Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Volgens de nieuwe luistercijfers is 3FM gezakt naar een historisch dieptepunt. Met slechts 2,2% luistercijfers komt de vraag , of het nog zin heeft deze zender verder te verdelen op FM. Het luister publiek van FM3 zijn overwegend jongeren en die luisteren niet meer via FM, maar digitaal.  Daarom is de denkpiste om 3FM te stoppen op FM niet geheel uit de lucht gegrepen.  De frequenties van 3FM zouden ( tijdelijk) kunnen overgenomen worden door NPO radio 5, dat overwegend een ouder publiek heeft en alleen digitaal te beluisteren is en daardoor heel wat ouderen verstoken worden van luisterplezier van deze zender. Wordt vervolgd.

aangepast door astro iris

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is al vaker discussie geweest over de suggestie om Radio 5   via de FM te gaan verspreiden, omdat die momenteel beter beluisterd lijkt te worden dan 3FM en ook een publiek heeft dat traditioneel lineaire (FM) radio luistert.

 

In dit verband is het trouwens tevens de vraag of de klassieke zender Radio 4 nog wel een FM luisterkring heeft. Deze zender zit ook op DAB+.

 

Er zijn Europese landen waar de klassieke zender al niet meer op de FM uitzendt vanwege de luistergewoonten van de doelgroep.

Radio Swiss Classic, bijvoorbeeld, is alleen op dab+ te ontvangen. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Evoluties zijn soms ondoorgrondelijk, laatst las ik ergens op een blog dat RTE Ierland zijn digitaal netwerk in de UK wil afbouwen en het gewonnen geld in hun LW  zender willen steken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was de melding van 17/11 bij Medium Wave Info:  https://mediumwave.info/news.html

 

Ik denk dat de extra dab+ kanalen van RTE aantoonbaar slecht werden beluisterd (technische kwaliteit op internet is ook niet echt geweldig), terwijl de LW zender van RTE 1 aantoonbaar wordt gewaardeerd. De keus is te begrijpen.  

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

3FM was jaren veel geouwehoer en oninteressante 13 in een dozijn muziek. Het laatste jaar weer veel interessanter en ik zet hem weer vaker op in de auto.

Maar de rotzooi van de afgelopen jaren heeft veel mensen weggejaagd en die krijg je niet snel terug.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Van mij mag 3fm van de fm af maar dan moet ik er bij zeggen dat ik er al zeker een jaar of 8 niet meer naar geluisterd heb. 

ed

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Na mijn (pakweg 30-ste) geen radio meer (aan) gehad. Was er toen al klaar mee. Afgekapte muziek doorspekt met reclame en oeverloze herhaling... Mis het dan ook totaal niet...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

was tot paar jaar geleden een leuke radio zender.....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het wel met minplus en edje-ken eens. Ik heb meestal tijdens het werk in de auto Veronica op staan, die bieden muziek van de afgelopen 50 jaar zonder nu een thema te hebben.

En af en toe wat geouwehoer mag ik wel, zoals Veronica inside.

Ik moet wel zeggen dat mijn smaak in muziek ook wat breder/neutraler is geworden.

Vroeger was het 538 met de dance muziek, jaren 90. Ik weet niet of 538 nog bestaat, maar werd ook zo'n pulpzender.

Nu soms radio 2 of Q music, maar meestal Veronica. Ik luister overigens alleen tijdens werk. Thuis had ik graag een etherpiraat op staan, maar die zijn er nauwelijks meer.

 

Wat mij betreft houden ze radio 1 voor nieuws en gelul daarover. Radio 2 mag dan wat diepgaande onderwerpen afwisselen met muziek. 3FM draait dan voor de jeugd zonder commerciele spelletjes.Radio 4 is dan klassieke muziek, en dat kan mooi samen met radio 5. De rest is voor de commercielen, maar is veel van hetzelfde naar mijn idee.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

3FM Ombenoemen naar 3AM en dan op de oude 445 meter (675 KHz) terug met 1 Watt zoals die low power zenders nu moeten uitzenden. Dan hebben ze ongeveer dezelfde luiisterdichtheid.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden zei Eduard07:

Dat was de melding van 17/11 bij Medium Wave Info:  https://mediumwave.info/news.html

 

Ik denk dat de extra dab+ kanalen van RTE aantoonbaar slecht werden beluisterd (technische kwaliteit op internet is ook niet echt geweldig), terwijl de LW zender van RTE 1 aantoonbaar wordt gewaardeerd. De keus is te begrijpen.  

Dan gaan ze wel een oplossing moeten vinden tegen de storende RTA zender, die vooral in het zuiden van de UK vervelend stoort. 

 

13 minuten geleden zei Noordzee:

More Music on the Big 445...... 

 

 

En ze zouden hier misschien nog goed binnenkomen, want alle France Inter zenders zijn weg vanop de AM.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Jean-Claude
      DPG Media, eigenaar van tv-zenders als VTM en Q2, gaat zijn tv-activiteiten verder digitaliseren en past daarom zijn organisatie aan. Het bedrijf wil 145 banen schrappen binnen de klassieke tv-organisatie en ondersteunende diensten. Tegelijk plant DPG Media ook de creatie van een 50-tal nieuwe jobs, voornamelijk digitale profielen. “Waar mogelijk komen de huidige medewerkers als eerste in aanmerking om deze in te vullen.” Men hoopt het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken.   “De televisiemarkt is overal ter wereld in volle transformatie”, zo klinkt het vandaag in een persbericht. “Klassieke televisie is nog steeds erg populair, maar het snel groeiend aanbod van digitale televisie- en videoplatformen verandert het kijkgedrag en het zakelijk model van televisie. Het concurrentieveld is ook sterk veranderd met de komst van globale spelers zoals Netflix, Apple en Disney. Dit stelt lokale spelers voor grote uitdagingen.”
      Vlaamse Netflix
      DPG Media investeerde de voorbije jaren al fors in de digitale transformatie, onder meer met het gratis videoplatform VTM Go. “Maar om het lokale marktleiderschap te verzekeren en te kunnen concurreren met de grote internationale spelers, kiest DPG Media nu voor een doorgedreven digitalisering en een aanpassing van de tv-organisatie.” 
      Op het programma staat de ontwikkeling van een streamingplatform met een betalend digitaal aanbod van binnen- en buitenlandse series en films, “de zogenaamde Vlaamse Netflix”. Het is niet duidelijk wanneer dit gelanceerd zal worden, zegt woordvoerster Sara Vercauteren. Maar het zou wel de bedoeling zijn om dit betalend platform naast VTM Go - dat gefinancierd wordt met reclame - te laten bestaan. Het bedrijf gaat ook de investeringen in advertentie- en datatechnologie opvoeren én in lokale content. 
              145 jobs
      DPG Media heeft “een toekomstplan uitgetekend dat naast investeringen ook een fundamentele wijziging van de huidige organisatie bevat”. Dat plan werd vandaag aan de Ondernemingsraad aangemeld en omvat de mogelijke afbouw van 145 bestaande jobs binnen de klassieke tv-organisatie en de ondersteunende diensten. Ook de aansturing van DPG Media in België wordt vereenvoudigd, met impact op het directieteam en het management. Volgens de woordvoerster gaat het om zowat één op vier banen binnen de brede tv-organisatie die bedreigd zijn. 
      Gedwongen ontslagen beperken
      Het is de intentie om het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken. Samen met de aankondiging van de intentie tot ontslag werden immers ook een 50-tal nieuwe jobs aangekondigd, voornamelijk digitale profielen in de creatieve, commerciële en technologische teams. “Waar mogelijk komen de huidige medewerkers als eerste in aanmerking om deze in te vullen.” 
      In overleg met de sociale partners werd de informatie- en consultatiefase in het kader van de wet-Renault opgestart. Pas daarna zal de precieze impact van het plan duidelijk zijn. De andere activiteiten van DPG Media, zoals de krantentitels, zijn niet getroffen door de herstructurering. 
      Nieuw model
      Kris Vervaet, CEO DPG Media België: “In een mediasector die in sneltempo verandert, is het van vitaal belang om ons bedrijf aan te passen aan de nieuwe gewoontes en gebruiken van consumenten en adverteerders. We hebben reeds een aantal belangrijke stappen gezet in de transformatie van ons bedrijf, maar gezien de toenemende concurrentie op internationaal vlak, is het noodzakelijk om de investeringen in onze digitale video- en televisie-activiteiten op te voeren.”
      “We evolueren naar een nieuw zakelijk model en dat vergt fundamentele wijzigingen in onze organisatie en werkwijze”, vervolgt Vervaet. “We hebben behoefte aan nieuwe competenties om succesvol te kunnen innoveren, maar we moeten ook veel efficiënter worden in onze klassieke televisiebusiness. We hebben een nieuwe, toekomstgerichte organisatie uitgetekend die wezenlijk verschillend is van de huidige.”
      Impact
      “De impact op het bedrijf is substantieel en we beseffen maar al te goed dat dit geen makkelijke boodschap is voor onze mensen”, aldus de CEO nog. “We zullen er dan ook alles aan doen om dit transformatieplan samen met de sociale partners zo respectvol mogelijk uit te werken. We blijven daarnaast inzetten op het opleiden van onze collega’s zodat ze in een veranderende sector hun vak kunnen doen. Als mediabedrijf moeten we het immers hebben van de expertise, de passie en de creativiteit van onze mensen.”
      Bonden: “Zeer zwaar verdict”
      “Ik kan op dit ogenblik nog weinig ten gronde zeggen over wat er aan de gang is”, zegt Jan Meeuwens, bestendig secretaris van BBTK Brussel. “Maar het bericht dat er 145 banen op de tocht staan, komt niet geheel onverwacht, vind ik. Het gaat nu eenmaal om twee mastodonten in de mediasector, De Persgroep die VTM opslokt. Dan kun je zo’n operatie verwachten”, stelt Meeuwens. “Anderzijds vind ik dat dit nieuws toch nog snel komt.”
      “Dit is een zeer zwaar verdict”, klinkt het bij Tijs Hostyn, vakbondssecretaris van ACV Puls. “Binnen het bedrijf voelden mensen wel dat er iets stond te gebeuren, maar dit is héél zwaar. Zowat alle afdelingen lijken getroffen te worden. Het is een schokgolf die door het bedrijf gaat”, aldus nog Hostyn. “We gaan deze namiddag samenzitten met de vertegenwoordigers van het personeel om te zien hoe we dit gaan aanpakken en om meteen concrete afspraken te maken.”
       
      bron : het laatste nieuws
    • Door Eduard07
      Dit constateert het NRC, na een analyse van hoe de omroepen met efficiency omgaan. Te weinig, dus.
       
      Dit is ook het bedrag dat de NPO nog tekort komt om het Songfestival 2020 te organiseren.
       
      Hiermee lijkt de NPO met de rug tegen de muur te staan. Ze hebben nu geen argument meer om nog überhaupt om geld te vragen bij de minister. 
    • Door Eduard07
      http://radio.nl/819286/npo-regio-wordt-het-beste-van-rijnmond-en-de-landelijke-omroepen
       
      Kijk aan, Rijnmond is alweer druk bezig van die ongevraagde NPO3-Regio nog meer Randstad TV te maken.Ze gaan er nu al mee aan de haal.
       
      NPO3-Regio wordt niks minder dan een politiek gekleurde zender. Ik hoop dat deze arrogante beslissing t.z.t. flink wordt afgestraft.  
    • Door astro iris
      Ijzeren dame met fluwelen handschoenen. KPN kan er alleen maar goed bij varen   https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/05/ceo-dominique-leroy-stapt-in-december-op-bij-proximus/
    • Door Eduard07
      Wederom zit er weer een minister die over de media gaat zonder er voldoende vanaf te weten en er onpartijdig mee om te kunnen gaan.
      (Net als met het onderwijs.)
       
      https://nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Arie-Slob-zorgde-zelf-voor-onbestuurbaarheid-Commissariaat-voor-de-Media/
       
      Er gaan in Nederland permanent ministers over onze media die er hetzij geen verstand van hebben, hetzij er politieke spelletjes mee spelen, hetzij er geen lange-termijn visie over hebben.
      Kortom: ondanks dat media een hele belangrijke rol spelen in onze samenleving, is het altijd een speelbal geweest van de politiek. Al vanaf het ontstaan in de jaren 30.
      En zolang het Den Haag naar de zin gaat, roept het dat de media "onafhankelijk" zijn. 
       
      En zo rollen de Nederlandse radio en tv van het ene probleem in het andere. Korte termijn-denken, ongezonde bemoeizucht op basis van beperkte kennis-van-zaken.
      De omvorming van NPO3 naar een Regio3 , geflankeerd door een zak met geld, zonder ook maar enig gefundeerd onderzoek of Nederland wel op zo'n zender zit te wachten.
      En de jeugdzender op NPO3 verdwijnt. En die was goed bezig, getuige de kijkcijfers. 
      Alles gemotiveerd met drogredenen of ondeskundigheid.
       
      En zo wordt de PO niet van buitenaf, maar van binnenuit verder afgebroken door de Haagse waan-van-de-dag.
      We gaan er nog spijt van krijgen, maar de kiezer kan deze regering en minister bij mislukking helaas niet meer ter verantwoording roepen over een paar jaar.
       
       
       
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid