Ga naar inhoud
henkie73

CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging

Aanbevolen berichten

Uiteraard is het kijken via de schotel (jammer genoeg) een aflopende zaak, zeker nu de laatste buitengebieden ook worden voorzien van glasvezel en we over een paar jaar allemaal met 5G rondlopen. CD is al lang bezig met het afbouwen van de schotel en het opbouwen van de internetdiensten. Waar je de afgelopen jaren nog wat telefonisch kon "regelen" bij een wijziging van het pakket is dat nu voor het eerst niet meer mogelijk. Ze hebben duidelijk de knoop doorgehakt en geaccepteerd dat de schotelbezitters massaal over zullen stappen de komende jaren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

er zijn nog genoeg abbonnees die van de schotel afhankelijk zijn, neem alle 2e huizenbezitters of woonachtigen buiten NL, of de camperaars buiten NL, dus "..... de schotelbezitters massaal over zullen stappen de komende jaren....." is finaal uit de lucht gegrepen en totale onzin....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wanneer je buitenaf woont of een bedrijf hebt en nu nog een langzame internetverbinding hebt met een schotel voor TV, denk je niet dat wanneer er dan eindelijk glasvezel is niet meteen een abonnement voor de TV ontvangst via glasvezel wordt afgesloten ? Dit gebeurd nu al. Verder heb je met 5G al geen glasvezel of schotel meer nodig voor TV-ontvangst . De jongeren die nu alleen maar mobiel kijken (of Netflix) zullen over een paar jaar geen schotel meer aanschaffen... we zullen zien.

aangepast door Snoete

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

ik had het over buiten NL verblijven...je gaat niet op mijn argumenten in....

aangepast door wanderer

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bom en Bomvol kunnen niet in het buitenland afgesloten worden volgens CD. Satelliet ontvangst echter wel dus dat gaat voorlopig nog wel even blijven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

En een significant aantalCD klanten zit in het buitenland met internet over koper, hangend aan palen langs de weg.

Die blijven gewoon satelliet kijken

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Mojo zei:

Nou, confronteer CD daar dan mee.

 

Heb ik destijds gedaan tijdens de telefonische opzegging. Maar dat maakte geen indruk.

FTA kijken is ook geen straf.....

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat in het buitenland was een paar jaren geleden nog een gigantisch probleem bij CD, zo niet onmogelijk. De tijden veranderen...

 

Als ik in het buitenland kom kijk ik als het in een hotel is .naar het lokale aanbod als ik al behoefte heb iets te kijken

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, zeeteefje zei:

 

Je hebt ook maar één maand opzegtermijn...

 Dat klopt maar een cbs index is wel iets waar een bedrijf zich wettelijk aan dient te houden. Als de ACM er zich mee zou gaan bemoeien kan het toch wel eens een ander verhaal gaan worden voor CD want elke prijs wijziging dient men te kunnen verantwoorden.

aangepast door ton68

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De af te dragen doorgifte vergoeding is fors gestegen, dus dat zal wel onderbouwd kunnen worden?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, ceesv zei:

En een significant aantalCD klanten zit in het buitenland met internet over koper, hangend aan palen langs de weg.

Die blijven gewoon satelliet kijken

Inderdaad, maar bij mij zit koper al in de grond.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Snoete zei:

Uiteraard is het kijken via de schotel (jammer genoeg) een aflopende zaak, zeker nu de laatste buitengebieden ook worden voorzien van glasvezel

 

Moet je wel effe zo 2k* op tafel kunnen leggen + een abbonnement van 45 euro per maand met "verplicht" TV afnemen. Ik heb daardoor besloten niet mee te doen, ik vind het veel te duur. Mijn VDSL met 35 mbit voor 3 tienjes samen met TV via de schotel voor 3 tientjes met eigen apparatuur in de maand bevalt me prima. Zenderaanbod is beroerd van de buitenafglasvezelboeren.

(* of 10 jaar lang 16 euro per maand extra)

 

Hadden ze daar in 2013 mee gekomen had ik het direct gedaan, toen zat ik nog op 1,73 mbit via ADSL2. Too little too late.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik heb goed nieuws over CanalDigitaal, en dat zegt wat.

 

Ik heb per email het bericht ontvangen dat mijn 13 euro pakket naar 16 euro gaat, en dat ik daarvoor clouddiensten kan gebruiken.

Ik heb even gebeld, want de chatmedewerkers hadden al weekend genomen terwijl ze tot 21 uur op hun post hadden moeten zitten.

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten zomaar 3 euro meer te betalen voor clouddiensten, maar tijdens het gesprek deed de medewerkster moeite om mijn vraag te beantwoorden welke zenders ik er dan extra bij krijg.

Wanneer je de moeite neemt om met kennis van zaken vragen te stellen, dan krijg je ook antwoord, ook al moet je vijf minuten in de wacht staan.

Mij is duidelijk geworden dat ik er dan ( voornamelijk ) kinderzenders bij krijg, een docu kanaal en fashion4k.

Ik ben nuchter genoeg om de gegarandeerd vaste prijs van 10 euro met een korreltje zout te nemen. Dat het dan via 13 euro naar 16 euro gaat, prima.

Zolang ik maar niet zomaar aan een pakket van 25 euro zit, en dat scheen de medewerkster goed te begrijpen.

 

Na het gesprek heb ik in ieder geval de indruk dat mij voor 16 euro een pakket wordt aangeboden dat zeker kan concurreren met de kabelaars en IPTV.

Alleen jammer dat je CD het vuur aan de schenen moet leggen om duidelijk en eerlijk antwoord te krijgen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Fasion 4K is fta en zit gewoon bij de andere fta 4K-zenders op positie 686. Niks van Canal Digitaal.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep Sprietje, dat weet ik. Ik laat me dan ook niet zomaar door CD een lulverhaal ophangen.

Ik heb er geen beeld op, zal aan mijn ontvanger liggen.

Het ging mij er om dat ik voor die prijsverhoging tenminste een aantal zenders wilde hebben, en niet afgescheept te worden met clouddiensten.

 

Gezien mijn verhaal met een tweede smartcard op een nevenadres ben ik wel tevreden voor nu.

Heb ook in dat topic een reactie achter gelaten, weet niet hoe dat samen te voegen met dit topic.

 

Wellicht gebruik ik die clouddiensten, moet nog zien.

Dan is 16 euro niet verkeerd, en als ik op de tweede kijkplek voor hetzelfde abo een alternatief heb, is mij dat beter.

Exact dat wat ik opperde om een tweede kaart te nemen.

 

16 euro voor twee adressen kan ik mee leven, niet een full abo en een tweede kaart.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Sprietje
      De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.
    • Door ejdv
      Hallo,
       
      Als ik met de Canal Digitaal App probeer op te nemen (iPadOS 13.3), krijg ik een foutmelding waar ik niks mee kan.
      ”TV Decoder can’t be found”
      Zie aanhang.
      Volgens CD moet dit werken voor mijn abonnement (Riant).
      Live kijken gaat zonder problemen. 
       
      Iemand anders met dit probleem, of iemand waarbij het werkt, op de iPad?
       
      Gegroet,
       
      E.J.
       

    • Door kersen
      Per 1-1-2020 automatisch een prijsverhoging en een nieuw abonnement gekregen. Van hd naar riant. Prima tot zo ver omdat ik dan ook meer zenders zou kunnen kijken. Mij ging het voornamelijk om de insight tv en insight ultra HD zenders. Echter helaas gaat deze vlieger niet op volgens de helpdesk waar ik echt een dag mee het zitten chatten en bellen. Savonds rond 2100 het antwoord. U gebruikt nog een losse kaart en die gebruikt een ander systeem, dus daarom heeft u geen beeld. Ik gevraagd sinds wanneer de losse kaarten niet meer ondersteund worden. Het zou niet verdwijnen en maar voor een paar zenders gelden?  Dat dit niet bekend is gemaakt klopt ook volgens de helpdesk. 
      Lekker duidelijk antwoord na een dag heen en weer appen. 
       
      Toch heb ik mijn twijfels hierover. En vraag mij af of jullie hier ook problemen mee hebben. 
       
      Groet kersen. 
       
    • Door Hans01
      Met een CI module met wereldbol en losse kaart ervaar ik op de Canal digitaal gecodeerde zenders 4 seconden om te zappen .
      Bij free to air 2 seconden .
      Is dit normaal ? En hoe te verbeter als dat kan.
       
      Alvast bedankt voor jullie reacties
       
    • Door Hans01
      Op het kanaal love nature 4k via de zender lijst van Canal digitaal krijg ik een melding dat deze gecodeerd is. (  Ik heb het abbonement  Rijk waar het in zit ) klopt het dat mijn CI module met de wereld bol en losse kaart met mediaguard werkt en niet geschikt is voor deze decodering en dat love nature 4k op Viaacces draait ? 
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid