Jump to content
trust

Regels schotel opstelling

Recommended Posts

29 minuten geleden, columbo zei:

waarom heb je een massieve staaf gebruikt in p.l.v een buis ?,dit last wat makkelijker en is nog sterker ook.

Wil je me nu vertellen dat een buis sterker is dan een massieve staaf van dezelfde buiten diameter van 72 mm  ??

De paal waar de Jaeger rotor aan zit is 90 mm , omdat ik een koker had van 80/80 zocht ik iets dat daar in paste en sterker was of net zo sterk als die 90 mm pijp .

Dat was een stuk ruw rond van 72 mm , als ik een pijp had gehad van dezelfde buiten diameter met een wanddikte van 12 mm , had ik die zeker gebruikt .

In de 15 mm plaat een gat gesneden (plasmasnijder) waar dat massieve stuk net doorheen paste .

Daarna beide afgelast , dat doe we tegenwoordig niet meer met een gasvlammetje  😏 maar elektrisch , niks moeilijk hoor .

Bovendien moesten in die staaf gaten komen met voldoende schroefdraad 

Nog even inhakend op de regelgeving.
Een woningbouwvereniging kan meestal weinig doen als je je schotel op een tegelvoet hebt staan, i.t.t. aan je muur of op dak bevestigd met een beugel of zo.
Voor een omgevingsvergunning is dat verschil er niet denk ik? Een vriend van me had nl. een uitschuifmast op een aanhanger gezet waardoor hij zonder vergunning een mast kon opzetten zei hij, maar in hoeverre gaat dat ook op voor een schotelantenne? En op een tegelvoet? Dus niet vastgemaakt aan huis of schuur.

En begint je achtererfgebied altijd (één meter na de rooilijn) bij je woning (=hoofdgebouw)? Dus een vrijstaande schuur voor je huis maakt niks uit?