Ga naar inhoud


Eén en Canvas blokvorming, Ketnet niet


Prawo

Aanbevolen berichten

Bij Basis-tv bij mijn schoonouders zijn alle zenders goed zichtbaar, alleen die twee Belgen hebben vooral last van blokvorming.
Ze hebben alleen Basis-tv, geen internet.
Wat kan het probleem zijn?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem KAN zijn,

 

Slecht afgeschermde coax kabel

Slecht afgeschermde connectors

Oude wandcontactdoos

 

Maak eens een foto van de gebruikte coax kabel en de connectors.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gateway heeft niets te maken met de beeldkwaliteit (dient slechts als deur naar het internet). Het probleem ligt in het signaal. Dus inderdaad kabel/connectoren nalopen. Instraling van externe apparaten is ook mogelijk. In mijn regio zit Één op 306 en Canvas op 378 Mhz. Dat zijn feitelijk géén frequenties waarop DECT/LTE stoort... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Het probleem ligt in het signaal. Dus inderdaad kabel/connectoren nalopen. Instraling van externe apparaten is ook mogelijk. 


Dank voor de reacties.
Dat ga ik nakijken zodra ik weer bij ze ben. De kabel van de (vrij nieuwe) wandcontactdoos gaat rechtstreeks in de TV met een DVB-C tuner. Een CI-module wordt niet gebruikt.
Bij andere zenders doet zich geen enkele storing voor.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels dit paasweekeinde op veilige afstand een en ander gecontroleerd.
Lag waarschijnlijk inderdaad aan de kabel. Nu de origineel door Ziggo meegeleverde zwarte kabel gebruikt en daarmee goed beeld (vrijwel alles SD, want Kabel TV).

Na het netwerkzoeken miste betrokkene ineens enkele zenders, met name ZDF, Ketnet, SBS6 en Veronica.
Kent iemand wellicht de specifieke frequentie(s) voor deze zenders zodat ik de TV handmatig kan laten zoeken? Of kan ik daar beter een nieuw topic voor aanmaken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo,

 

 

Tja de locatie Europese Unie is nog al groot, ik meen dat je een van onze zuiderburen ( Belgie ) woont.

 

Het kan per regio verschillen.

 

Bij mij op SD kanaalnummer :

 

Een : 948

Canvas Junior : 949

ZDF : 951

Ketnet : 53 ( HD kanaalnummer ! 900 en hoger ( SD kom ik bij mij niet tegen ).

SBS6 : 930

Veronica : 932

 

 

Quote

De kabel van de (vrij nieuwe) wandcontactdoos gaat rechtstreeks in de TV met een DVB-C tuner

 

Die DVB-C tuner is van Ziggo ?

 

Als je problemen die je hier boven meld hebt, dan kun je ontvangers die de mogelijkheid heeft om de frequentie te veranderen ( een naar boven of een naar beneden ) , dan is het goed.

Op een Ziggo box heb je volgens mij niet deze optie.

 

 

Quote

Kent iemand wellicht de specifieke frequentie(s) voor deze zenders zodat ik de TV handmatig kan laten zoeken?

 

De juiste frequentie geven heb ik nu geen tijd voor !

 

 

M.vr.gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die frequentie kan gewoon op de Ziggo website opgevraagd worden! Een béétje zelfinitiatief kan geen kwaad! Niet alles hoeft voorgekauwd te worden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost. De zenders zijn terug, evenals de EPG die ook enige tijd was verdwenen.
Hoe? Geen idee, gewoon de kabel losgemaakt en weer aangesloten.

De frequentie van Ketnet SD is 490000 Khz

Overigens, de enige Ziggo frequenties die ik (op meerdere plaatsen) vond zijn deze http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
Het ging mij om de onderliggende frequenties van de afzonderlijke zenders en die zijn lastiger te vinden. Mocht er een link zijn naar de betreffende Ziggo pagina dan houd ik mij aanbevolen. Het gaat mij niet om de kanaalindeling, die is overal wel te vinden (en kan in de betreffende TV gelukkig worden aangepast).

Iedereen dank voor het meedenken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...