Jump to content

openPli update mislukt, Vu+ Ultimo

kees321
 Share
Followers 0

Recommended Posts

• V.I.P.

front processor gate array ken ik

en ook die werd in het eerst volgend image mee opgenomen (ook in de nightly builds van Openpli destijds)

maar is geen bootloader zoals die CFE

wat er voor die upgrade op de oude Ultimo stond van kees321 is bepalend (het startup logo is in ieder geval al iets dat een indicatie geeft)

This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us

The Sparks

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou, da's ook wat, een tijdje terug kon ik niets aanvangen met het apparaat, nu probeer ik het weer, met openpli op USB stick en nu werkt het wel ! Ik gebruik steeds dezelfde stick, onlangs gebruikt

Posted Images

• V.I.P.

Wat me wel nog een andere optie lijkt dan degene die ik in mijn eerste antwoord van vandaag al gegeven heb is via nul-modem kabel met flashtools een image erop te zetten. De Ultimo heeft immers nog rs232 achterop. Let op dit is een ander formaat bestand en niet te verwisselen met de usb flash files.

The Sparks

• V.I.P.

p.s. of er nog een image te vinden is voor de Ultimo en rs232 flash weet ik nu even niet, dat kan men nog even uitzoeken natuurlijk

The Sparks

• V.I.P.

Misschien ook nog even toevoegen dat er maar één USB poort van de beschikbare USB poorten in gebruik mag zijn en daarop is de USB stick met de Image aangesloten.

Dus overige aangesloten USB sticks / drives met daarop b.v. muziek, foto’s, video’s etc eerst verwijderen.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Nou, da's ook wat, een tijdje terug kon ik niets aanvangen met het apparaat, nu probeer ik het weer, met openpli op USB stick en nu werkt het wel !
Ik gebruik steeds dezelfde stick, onlangs gebruikt ik die nog voor m'n andere ontvanger omdat die ineens van het padje af was.
Daar had ik toen wel een nieuwe versie op gezet, 7.2 2020-06-15
Dus daar zal het 'm in gezeten hebben, kans (haast) niet anders . . .
Ik had het echt al bijna opgegeven met dit apparaat, maar zo zie je maar !

Maar, nu kocht ik er net nog een bij, ik wil er 2 hebben, voor reserve en om te kunnen experimenteren terwijl de winkel open blijft.
En nu heb ik er dus 3
Je kan ze ook via het netwerk koppelen begreep ik ?
Daar kan ik nu mooi mee bezig, ik heb nog een aantal schotels met LNB's liggen, goedbedoelde krijgertjes, dus ik ga het zien.
Het is een tijd gelden dat ik iets met een schotel deed.

Dank allemaal voor meedenken !

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By cookie monster
      Zenders wissen bij octagonSF8008 , komen zelfs automatisch terug terwijl ge ze wist !!
      Ik probeer zenders die ik niet moet handmatig te wissen , want ....
      met de computer & ontvangers , ik begin er niet aan wegens te riskant voor mij !!
      Zenderlijsten wil ik niet & favorieten hoeft ook niet , ik gebruik gewoon blindscan !!
      OpenATV 6.5 & OpenPLI 8.0

Dank U alvast

• By Zilverhippie
      Hoi,

Is er hier iemand van het OpenPLi team? Ik probeerde mij enkele weken geleden te registreren voor het forum, maar kreeg een error:

Vandaag nog steeds het geval.
      Of mocht er mij iemand kunnen helpen die er al geregistreerd is om een bestandje te downloaden, bestanden kunnen namelijk enkel gedownload worden van hun forum door geregistreerde leden...

Dank
    • By kees321
      Ik loop tegen een probleempje aan op een voor mij onbekend gebied.
      Ondertussen ben ik aardig thuis in de Vu+ ultimo ("oude" versie), met openpli er op.

Er is hier iemand op het idee gekomen om een betaald kanaal te nemen, met een IR.DETO kaartje.
      Kaartje in de Vu+, langggg gewacht maar geen sjoege. In een andere ontvanger werkt het kaartje prima.

Ik kan ook niet vinden waar en of er te zien is dat de ontvanger het kaartje "ziet"

Dus heb ik nu verder geen idee wat me te doen staat, ik heb wat geprobeerd te zoeken op het www en op dit forum maar geen resultaat cq ik heb de juiste zoektermen nog niet ontdekt.

Kan iemand mij een hint geven ayb ?
      Het gaat om een kaartje van kleine lokale aanbieder SKV.

bvd.

• By hels
      Hoi,
      Ik heb nu 3 receivers (XT4000, XT7000 en een VU+). Het toevoegen van network mounts via het menu is "redelijk omslachtig" (zeker op 3 receivers).  Daarom heb ik eens gekeken of ik dit op Linux nivo kon doen via mtab oid. Hier staat weleens waar de data maar aanpassen is niet mogelijk (weet niet waarom; ben ingelogged als root). Heb jij een tip/idee hoe dit te realiseren?

Ik heb gezocht in Sat4All, OpenPli en WWW maar kan het niet vinden .

Groet, henk
    • By pirrewit
      Op youtube staan een paar filmpjes om een Remote te herstellen. Je kleeft een stukje aluminium folie op de grafiet contactpunten en klaar. Is het belangrijk welke folie je gebruikt?
      Bvb een stukje alu huishoudfolie is flinterdun. Een stuk alu omslag voor chocolade is al een pak dikker. Is de dikte van belang? Of de blinkende of matte kant naar boven/beneden?
      grts
    • By pirrewit
      De Ultimo heeft 3 tuners DVBS2 met in en out loop through. Tuner A is aangsloten op de disecq Tuner B is aangesloten op de dicecq. Tuner C is identiek aan A.
      Kan of MAG? de out van de Ultimo A of B verbonden worden met de Tuner A of B van een Dreambox 8000 als loop through.  Zo ja wat kan ik dan verwachten op de Dreambox. Gaat de Dreambox dan niet conflicten met de disecq als je beide tegelijk wil gebruiken?
      Het is duidelijk dat ik geen flauw benul heb hoe zo iets al dan niet werkt.🤔
      grts
    • By pirrewit
      De dreambox 8000 speelt al 11 jaar zonder probleem met een zelfgemaakte utp kabel. Wanneer ik nu deze kabel in een Ultimo steek dan gebeurd er niets. Als ik nu een andere zelfgemaakte utp kabel neem om te verbinden met de Ultimo dan loopt deze als een zonnetje. De kabels zijn niet even dik. De oude kabel terug in de Dreambox en weer beeld. Hoe verklaar ik dat? Dus Ultimo wil een bepaald soort kabel?
      grts
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.