Ga naar inhoud
Ambilight

linux 2 netwerkkaarten in debian 10 buster

Aanbevolen berichten

ik gaf reeds een mooie uitleg voor debian als leesvoer in de link, maar het is niet verkeerd beide te lezen.

In 1995 heb ik al eens een quadro netwerkkaart in onze server geprobeerd en ging hopeloos plat op ontbrekende kennis over het correct initialiseren en aanroepen.

Als je toch wilt gaan proberen moet je wel ook zeker zijn dat de andere thuisnetwerk clients voordeel hebben van 2048Mbit/s

hetgeen zeer onwaarschijnlijk is met enkel 1024Mbit nic aan boord

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bonding wordt over het algemeen toegepast om een server / san / nas aan te sluiten op een backbone / core switch van een groter netwerk. De capaciteit van de links tussen de switches moet uiteraard vele malen hoger zijn dan de server aansluiting... Dus als je met een dubbele Gbit verbinding naar een switch gaat, dan moet je toch wel een 10Gbit verbinding naar andere switches hebben... Binnen dezelfde switch kan je uiteraard prima verschillende clients van 1Gbit bedienen...

Een andere toepassing is het gebruik van bonded interfaces in redundante oplossingen. Dus meerdere verbindingen tussen twee locaties, die geografisch via een andere verbinding lopen, om in het geval van de uitval van een fysieke verbinding toch nog een netwerk verbinding te hebben...

Voor thuisgebruik is het "leuk" als het werkt, en kan je hogere snelheid naar een NAS halen. Maar de grap is dat de meeste mensen dus een NAS met 2 kabels aansluiten, om vervolgens alleen maar WiFi clients te gebruiken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Als je twee netwerk kaarten aan boord hebt kan je wel nuttig een firewall 

met server maken met heel veel instel mogelijkheden

aangepast door luisteraar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5-11-2019 om 15:20 zei Big fellow:

Voor thuisgebruik is het "leuk" als het werkt, en kan je hogere snelheid naar een NAS halen. Maar de grap is dat de meeste mensen dus een NAS met 2 kabels aansluiten, om vervolgens alleen maar WiFi clients te gebruiken....

:grin:

ja dat wifi ook altijd...

Maar het komt ook wel voor dat er één onboard (boardriser) nic op het mobo zit en je er nog één pci-e nic erbij zet omdat je die hebt liggen.

Dat zijn nooit de beste oplossingen, die ik vaak ben tegengekomen. Verschillende driver support en configuratie van de nic, kan ook tot vertraging leiden.

Op 5-11-2019 om 17:42 zei luisteraar:

kan je wel nuttig een firewall 

met server maken

dat was al één van de commentaren die eerder in het topic als vraag gegeven werd

Op 3-11-2019 om 14:12 zei Tonskidutch:

Of de Debian pC ook als server gebruikt wordt is me nog niet bekend

en Ambilight z'n antwoord met twee maal ja

Op 2-11-2019 om 21:21 zei Ambilight:

Zijn ze allebei aan het zelfde netwerk verbonden #  antwoord=  ja

Of zitten ze op verschillende netwerken    #  antwoord= ja        er zitten 2 netwerkkaart onbord

dan hebben we het niet over hetzelfde gehad tot dusver

heb ik overheen gelezen,

Op 2-11-2019 om 21:21 zei Ambilight:

Of zitten ze op verschillende netwerken    #  antwoord= ja

verschillende netwerken dus Class-A / Class-B / Class-C met verschillende ip-ranges

dan werkt bonding natuurlijk niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Ambilight
      Hoi Jongens ben op zoek naar het volgende
      HANDLEIDING OSCam server  Installeren op een Debian 10 en Ubuntu 18.04.3 LTS /19.10  PC ( in mijn geval op Dell T3500 Xeon W3530 2,8 Ghz  )
      ook graag installatie gids voor de Reader Omnikey 3121 USB / Smargo Reader

Dit had ik  klopt dit nog zo niet wat moet er dan anders ?
      graag jullie raad en advies

*** Compileren van Oscam ***

Open Putty
      Dit is vergelijkbaar met het Terminal venster wat je eerder had op de server zelf.
      Log in als ROOT
      Zorg eerst voor alle drivers zoals libusb-smargo-libcrypto-pcsc-pthread  enz….. op je linux server.
      Deze stap hoef je slechts 1 keer te doen. Volgende keer compilen hoef je alles boven de lijn dus niet meer te doen.
      cd
      apt-get install openssl libssl-dev gcc g++ pcscd pcsc-tools libpcsclite1 libpcsclite-dev cmake make libpthread-stubs0 libpthread-stubs0-dev libncurses5 libncurses5-dev wget bzip2
      wget http://cdnetworks-us-2.dl.sourceforge.net/project/libusb/libusb-1.0/libusb-1.0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
      wget http://garr.dl.sourceforge.net/project/libusb/libusb-1.0/libusb-1.0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
      tar xjvf libusb-1.0.8.tar.bz2
      cd libusb-1.0.8
      ./configure
      make
      sudo make install

# Nu alle drivers op de server aanwezig zijn kunnen we beginnen met compilen

cd /lib/
      sudo ln -s libcrypto.so.0.9.8e libcrypto.so.0.9.8

sudo apt-get install yum

cd /usr/local/bin/

sudo apt-get install subversion

Nu kan je de losse bestanden van de oscam versie gaan downloaden die je wilt compilen.
      Typ achter –r de versie die je wilt compilen. In dit voorbeeld gebruik ik OSCAM 1.20-unstable_svn build #7819
      Ik heb voor het gemak 2 locaties in deze Wiki gezet waar je deze vandaan kan halen. Er kan er immers wel eens
      een niet werken. En mochten ze beide niet werken, kijk dan hier naar een werkende link:
      “http://www.streamboard.tv/oscam/wiki/BuildingOscam”

sudo svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk/ -r 7819
      sudo svn co http://streamboard.tv/svn/oscam/trunk -r 7819

cd /usr/local/bin/trunk
      sudo apt-get install cmake

sudo mkdir build_dir

cd build_dir

sudo cmake /usr/local/bin/trunk

sudo make

Nu  is het compilen klaar.

Ga met WinSCP naar /usr/local/bin/trunk

Verplaats/Kopieer – oscam naar:/usr/local/bin

BELANGRIJK!  Geef ook oscam weer rechten 777

Adding Omnikey Cardman 3121 USB to Ubuntu or Debian.pdf
    • Door luisteraar
      Zijn hier leden die ervaring hebben met media server.
      mediatomb en plex heb ik gevonden
      Wat is aan te raden wil dat de mediaserver ook met
      een enigma2 sat ontvanger overweg kan
      op de server staat ubuntu

• Door Tonskidutch
      nou dat was eenvoudiger dan ik dacht
      installeren is één of twee regel(s) in de windows powershell (als administrator uitvoeren) plakken
      bron Microsoft Docs
      maar ik zie nergens op mijn c:\ schijf de linux mappen?
      iemand een weet
      moet ik ook nog eerst de c:\ schijf mounten?

ls -lia

• Door Ambilight
      Hoi Jongnes
      hoe doe ik dat ik wil graag Debian of Ubuntu op deze machine die hier onder is beschreven
      Acer a6-3620 apu with radeon hd graphics
      graag de link waar ik de juiste versie kan halen

Groetj😉es
    • Door Mimisiku
      Wil/moet op de RasPi 2 Argolis Triplereaders gebruiken. Heb nu 1 Triplereader en 1 Smargo op de RasPi aangesloten. Bij een reboot gooit de USB scan de boel door elkaar waardoor de kaartén niet meer werken. Heb op Zebradem een voorbeeld gezien om via udev.rules de devices te locken. Echter met twee Argolissen werkt dat niet. 

Het blijft ttyUSB0, 1 en 2 terwijl ik verwacht ttyUSB0~ttyUSB5..

Iemand een idee?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid