Jump to content
Sign in to follow this  
hubertus1968

sab aansluiten op laptop

Recommended Posts

hallo dit is de eerste keer dat ik iets probeer van een sab deze reageert niet meer met de afstandbediening dat houd wanneer ik hem op sbs 6 wil zetten laat hij wel info zien maar springt niet over op de zender.

nu wil ik hem op de laptop aansluiten maar hoe of waar kan ik dit vinden

Misschien is het handig om meer informatie te geven, rondom jouw ontvanger / probleem. Misschien beginnen met type van de ontvanger. Maar wanneer je informatie ziet van de afgestemde zender, na het zappen, van de zender, lijkt het op een decoderingsprobleem. Met andere woorden, de kaart van canal digitaal wordt niet aangesproken. Misschien de ontvanger ( in jouw geval de Sab ) misschien eens opnieuw opstarten ?

En in verband met de harde wind, zou het ook nog een ontvangst probleem kunnen zijn, maar, wanneer je de herstart van de SAB hebt uitgevoerd, en je krijgt na het zappen geen informatie te zien ( denk aan geen egp / correcte tijds weergave ), dan heb je hoogst waarschijnlijk geen ontvangst.

De meeste SAB's kun je niet een laptop gebruiken als alternatief voor een afstandsbediening.

Met vriendelijke groet, paardengek

het is een titan III combo hd deze is niet met kaart van canaal digitaal, maar denk zelf aan de software die ik we er op heb laten zetten nu zal je zeggen ga dan terug maar als hij niet reageert dan moet je iets ,meerdere keren geheel van stroom af niets helpt, daarom wil ik wat experimenteren met dat ding

Zonder Canaldigitaal kaart heb je geen beeld.

1 uur geleden, hubertus1968 zei:

het is een titan III combo hd deze is niet met kaart van canaal digitaal, maar denk zelf aan de software die ik we er op heb laten zetten nu zal je zeggen ga dan terug maar als hij niet reageert dan moet je iets ,meerdere keren geheel van stroom af niets helpt, daarom wil ik wat experimenteren met dat ding

Logish dat je geen beeld hebt zonder kaart, dan kun je gaan experimenteren wat je wilt resultaat blijft zelfde.

Dat is illegaal en wettelijk strafbaar gesteld.

Verder zadel je de eerlijke klanten op met jouw rekening.

Illegale zaken worden hier niet besproken.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By sabtriple
      De sab unix tripl hd E2 heeft teweinig geheugen  voor openvision 9.3 om op te slaan ,de 7.3 werkt wel.

================johan========================
    • By Petrojan
      Heeft iemand toevallig nog een handleiding voor de  SAB V091 satfinder?
      Ik moet 'm opnieuw instellen, vandaar de vraag.

• By Gene 1225
      Ik vind met de zoekopdracht geen info over de Sab Alpha Triple ( DVB- S +DVB-T/C ) . het lijkt me wel een interessant ding, en ik wil het gebruiken voor C en T, met mogelijk ook nog voor S in een later stadium.
      Moet dus wel geschikt zijn voor Canal Digitaal / TV Vlaanderen en Digitenne / Antenne-TV;
      Persoonlijk heb ik niet al te beste ervaringen met Sab, maar misschien is er ondertussen beterschap. Blijkbaar draaien ze op openpli die kan ge-update worden. 

• By Ejoo1
      Hallo, 
      ik ben nieuw hier en niet al te Satteliet technisch maar vraag om advies/ hulp van jullie
      wat doet erop:

Heb  een camper met automatische Alden schotel, en een Alden Aio tv inclusief besturing en dubbele LNB 
      Er tussen staat een sab micro Se.
      Ik ontvang Astra 1 en Astra 3 , een kan via fastscan de zenders van canaal digitaal ontvangen .  Dus alles was goed .

vervolgens vorige week een Alden ssc stuurmodule aangeschaft, samen met dezelfde sab micro Se ontvanger, en nog steeds Astra 1 , Astra 3 hotbird enz. Deze Alden Ssc ontvangt 8 voorgeprogrammeerde Sattelieten Alles was dus in orde

opeens afgelopen zondag “ geen signaal” meer.

Sab gereset, geen resultaat.  Zenders via fastscan inladen —> geen resultaat.
      Schotel op Astra 1 gezet ——->. Kan een stuk of 300 zenders laden, meer niet ( zie foto)
      schotel op Astra 1 gezet ——> kan een 7 tal Astra 3 zenders laden( zie foto)
      Schotel op Astra 3 gezet ——-> kan geen zenders inladen, dus ook niet via fastscan.

Alles terug gebouwd met oude Alden tv met besturing en dubbele LNB, en sab micro. Se.     ——-> nog steeds geen Astra 3.

ik kan slechts een 7 tal zenders op Astra 3 laden, terwijl schotel op Astra 1 staat.
      door bovenstaande handeling, heb ik uit willen sluiten of een andere stuurdoos ( Alden aio tv met besturing) en dubbele LNb een ander resultaat geeft.

dat is dus niet het geval.
      Ik denk dus dat mijn probleem in de Sab micro ontvanger zit en niet in de nieuwst Alden scc module.

met 2 verschillende stuurdozen, 2 verschillende LNb,s pakt hij Astra 3 niet meer op.
      Heb ook nog de nieuwste Software geladen voor de sab micro via de site van DVB- stand .com , helpt ook niet.

ik ben dus een leek, geen Satteliet technisch , maar vraag om advies.
      is het juist dat mijn Sab het begeven heeft, of niet meer de juiste software kan geven? Of staat er een instelling fout? Foto, 3,4,5
      Edwin

• By de mon
      Na herhaaldelijk op die TP gescand te hebben wilde n-tv zich niet tonen. Enkel via de fabrieksinstelling was hij nu wel bij de search..
      Dus ca 20 maal van alles geprobeerd te hebben drastisch worden met veel sorteerwerk erbij. Is dat normaal dat ie niet tevoorschijn komt?
      n-tv is een goeie nieuwszender met lange reportages. 
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy