Jump to content
Sign in to follow this  
chukky2

Zender E! Gestopt?

Recommended Posts

Satelliet kijken lijkt al jaren op zijn retour te zijn. Wanneer werd er door CD nou eens een fatsoenlijke zender toegevoegd? CD zet zich in op online kijken waar Nederland nu wel klaar voor is nadat KPN met Play stopte vorig jaar.

Beste Codx

Jij doelt waarschijnlijk op transponder 12515H op de Astra 19,2. Die heeft de parameters DVB-S, QPSK, SR 22000, fec 5/6. M7 gebruikt tegenwoordig efficiëntere parameters waarbij meer zenders op een transponder uitgezonden kunnen worden. Helaas kunnen de parameters van deze transponder niet veranderd worden omdat M7, Canal Digitaal, TV Vlaanderen en TeleSat deze transponder gebruiken om zenderlijsten, downloads en teletekst naar de gebruikers te downloaden. Bij alle satellietontvangers zijn vanaf het begin dat Canal Digitaal bestaat geprogrammeerd dat op deze transponder afgestemd moet worden met de aangegeven parameters. Zou je de parameters veranderen, dan krijgen 10 duizenden abonnees een probleem en wel:
- als ze de ontvanger aan zetten hij aan geeft dat er geen ontvangst is van de Astra 19,2
- er geen fastscan downloads meer mogelijk zijn
- geen software downloads meer mogelijk zijn
- geen teletekstgegevens meer beschikbaar zijn

Dat is ook de reden dat M7 deze transponder nog steeds aanhoud op de Astra 19,2, anders hadden ze die al lang opgeheven.
Pas veel later heeft M7 ook op de Astra 23,5 een transponder voor downloads in gebruik genomen, 12070H, DVB-S, QPSK, SR 27.000, fec 5/6. Daar zitten alleen zenders op van M7 voor Czechoslovakia. Dit is ook een makkelijk te ontvangen transponder zodat automatische schotels de satelliet makkelijk kunnen vinden. Op deze transponder stemmen de nieuwere ontvangers af.

Op ‎14‎-‎12‎-‎2019 om 23:49, Penthe zei:

Ik kijk dagelijks naar de programering van de Engelse zenders aangezien ik die hier via IPTV heb maar daar zit tegenwoordig ook niet veel meer bij dan oeverloos herhalen. Dan betaal je niet maar je komt op de zelfde meuk uit. Dus zo bijzonder zijn de Engelse zenders ook niet maar omdat het gratis is.

euh - hallo ? Er zijn inderdaad herhalingen, maar ook met regelmaat nieuwe programma's.

nog onlangs 'his dark materials', 'the war of the worlds' op BBC one, en ook 'the name of the rose' op BBC two valt bij mij erg in de smaak......

plus nieuwe detectives, zowel op BBC als op ITV.

The War of the Worlds was veels te traag dus rete saai, dat hadden ze gewoon in 1 aflevering moeten steken. Alle nieuwe series vallen vies tegen tegenwoordig dat was vroeger wel anders toen zat je nog gespannen voor de buis nu ga je onder het kijken gewoon even pissen want je mist vrijwel toch niets.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By RAL9001
      Beste forumleden,

sinds vorige week bezig geweest met het aan de praat krijgen van de Dreambox One Ultra HD. 
      Na upgrade naar NewNigma2 en installatie van de card service had ik sinds gisteren alle kanalen van canaldigitaal werkend.

Dit was nadat ik mijn Duo LNB heb vervangen door een Tripple LNB. 

Nu had ik het briljante idee om de derde sateliet ook even in te lezen, de astra 28,2. Bij deze actie ben ik vergeten "het wissen van de kanalen" uit te zetten. Uiteindelijke resultaat is een zeer korte lijst met enkel astra 28,2. Hierna nogmaals voor alle satellieten de kanalen laten zoeken, echter wat blijkt nu, mis ik alle kanalen van CanalDigitaal.

Spelen met de tunerconfiguratie levert veel verwarring op, nieuwe kanalen die eerder niet gevonden zijn, maar helaas geen canaldigitaal.

De tuner configuratie staat momenteel ingesteld op DiseQC 1.0, LNB 1 gekozen voor 19,2 ; 23,5 en 28,2. Zenderlijst van 19,2 en 28,2 geladen en hierna automatisch gezocht. Enige verschil met vorige keer inlezen is dat ik toen nog met de standaard dreambox firmware heb gewerkt waarbij ik wel een andere satellites.xml had geladen. Mogelijk heeft dit er iets mee te maken.

Wie kan mij in het kort uitleggen waarvoor welke instellingen zijn en welke nodig zijn voor een Tripple LNB. Diseqc switch zit in de LNB en zou zelf de configuratie moeten kunnen vaststellen.

Huigige configuratie setting :
      Configuratie modus is advanced Setting voor 19,2 ; 23,5 en 28,2 LNB 1 Prioriteit 0 Type universeel LNB Spanningsmode 13V Tone Modus AAN DiSEqC-modus 1.0 Toneburst geen Vastgelegd DiSEqC commando Geen Snelle DiSEqC Uit Herhaal sequence Uit Commando volgorde toneburst, committed  

Wat zijn nu de beste instellingen voor de tunerconfiguratie?

Schotel Triax 64cm
      Tripple LNB
      Dreambox One Ultra HD

Kijk uit naar jullie reactie!

Groeten Ronald.

• By Romavami
      Hallo Forum

Ik heb het CD "Rijk" abonnement met twee extra kaarten.
      Bij toeval ben ik erachter gekomen dat het zenderpakket "Rijk" bij ons alleen compleet is op de eerste kaart die ik ooit besteld heb.
      Een aantal zenders (Fox1, Ons bijvoorbeeld) die wel in het pakket "Rijk" horen zijn niet te zien op de extra kaarten.

Is dit normaal of zouden alle kaarten qua pakket hetzelfde moeten zijn.

Groet Rob
    • By Ikke41
      Goede dag.
      ik zag dat U de VU heeft, ik heb die ook pas en ben niet zo handig in die dingen, weet U hoe ik de TV aan/uit knop op de AB kan instellen zodat ik de AB van de TV weg kan leggen. Hopelijk weet U of een ander het.
      alvast bedankt
    • By Sprietje
      De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy