk heet) à € 6,50 per maand. Bij beide kaarten blijft het beeld zwart voor Film Europe.
       
      Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik deze zender vroeger kon kijken (dus vóór de naamsverandering naar Rijk), nu niet meer. Ik woon in het buitenland, dus naar Canal Digitaal bellen doe ik liever niet. Volgens hun zenderoverzicht is deze zender beschikbaar vanaf het pakket Riant, en ik dacht eigenlijk dat mijn pakket Rijk hier nog boven zat.
       
      Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Mijn dank.
    • By Sprietje
      Zoals de Vrije Fries al schreef, is de zender BVN weer terug van weggeweest op de Astra 19,2. BVN was wel in die periode op de Hotbird te ontvangen maar veel mensen konden de Hotbird niet ontvangen.
      Waarschijnlijk door de vele klachten hierdoor is BVN weer terug op de Astra 19,2.
      Astra 19,2 widebeam
      Transponder: 11778V, SR 29500, DVB-S2-QPSK NBC, FEC 9/10
      Tja, de transponderspecificaties zijn niet alledaags
       
      Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Canal Digitaal BVN op 19,2e weer in de fastscanlijst heeft staan.

    • By Sprietje
      Tja, de controle bij Canal Digitaal of de uitzendingen in orde zijn, lijdt waarschijnlijk ook onder het coronavirus. Geen geluid bij RTL-Z.
    • By Haagje
      Hoi ,
      woon in Zuid Spanje tussen Murcia en Almeria , ben behoorlijk aan het tobben met mijn ontvangst met de schotel , heb Canal digitaal.
      Nu een triaxschotel van 110 met een lmb voor een schotel van 80 cm en groter , heb op beide Astra s 1 en 3 goede signaalsterkte maar mijn signaalkwaliteit is nu op de Astra 1 60% en op de Astra 3 40% krijg dit niet hoger wat raden jullie mij aan.
      Hiervoor had ik een lmb voor de Astra 1 en de hotbird gemonteerd maar had hier hetzelfde probleem , alleen was de signaalkwaliteit bij beide maar 40%.
      Hoop dat een van jullie me kan helpen 
      Lees goede uitleg van Sprietje.
    • By phum3
      We hebben al jaren een abo op TVVlaanderen en CanalDigitaal. Oorspronkelijk met CCCam maar nu al geruime tijd en tot grote tevredenheid met OSCam. Aan de configuratie is al zeer lange tijd niets meer gewijzigd. Maar nu sinds begin deze maand geen beeld meer op CanalDigitaal (No entitlements). TVVlaanderen werkt nog gewoon en de entitlements daar staat op 0100:00006C en 2020/05/14. Heb alles driedubbel gecontroleerd en de enige conclusie die nog kan volgens mij is dat de kaart defect is (oranje SECA-kaart). Maar in de OSCam webinterface wordt aangegeven dat de "CARDOK" is (zie bijlage). Heb al driemaal heractivatie van de kaart aangevraagd (telkens twee uren gewacht), maar geen beeld.
       
      Ik vermoed dus dat ik CanalDigitaal moet contacteren om de kaart om te ruilen. Maar hoe pak ik dit aan zodat alles gewoon gaat blijven werken? Heb in de huiskamer een Vu+Duo2 met de twee kaarten. Deze worden intern gedeeld naar een Vu+Duo2 in de slaapkamer. SoftCam op beide ontvangers is OSCam r11353. Ik ben bang dat CanalDigitaal gaat proberen een CI+ module aan te smeren waardoor intern delen dus niet meer mogelijk zal zijn. Is mijn vrees terecht? Of ga ik gewoon een nieuwe oranje kaart kunnen krijgen of aankopen?
       
      Alvast bedankt voor alle info.
       
      Groeten
      Piet

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy