Jump to content
Sign in to follow this  
luisteraar

coronavirus, COVID-19

Recommended Posts

Laatste nieuws

Aantal positief geteste mensen in Nederland tot en met dinsdag 24 maart 

test-teller_13_maart.jpg?h=3925367b&itok

5560

Coronakaart%2024%20maart%202020.png?itok

Deze kaart toont het aantal patiënten per 100.000 inwoners, zoals doorgegeven door GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en en gemeenten per 24 maart 2020.
Door correcties achteraf in het systeem kunnen wijzigingen optreden.

Van 200 patiënten is de woonplaats nog onbekend.

24-03-2020 | 14.00

63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen

Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.

Zie ook Epidemiologische situatie COVID-19 - 24 maart 2020

Droevige ontwikkelingen.

Het einde is nog niet in zicht.

Onderhand gemiddeld 50 doden per dag.

Het is nog niet zo erg als in Italie en Spanje, maar als de voorspellingen kloppen en wij inderdaad twee weken achter op Italie lopen, maak je borst dan maar nat.

Ik heb mijn ouders nog, inmiddels behoorlijk op leeftijd, maar zie ze liever niet op deze manier gaan.

In het begin dacht ik aan een tsunami die op me afrolt maar het is een Russische roulette geworden. Als ik in gedachten een rondje maak langs mensen in mijn sociale cirkel weet ik zeker dat er een uitvaart aan zit te komen en de twee personen met kanker gaan dit niet overleven. Een heel vreemd en naar idee.

Mijn ouders zijn ook op leeftijd en leven in volledige quarantaine, behalve als mijn vader boodschappen doet. Wel met een uiterste oplettendheid qua afstand tot andere klanten en hygiëne.

40 minuten geleden, drz zei:

Onderhand gemiddeld 50 doden per dag.

Het is nog niet zo erg als in Italie en Spanje, maar als de voorspellingen kloppen en wij inderdaad twee weken achter op Italie lopen, maak je borst dan maar nat.

Ik heb mijn ouders nog, inmiddels behoorlijk op leeftijd, maar zie ze liever niet op deze manier gaan.

Beetje kromme conclusie, Italië en Spanje hebben voor een "Lockdown" scenario gekozen, veel respondenten hadden een voorkeur voor zo´n aanpak, denkend, dat is beter. Het sterfte cijfer van die Lockdown-aanpak wordt nu gebruikt om ons bang te maken met, "als wij ook die kant opgaan". De keuze lijkt er derhalve niet toe te doen. Twee verschillende scenario´s, maar als het U uitkomt maakt U van beide een doemscenario, en Uw avatar intussen maar lachen. Ik heb de begrafenisondernemer gebeld om mijn borst nat te maken mocht dat nodig zijn.

Posted (edited)

Ondertussen las ik dat de KNVB na 6 april de wedstrijden door wil laten gaan..

Iets met veel geld en zo..

https://www.nu.nl/sport/6039942/knvb-eredivisie-valt-buiten-verbod-op-bijeenkomsten-door-overheid.html#coral_talk_wrapper

Ze willen de wet omzeilen maar beseffen de ernst nog niet helemaal..

Edited by drz

Posted (edited)

Nee DrZ, dan begrijp je me verkeerd, ik wens niemand het eeuwige leven. Ik tracht het verschil aan te geven tussen dat wat er elders gebeurd is, en dat wat ons eventueel te wachten staat. En dan, er is hier in Nederland gekozen voor een andere strategie dan elders, met andere verwachtingen, maar er wordt in beide vijvers gevist. Oftewel, onze keuze,  in tegenstelling tot die van Italië was fout volgens velen, maar er gaan wel evenzoveel mensen hemelen. Deze hele discussie wordt vervuild, door de gedachte dat de beleidsmakers het slechtste met ons voor hebben, een complot theorie, en daar zijn er hier maar weinig vies van. En ik verdedig hooguit de vasthoudendheid van de beleidsmakers en niet het scenario, ik ben de laatste die ergens  voor kan kiezen, en laten we wel wezen, daar zijn er hier toch veel van. Ze komen enkel melden wat er elders gedaan wordt zonder de uitkomst te kennen. Als zeezeiler, kan ik met kutweer, dat mij noodzaakt een veilige haven aan te lopen, ook niet om de haverklap van koers veranderen, omdat angst en onzekerheid knagen en de door mij gekozen strategie te grabbel lijken te gooien.

Edited by waterpas

Het verneukeratieve van dit virus is dat het ons allemaal kan treffen.

Ik begreep ook dat er inmiddels jongeren op de IC liggen?

Er zijn wel een aantal jongeren in het nieuws gekomen maar dat is wel een zeer klein percentage.

6 uren geleden, drz zei:

Namelijk, boven de groentenschappen hangt bij bepaalde supermarktketens een benevelsysteem om hun waren af te koelen, en zat zo te denken dat een dergelijk systeem wellicht zou kunnen helpen tegen deze pandemie.

In China hebben ze sproeiwagens en robotjes het werk laten doen om desinfecterende vloeistof te verspreiden. Hetzelfde doen de Russen inmiddels ook in Noord-Italie.

1 uur terug, drz zei:

Het verneukeratieve van dit virus is dat het ons allemaal kan treffen.

Ik begreep ook dat er inmiddels jongeren op de IC liggen?

Bekendste is een jongetje van 16 die in Breda 10 dagen in coma is gehouden. Inmiddels is hij weer bij en het gaat een stuk beter met hem.

Waarom doen ze dat hier dan niet? Hoe is het zover gekomen dat Nederland een achterlijk 3e wereld land is geworden?

2 uren geleden, drz zei:

Ondertussen las ik dat de KNVB na 6 april de wedstrijden door wil laten gaan..

Iets met veel geld en zo..

https://www.nu.nl/sport/6039942/knvb-eredivisie-valt-buiten-verbod-op-bijeenkomsten-door-overheid.html#coral_talk_wrapper

Ze willen de wet omzeilen maar beseffen de ernst nog niet helemaal..

Hoe willen ze dat doen met de anderhalve meter afstand ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Timm1983
      Hallo allemaal,
      Als vrijgezel wou ik eens weten hoe de rest van de vrijgezellen mannen (25 - 40 jaar) te werk gaat nu, om toch misschien eens de vrouw te kunnen ontmoeten.
      Ik ben het bijna meer dan beu, al jaren loop ik rond als een heilige, ik voel me maar net voor één ding nog goed en dat is werken.
      Maar naast werken heeft een mens toch ook nood aan een partner en wat liefde.
      Begin dit jaar was ik lid op relatieforum maar dit is per 1/7 gestopt, dus sta ik zo een beetje mooi in de kou en wou ik eens polsen bij de vrijgezellen mannen onder ons hoe zij zich voelen of wat ze doen of wat ze al ondernomen hebben om toch maar een vrouw te leren kennen.
      Als ik zoek op google naar gratis datingsite's dan moet ik uiteindelijk toch betalen om berichten te sturen, ze bedoelen misschien gratis registreren?
      Uiteindelijk heb ik niet zo'n goede ervaringen met datingsite's en heb ik er niet zo veel geduld voor, uiteindelijk draait het toch op niks uit.
      Of weet iemand een ander forum over liefde en relaties?
      Alvast bedankt
      Timm1983
    • By kwetal
      Dit forum is leuk en nuttig. Mijn dank voor de vele bijdragen die tegen "liefdewerk oud papier" geleverd worden.

Nu wilde ik gisteren wel wat doneren. Maar om te beginnen ben ik allergisch voor paypal. Heb ik een keer moeten gebruiken omdat er geen alternatief was. Sindsdien blijft het mijn mailbox maar bestormen met phishing achtige mededelingen.

Goed, deze site is belangrijk. Daarom toch maar over mijn bedenkingen heengezet. Moet je meteen de ziel en zaligheid van je CC gegevens weer aan ze afgeven.... Maar toen mijn initialen (zoals letterlijk op mijn CC vermeldt) niet als geldige voornaam geaccepteerd werden, heb ik definitief afgehaakt.

In gedachten blijft ik dit forum supporten. Daar moeten jullie het helaas mee doen. Mocht er eens een andere manier komen, stuur maar een pm.

• By trust
      https://www.ppauctions.com/assets/auctions/attachments/Flysheet_249077370.pdf?fbclid=IwAR276tPqXYg0GM14ZmRbTRpIbC1FNcGZctJ8TdfNVe6yLu_lZnlaG128dN0

Verkoop fabriek van Elite precisie schotels 

• By Drs. IJzerbout
      Onze nieuwe UHD Router als een "eiland oplossing". Dus geen centrale router.
      Deze heeft 256 ingangen en 256 uitgangen. Alle in en uitgangen zijn tevens op een patchfield toegankelijk voor noodbedrijf.
      De bekabling hebben we dit keer in verband met Corona zelf gedaan.
      3 weken werk inclusief testen, meet protocol etc.

• By pirrewit
      Een van de vier kookplaten van het induktievuur werkt niet meer. De ventilator werkt en de ledjes/lampjes werken ook nog maar deze knipperen met een tikkend geluid. Is dit nog te herstellen door mezelf of een vakman?
      grts
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy