Ga naar inhoud
Tripleboy

100 km/h

Aanbevolen berichten

Voor de baas is tijd geld.

OP vakantie of gepensioneerd is het een ander verhaal.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei ceesv:

Thuis heb ik voor 3 auto's parkeer ruimte op eigen grond, op mijn 2e stek heb ik ruimte voor ten minste 6 wagens, en zakelijk hebben de te bezoeken adressen altijd ruim voldoende parkeerplaatsen.

 

Je spreekt voor jezelf naar ik mag aannemen.

 

En oja, ergens in de boordcomputer van de wagen is een on-line parking assistent service die mij op onbekende plekken naar vrije parkeer plaatsen loodst.

Achter de voorruit zit een transponder, die in de meeste gevallen ook nog contactloos afrekent.

 

Luisteraar, je moet wel met je tijd meegaan.

 

Hoe dan ook, met 40.000 km/jaar is 100 of 130 km/u wel degelijk een verschil.

Even een vestiging bezoeken kan oplopen tot 600 km op een dag, dat is het verschil tussen 6 of 4,5 uur reistijd.

 

Voor het milieu maakt het echt niet uit of je 6 uur met 100 km of 4,5 uur met 130 km/uur reist, ik verstook dezelfde hoeveelheid brandstof.

 

 

Zo'n auto zou ik ook wel willen. Die moet je zelf gebouwd hebben en hij is helemaal geniaal want voor alle andere bestaande auto's geldt dat niet.

Bij alle bestaande auto's stijgt nl. het verbruik per kilometer als je van 100 naar 130 per uur gaat. Mijn auto's laten het verbruik keurig zien en dat moet die van jou ook kunnen.

Je maakt een denkfoutje.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei ceesv:

Dat heeft er alles mee te maken, dat het voor jou niet uitmaakt of je er een of meerdere uren over doet.

Ik zou eerst 20 km moeten reizen op op een station uit te komen.

Dat is een keuze die je zelf maakte, wij kozen indertijd voor woning op wandelafstand van station en mijn beroepsleven speelde altijd af op fietsafstand van thuis, dus eigen keuze.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, nog niet zo lang geleden was mijn werkplek 22 uur vliegen, one way.

Had ik maar een vak moeten leren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit alles los van het feit dat als ik van mijn huis naar een dorp ver weg wil het OV totaal geen optie is. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb was op een zondag en toen ben ik halverwege gaan liften om een uur of 4 of meer te winnen (als het al gelukt zou zijn om aan te komen in die uithoek, werd vele kilometers lopen). Was van zuidoost Drenthe naar zuidwest Friesland.

Wat een ramp...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 16-11-2019 om 13:28 zei wanderer:

De Pil lost het ook niet op blijkbaar, en langer leven gaan we, iemand de oplossing.

 

een flinke wereldoorlog, ruimt lekker op .....

 

Inderdaad. Ook het milieu gaat eraan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-11-2019 om 16:19 zei Mojo:

Daar sla je de spijker op z'n kop. 1 Kwartiertje is niks.

Los van het feit, dat je normaal gesproken niet eens "een kwartiertje sneller" hoeft te gaan. Waar is dat kwartiertje eerder eigenlijk voor nodig?

Speelt alleen als je een afspraak hebt, misschien. Ook niet altijd. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei minplus:

Dit alles los van het feit dat als ik van mijn huis naar een dorp ver weg wil het OV totaal geen optie is. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb was op een zondag en toen ben ik halverwege gaan liften om een uur of 4 of meer te winnen (als het al gelukt zou zijn om aan te komen in die uithoek, werd vele kilometers lopen). Was van zuidoost Drenthe naar zuidwest Friesland.

Wat een ramp...

Dit herken ik.

Had een keer autopech. Toen zei de baas "dan ga je toch met OV!"

Toen ik op internet ging plannen, bleek, dat als ik er arriveerde, ik amper tijd had voor een kop koffie. Daarna direct weer terug, anders zou ik de laatste aansluiting missen bij de overstap in Assen. En ook nog overstap in Groningen.

 

Met de auto was het 3 kwartier, met het OV  ruim 3 uren heen en 3 uren terug. 

aangepast door Eduard07

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ieper-Brussel met de auto een goed uurtje, als het kalm is wel te verstaan. Half druk reken maar anderhalf uur, bij drukte 's morgens en 's avonds 2uur 15 minuten. Met de trein 1 uur en 45 minuten.  Intussen op de trein wat werktaken uitvoeren en uitgerust aankomen in Brussel , aan u de keuze. Een vriend van mij doet dit dagelijks, al jaren lang en nooit stress in het verkeer.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

?

Het is een praktisch probleem en dat los je echt niet theoretisch op.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap het. Je houdt het theoretisch bij de grens tegen en alle problemen zijn opgelost.😎

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden zei luisteraar:

Hoorde toevallig op het duitse nieuws dat in duitsland 8 miljoen mensen per dag de trein nemen

zijn die niet met de tijd mee gegaan ?

Wel eens in Duitsland met de trein geweest? Dat is in Duitsland nog erger dan hier en vallen treinen bij de vleet uit zonder dat er een alternatief is of wordt geboden.

Is er hier een ongeval oid. dan rijden er wel bussen om je een station verder te brengen  maar dat kennen ze daar niet, daar stopt de trein gewoon en moet je maar zien hoe je verder komt.

 

Mijn dochter heeft een poos in Mannheim gestudeerd en 2 x weer op moeten halen omdat er geen treinen meer reden (storm / sneeuw) en ze gedumpt was op een stationnetje in een dorpje waar verder niets was en ook niet een bus oid. verder reed of dat ze weer terug kon waar ze opgestapt was.

Verder deed ze er met de trein zo'n 5,5 uur over en was ze zo'n 100 euro lichter (moesten we haar wel eerst over de grens naar de trein brengen) en voordat ze op 50 km van de plaats van bestemming was, dan overstappen en nog een goede 3 kwartier verder,  met de auto was het goed 3,5 uur (4 uur met koffiepauze)

Wel kon je je zitplaats gewoon bespreken en hoefde je bij drukte niet te staan als je al een paar dagen van te voren een treinkaartje had gekocht.

Voor de studenten was er verder wel een leuke regeling, tegen een bedrag van zo'n 150 euro kon je onbeperkt met al het OV in een straal van 50 km rond Mannheim (vandaar dus ook overstappen zodra ze op 50 km van Mannheim was) dus daar is wel veel gebruik van gemaakt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door gerrit B
      Op zoek naar een 2e auto kom ik regelmatig ook auto's op de Duitse sites tegen die vaak stukken luxer zijn uitgevoerd en ook nog een stuk goedkoper in aanschaf zijn.
      Natuurlijk komt er dan BPM bij maar dat is vooraf te berekenen.
      Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland  plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting.
      Hoe kan dit?
      Maar belangrijker hoe gaat de belastingdienst hier mee om? 
      Hanteert die gewoon het gewicht wat op het Duitse kenteken staat of wordt het gewicht aangehouden waarvoor een dergelijke auto hier in Nederland op papier staat?
    • Door moonchild
      De 34 jarige Sanna Marin is de nieuwe premier van Finland, gefeliciteerd.
       
      In het verleden werden vrouwen via dit board afgezeken en beledigd door enkele leden. Let op, mevr Marin is staatshoofd en beledigingen hiervan kan strafbaar zijn.
       
       

    • Door cookie monster
      TV Kijken , constant herhalingen en het nieuwe boeit mij niet , of ben ik de enige hierin ??
      Ik ben TV kijken feitelijk beu !! Radio boeit mij zelfs geheel nog minder !!
      Betaalpakketten via internet of sat hebben natuurlijk geen zin als je geen interesse hebt !!
      Ik kijk nog wel via YouTube , en sporadisch nog FTA via de Astra @ 28,2°E !!
      Misschien dat ik ooit weer wel eens terug interesse ga krijgen , maar ja ….
       
    • Door Psychosammie
      https://nos.nl/artikel/2313903-tegenwind-voor-duitse-molens-duurzame-energiesector-in-crisis.html
       
      Irritant links artikeltje. Vooral die Alex Robertson. Mensen die redelijke bezwaren hebben worden op de bekende manier weggezet.
       
       
      Doodlopende weg die windmolens.
       
    • Door Drs. IJzerbout
      Voor de hard durchgesottene doorgewinterde liefhebbers/freaks die maar geen afschijd kunnen nemen van de AM Middengolf is er goed nieuws.
      Zie hieronder:
       
      Österreich: KommAustria schreibt Mittelwelle aus
      In Österreich wird es eine Renaissance der Mittelwelle geben. Die Medienbehörde KommAustria hat jetzt die ehemalige ORF-Frequenz 1476 kHz am Standort Bad Ischl ausgeschrieben. Die Frequenz kann hier mit einer Leistung von 400 Watt betrieben werden. Bisher ist nicht bekannt, wer hinter der Bedarfsanmeldung steht. Möglicherweise ist es, wie in Deutschland, ein Verein für ein Museumsradio oder ein Funkamateur.

      Thu, 05. Dec 2019
       
      Bron Satellifax
      Met 400 Watt kun je dit waarschijnlijk in met een beetje geluk ´s avonds in Nederland/Belgie enigzins ontvangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid