Jump to content
luisteraar

coronavirus, COVID-19

Recommended Posts

12 uren geleden, pollegazon zei:

Voor wie nog twijfelt aan de zin van mondmaskers...

Ja het kan allemaal wel kloppen maar ik heb geen mondmasker en die ga ik ook nergens vinden hier in de winkels of online.

Dus wat moet je dan?

p.s. de discussie erover is niet alleen hier maar overal losgebarsten

en we wisten al dat het virus op een druppeltje door de lucht vliegende ook in je oog kan komen

schijnveiligheid noemt de W.H.O. het

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja het kan allemaal wel kloppen maar ik heb geen mondmasker en die ga ik ook nergens vinden hier in de winkels of online.

Dus wat moet je dan?

p.s. de discussie erover is niet alleen hier maar overal losgebarsten

en we wisten al dat het virus op een druppeltje door de lucht vliegende ook in je oog kan komen

schijnveiligheid noemt de W.H.O. het

Schijnveiligheid of niet, in Azië loopt iedereen er blijkbaar mee rond en daar hebben ze toch iets meer ervaring met allerlei virusuitbraken.

Op youtube kan je filmpjes vinden hoe je het zelf maakt, lijkt niet zo moeilijk te zijn. Een collega van mijn vrouw heeft er op een paar uurtjes tijd een stuk of twintig voor de collega's gemaakt.

Natuurlijk zijn MM niet dé oplossing, ze dragen misschien een heel klein beetje bij tot het indammen van de verspreiding en dan is het al nuttig.

Posted (edited)
9 minuten geleden, pollegazon zei:

Op youtube kan je filmpjes vinden hoe je het zelf maakt, lijkt niet zo moeilijk te zijn.

ja, mocht je een vrouw op straat vinden die voor jou een maskertje in mekaar wil rammen en gegarandeerd virusvrij is.

het is niet eens mogelijk de nodige bescherming voor de zorgmedewerkers te regelen, dus ik doe wel een lange onderbroek om als het plicht wordt

long johns protest

Screenshot_38.png

Edited by Tonskidutch
all the ladies

3 hours ago, astro iris said:

Deze opmerking gekregen enkele dagen geleden toen ik de opmerking maakte over het dragen van mondmaskers. Wat blijkt nu over het vertrouwen in Chinese dokters?

Het was een opmerking die op mij nogal laatdunkend overkwam.

Alsof Chinese dokters minder begaafd zouden zijn dan Europeanen.

Uit eigen ervaring weet ik wel beter.

Maar ik ken het antwoord op je vraag eerlijk gezegd niet.

Zou je daarom ook het antwoord met ons willen delen?

Een doek voor neus en mond met een stuk wc-papier erin werkt al aardig. Een stuk hepa-filter erin beter.

Het papier kun je wisselen, de doek vervangen en wassen. Het virus kan niet tegen zeep vanwege de membraan. Vandaar dat handen wassen met zeep prima werkt; zo'n 20 seconden insmeren en daarna afspoelen.

21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het is niet eens mogelijk de nodige bescherming voor de zorgmedewerkers te regelen, dus ik doe wel een lange onderbroek om als het plicht wordt

Zorgverstrekkers hebben dan ook een ander type nodig, omdat ze uren aan een stuk in de gevarenzone verkeren.

De doorsnee burger kan zich houden aan de maatregelen van social distancing en dergelijke en dan kom je ook al een eind weg.

Maar die onderbroek op je hoofd, post daar bij gelegenheid even een foto van, het is tenslotte één april.

23 minuten geleden, johnno zei:

Maar ik ken het antwoord op je vraag eerlijk gezegd niet.

Zou je daarom ook het antwoord met ons willen delen?

Als de virologen nu plots zeggen dat het misschien toch beter is om in drukke winkelcentra toch een mondmasker te dragen, dan is ook mijn vraag, waarom ze dat niet eerder zeiden, had veel leed kunnen voorkomen.  Maar ja er zijn geen mondmaskers genoeg.

20 uren geleden, cookie monster zei:

Absoluut !! Ik zit hier "opgesloten" in mijn kot , ik mag nog altijd naar buiten ,

maar da' doe'k enkel in een dringend noodgeval !! Ik verveel mij hier sowieso niet !!

TV , internet & muziek :)

Vervelen hoef jij je sowieso nooit, zie het onderstaande plaatje...😆

180802b3-1604-42e4-9fbc-48c6831aac16.jpeg

• Haha 1

Gebruik van een mondmasker heeft totaal geen effect, vandaar ook dat verpleegkundigen, artsen en tandartsen ze gebruiken.

18 minutes ago, astro iris said:

Als de virologen nu plots zeggen dat het misschien toch beter is om in drukke winkelcentra toch een mondmasker te dragen, dan is ook mijn vraag, waarom ze dat niet eerder zeiden, had veel leed kunnen voorkomen.  Maar ja er zijn geen mondmaskers genoeg.

O, dat bedoelde je. Ik vermoeedde dat je met de vraag de individuele kwaliteiten van dokters op het oog had.

De discussie over wel of geen mondmasker zal ongetwijfeld nog wel even door gaan.

Feit is wel dat in Aziatische landen 'afstand houden' dan weer minder belangrijk lijkt te zijn.

32 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kiekiek, je zevert over appels en peren

Nee.

Een arts kan in de buurt van een met corona besmet iemand komen, maar ook jij en ik kunnen in die situatie komen.

1 uur terug, astro iris zei:

Zou dat dan niet te maken hebben met het slecht bewaren van hun (Belgische) strategische stock van 6 miljoen maskers, die daardoor vernietigd diende te worden ?

Geïnterviewde betrokkenen die hierop werden aangesproken, draaiden steeds rond de hete brij, door te stellen dat er beter gesproken zou worden over de actuele problemen die zich aanbieden...

Ces millions de masques sont partis en fumée l'an dernier. "Le stock approvisionné lors de la dernière pandémie est arrivé à péremption et a été détruit l'année dernière", déplorait-on, au RMG, le 6 février... "L'ancien stock stratégique était stocké à la Défense mais pas dans de bonnes conditions. Les masques étaient ainsi devenus inutilisables", objecte-t-on au cabinet de la ministre, où l'on ajoute qu'ils ont été détruits "en 2017", contrairement à ce qui a été affirmé par les experts du RMG. Ce qui aurait donné à Maggie De Block trois ans, plutôt qu'un, pour reconstituer cette réserve stratégique... (Le Vif, 23.03.2020)

Vertaling :

Deze miljoenen maskers zijn vorig jaar in rook opgegaan. "De voorraad die tijdens de laatste pandemie is geleverd, is verlopen en is vorig jaar vernietigd", betreurde men op 6 februari bij de RMG (Risk Management Group) ... "De oude strategische voorraad werd opgeslagen bij Defensie, maar niet in goede omstandigheden. De maskers waren daardoor onbruikbaar geworden ", wierp het kabinet van de minister op, waar men eraan toevoegde dat ze" in 2017 "zijn vernietigd, dit in tegenstelling tot wat de experts van de RMG hebben verklaard. Dit zou Maggie De Block drie jaar in plaats van één jaar hebben gegeven om deze strategische reserve weer op te bouwen ...

https://www.levif.be/actualite/belgique/quand-maggie-de-block-faisait-detruire-six-millions-de-masques-contre-le-coronavirus-sans-les-remplacer/article-normal-1268215.html

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/belgie-vernietigde-stock-uit-2009-van-zowat-zes-miljoen-ffp2-maskers-zonder-ze-te-vervangen~a58fea2c/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Jan Ambers
      Wij wonen naast een buur (in belgie) die alles maar laat betijen.
      Netels staan in perken van enkele vierkante meter, en tot anderhalve meter hoog
      eveneens distels die in perken staan te bloeien; kleefkruid en dergelijke meer.
      Het hoeft nauwelijks betoog dat in onze tuin het hopeloos dreigt te  worden, we worden overgroeid van dat vuil!
      Bestaat er geen onkruidverdelgingsplicht?  Of is dat onder groene invloed afgeschaft?
      Ik kan toch maar moeilijk buurs eigendom en plantentuin onderspuiten met azijn en pekel.
      Is toch zijn plicht om zijn eigendom te onderhouden
    • By kiekiek
      Ik ben de afgelopen weken een aantal keer met de auto in de buurt van Utrecht geweest en onder Utrecht (omgeving Nieuwegein-IJsselstein-Vianen) valt het signaal via DAB + volledig weg. Je zou verwachten dat het daar goed is, zo pal onder de toren van IJsselstein. Hebben anderen ook die ervaring daar in de omgeving?
    • By Ventura
      https://nos.nl/artikel/2335905-hof-picnic-hoeft-geen-compensatie-te-betalen-aan-max-verstappen.html
      Bron: Nos.

• By MrDish
      Waar kan ik mijn tomtom updaten voor een nieuwe versie zonder ervoor hoeven te betalen.
      Ik weet dat je bij de Site van de Tomtom moet zijn ,zijn er nog méér Site`s op het Net waar dat kan.
      We reden gister in de buurt van Amsterdam ,en toen was de Tomtom de "Kluts (weg)"kwijt.

Mvg
    • By Timm1983
      Hallo allemaal,
      In NL kon wie wou al terug gaan genieten van de terrasjes en de café's, want vandaag om 12.00u opende de horeca in NL de deuren weer.
      Was er iemand van de leden als eens terug op café geweest vandaag, hoe verliep alles?
      De 1,5m afstand blijft behouden zeker, is het verplicht om een mondmasker te dragen of latexhandschoenen aan te hebben?
      Ik ben eens benieuwd want hier in België moeten we met z'n allen nog effe wachten tot volgende maandag 8 juni, dan zou hier de horeca terug de deuren openen.
      Ik heb al gelezen dat er gereserveerd zou moeten worden en als je aankomt is er een kort gesprek, of je je gezond voelt en misschien zelf je drank inschenken en geen cash betalingen maar met de bankkaart.
      Benieuwd wat de Nederlanders vonden van hun eerste dag terug naar de horeca.
      Ik laat zeker ook iets weten hoe het hier in België was, op 8 juni.
      Als ik op café ga drink ik graag een glaasje witte wijn deze kost €3 voor een glas van 0.25cl, een gewoon pilsje (Jupiler €2), is dit ook zo in NL?
      Timm1983
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy