Ga naar inhoud
stevenvc19

Onkyo TX-8150 Network problemen

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Tonskidutch:

na 2 jaar? de overeenkomst ontbinden? als een verlengde garantie termijn ook al niet werkt?

Dat gaat natuurlijk niet lukken denk ik zo maar!

bagger is het natuurlijk wel als je zo'n kassie uit India krijgt.

 Nou 2 jaar heb ik niet gezegd. Gekocht in januari en na getreuzel van de verkoper ontbonden in nov 2018. Overigens ik had in de zelfde periode ook problemen met luidsprekerzuilen van Teufel. Om de 2 maanden ging er een subwoofer stuk. uiteindelijk is er 5 keer omgeruild en toen heb ik eveneens de koopovereenkomst opgezegd voor de reparatie van de 6e keer. uiteindelijk was die meteen stuk bij levering en heb ik mijn geld 100% teruggekregen. 

Met andere woorden de termijn waarbinnen je de overeenkomst opzegd ligt niet vast maar hangt af over welke periode het probleem loopt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-11-2019 om 16:30 zei stevenvc19:

Ik heb een Onkyo TX-8150. 

Deze is momenteel ongeveer 3 jaar oud. 

 

ik vroeg het me af beste Satje4U omdat stevenvc19 hiermee begon in z'n topic

 

@stevenvc19, als je hem niet zelf kunt repareren kan ik me voorstellen dat je een nieuwe Denon neemt

de eerste had ik 10 jaar ( hifi/stereo) in goede staat weggeven

de tweede had ik 11 jaar ( 1e dts surround ) na verhuizing bleek hij stuk

de derde heb ik ook al weer 6 jaar en werkt nog steeds perfect (2e dts surround en deze kreeg zelfs na 5 jaar nog firmware updates)

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-11-2019 om 14:22 zei Tonskidutch:

ik vroeg het me af beste Satje4U omdat stevenvc19 hiermee begon in z'n topic

 

prima

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@stevenvc19,

 

@Tonskidutch zat in de richting :

 

via LAN kun je dan even kijken of de netwerkinstellingen goed staan

Screenshot_37.png

 

 

Wat je kunt proberen is het volgende :

 

Zet de ontvanger, Onkyo TX-8150 uit met de stekker uit de stopcontact.

 

Op de zelfde manier doe je de router en switchen van het net.

 

Ongeveer 5 minuten wachten, dan de stekkers terug in de stopcontact.

 

Dan de versterker opnieuw opstarten.

 

 

Welke provider gebruik je eigenlijk ?

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de talrijke reacties. 

 

Ik ben er ondertussen 100% zeker van dat er een defect is in de ontvanger zelf. 

De bovenstaande trucjes (zowel receiver als modem van het net halen) werkte ook niet.

 

gezien ook de USB functie en Bluetooth functie het niet doen (en deze op hetzelfde circuit als het netwerk gedeelte zitten) is het wel duidelijk dat het probleem niets te maken heeft met mijn netwerkinstellingen. 

 

Bij ONKYO zelf wou men mij ook geen herstelling binnen verlengde garantie geven. (Onder andere omdat de defecte chip die in de TX8050 gebruikt werd niet in de TX8150 Gebruikt werd. 

 

De persoon die ik hiervoor aan de lijn had, wist me wel te zeggen dat ze het probleem al enkele keren gehoord hebben (en dus ook kennen) 

zoals gezegd kon hij geen reparatie aanbieden. Het vervangen van het defecte onderdeel kost +/- 150 euro. + werkuren (aan 80 euro/uur) kom je al snel aan een herstelling van om en bij de 300 euro. De man zei me er meteen bij dat ik beter een nieuwe receiver kan kopen... 

wel gaf hij een sprankeltje hoop door me te zeggen dat ik mijn huidige ontvanger best nog wat bijhoud en binnen 2 a 3 maanden nog eens naar hen zou kunnen bellen... maw, het zou kunnen dat ze binnen 2a3 maanden misschien toch het probleem erkennen en mij een reparatie kunnen aanbieden. 

 

Maar goed... wat kan ik daar van geloven, natuurlijk...

 

voorlopig blijft mijn ONKYO dan maar gewoon DAB+ en radio via de schotel spelen... 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden zei stevenvc19:

kom je al snel aan een herstelling van om en bij de 300 euro. De man zei me er meteen bij dat ik beter een nieuwe receiver kan kopen... 

dat lijkt mij ook.

 

maar ik ben het niet met Onkyo eens betreffende dat afwimpelen van een verlengde garantie

klik de Conformiteit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid