Jump to content
Sign in to follow this  
ejdv

canaldigitaal Opnemen met CD app lukt niet

Recommended Posts

Hallo,

 

Als ik met de Canal Digitaal App probeer op te nemen (iPadOS 13.3), krijg ik een foutmelding waar ik niks mee kan.

”TV Decoder can’t be found”

Zie aanhang.

Volgens CD moet dit werken voor mijn abonnement (Riant).

Live kijken gaat zonder problemen. 

 

Iemand anders met dit probleem, of iemand waarbij het werkt, op de iPad?
 

Gegroet,

 

E.J.

 

D0AE489D-3C14-4500-B575-C0FF3F35091A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk wordt een opname device gezocht.

Als ik het probeer via een webbrowser, dan moet ik het omstellen en dan lukt het wel.

Deze instelling kan ik echter in de app niet vinden.

CF37FED2-39D1-4808-A6E0-A31B5A77552C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier op een iPad Pro met 13.3 werkt het prima 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ook niet. Ik heb een losse kaart van CDS met een hoger abo dan de reserve MZ-101. Bij de App staat het Seca kaartnummer en niet het Viaccess kaartnummer. Dan werkt er qua opname dus niets...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, op mijn iPhone werkt het wel.

Daar is een optie genaamd “Type opnames selecteren”.

Als je die op “Mijn Opnames” zet, dan werkt het.

Die optie is niet aanwezig op de iPad.

 

Ik zie dat de versies van de TV App verschillen.

Versie 5.5.2 (6413de62a) op de iPhone versus 5.2 (51455c52f) op de iPad.

Zie vooralsnog geen update voor de / mijn iPad.

 

Weet nu tenminste waar het aan ligt en hoe te verhelpen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

Quote

Als je naar de detailpagina van een programma gaat (door op het programma te klikken) zie je een knop ‘Opnemen’. Zie je deze knop niet? Ga dan terug naar de homepagina en klik rechtsonder op je avatar. Klik onder instellingen op ‘type opnames selecteren’ en zet daar het vinkje bij ‘Opnames (internet)’.

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uren geleden, Ivo_ zei:

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

 

De opname knop is aanwezig, alleen komt er een foutmelding (zie de screenshot).

Het probleem is dat standaard op de harddisk van een fysieke ontvanger wordt opgenomen en men dit moet wisselen naar Internet.

En dat lukt met mijn huidige versie niet.

En dit wordt nergens vermeld. 

Bedankt voor de reactie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het inmiddels opgelost door de app te deleten en weer nieuw te installeren.

Nu is versie 6.2.1 actief en werkt het perfect. 

 

Ik moest daarvoor mijn Nederlandse account gebruiken, daar ik normaal een Duitse account actief heb en geen updates krijg voor mijn NL apps.

Was ik even vergeten. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By ilseonline
      Ik zit de laatste tijd wat meer op "Feestboek" dan normaal en zie met regelmaat de advertenties van Canal Digitaal voorbij komen, de reacties zijn niets mals.
       
      Het gaat zowel over de verhogingen als het verdwijnen van de Discovery en aanverwante kanalen, het speelt dus niet alleen op Sat4all.com, het gaat er op Feestboek alleen een stuk groffer er aan toe. De reactie zie je alleen als je op alle antwoorden klikt, anders zijn ze (door Canal Digitaal?) verborgen.
       
      Antwoorden van Canal Digitaal blijven over het algemeen uit, alleen als iemand een vraag stelt wat een mogelijke klant kan worden of een klant met een commercieel gezien interessante vraag, krijg een "klantenservice" antwoord. 
       
      99,99% zijn klagers.
       
    • By Kabeltje87
      Ligt Love Nature eruit.
      Krijg Afstemmen mislukt
    • By dunhans
      Op nummer 100 zit het belgische MENT tv, een muziek zender met Belgische en Nederlandse artiesten, leuk voor de liefhebbers.
    • By jellesbode
      Ik heb riant abonnement en op 2 kaarten werkt History sinds vandaag niet meer.
      Andere kanalen geen probleem.
    • By Satterdam
      Via iptv en online.nl zendt canal digitaal ivm met de coronacrisis de zender "iedereen live" uit . Nu stemde ik vanmiddag af op deze zender en wat schetst mijn verbazing er wordt een evenementen zender van KPN doorgegeven. Dit is toch wel opmerkelijk dat ze een zender van de concurrent doorgeven. Is dit een fout van canal digitaal of geven ze deze zender bewust door ??
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy