Jump to content
Ambrus

vu plus duo Interne en externe HD gebruiken

Recommended Posts

Staan je gebruiksinstellingen wel op "Expert"? Anders kun je in de timer niet zien waar je opname naar toe geschreven moet worden. Deze optie ontbreekt nu in de foto die je gepost hebt.

Suc6

je gaat er van uit dat iedereen expert ingeschakeld heeft

niet dus :grin:

Oef!! Mooi zo, dank je wel. Locatie is nu te zien, nu moet ik  de externe schijf nog werkelijk kunnen kiezen, lukt niet meteen, zal nog wel bij de instellingen voor die schijf geregeld moeten worden. Hij is te zien in Systeem/Expert instellingen/Harde schijf  en in Netwerk/Mountbeheeer/Mountpoints beheer, waar hij Actief is met type mount CIFS share.

Goed zo. Dus bij verschillende opname locaties via de timer de locatie kiezen.

Als je alleen nog maar op de externe wilt opnemen wijzig je het opname-pad definitief daarheen.

succes

Overigens kun je natuurlijk ook je interne schijf opruimen door veel opgenomen programmas te verplaatsen naar je externe schijf. Middels groene knop "verplaats".

Wil je die alsnog afspelen dan gebruik ik , wanneer ik in de pvr pagina sta, de gele knop en ga naar mijn externe schijf.

Dan hoef je niet de externe schijf als opname doel meer in te stellen en laat je alles verder zoals het nu is.

Ja, klopt, verplaatsen van de ene schijf naar de andere gaat heel eenvoudig, en bij bekijken kom je makkelijk in de schijf die je wilt gebruiken.

Ik ben er uit, dank aan allen die geholpen hebben.

Ambrus 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By erik11
      Ik krijg mijn Tuner configuratie niet goed?
      tuner A set ik op Rotor !
      en welke stand moet tuner B staan ?
      alles geprobeerd, en steeds krijg ik Npo 1 en 3 heel even en dan verdwijnt het weer ??
      in de lijst zijn ze dan ineens donker en geeft aan tuner in gebruik ??

Wie kan me helpen ?
    • By Christiaan71
      Goedenavond,
      Ik probeer erachter te komen of je tv via internet met de Fritzbox van Xs4all kan kijken op de Vu Duo 4k.
      Ik weet dat het met Ziggo kan via coax en kabel tuner. Maar Xs4all heeft tv via internet. Gaat dit werken? En op mijn Vu Zero 4k deze ontvangt ook de stream via internet nu.
    • By sat newbie
      De UNO 4K SE wordt veel geadverteerd met tuner DVB-S2X maar als je specs leest dan wordt er geschreven over DVB-S2.

Wat is nu waar, wel of geen DVB-S2X?
    • By joker55
      Beste mensen.

ongetwijfeld zie ik wat over het hoofd, maar wat.
      ik heb een vu+ solo 4K, twee tuners, beide via switch op de vier sat's (13 - 19 - 23 - 28 oost, en net de nieuwst Vti geupdate via de box.

Bij aanschaf van de box, heb ik (ik dacht met dreamboxedit) een lijst van hans ( e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.zip) erin geschoten.
      Dit werkt al een aantal jaren, maar ik kom steeds meer tegen een probleem aan, dat enkele zenders "verdwenen" zijn, veranderd in freq, en ook nieuwe zenders erbij.
      Bijv BVN kan ik via een omweg krijgen, maar de 19 positie is weg (en weer terug ergens anders?)   Dus, hoog tijd om eens een nieuwe lijst erin te knallen.

De nieuwe lijst van hans gedownload, en in een mapje gezet, en dreamboxedit gestart. (3.jpg)
      Maar ik krijg  error's als ik "send files to dreambox" druk, zie bijgevoegd plaatje.  Ook zie ik dat er niets is veranderd, de oude lijst blijft erin.  (zie ik omdat ik veronica gewisseld heb met RTL-Z in de nieuwe lijst). (1.jpg)

Nu kijk ik met dreambox control center, en vergelijk diverse zaken, dan is er een grootte verschil in diverse files, anders had ik ze zo over gezet.  (2.jpg)
      Kan iemand mij een schop in de goede richting geven? 
      Hartelijk dank !

• By Mimisiku
      Eigenlijk geen enkel probleem, maar een nostalgisch traantje gelaten  
      Morgen gaat de 'ouwe trouwe' DM8000 met de VUT. Na jaren trouwe dienst (hij is trouwens nog steeds 100% in orde) gaat hij terug in z'n eigen doos waar ie ooit met zoveel liefde uit gehaald is..... Het was als de dag van gisteren... Een weemoedig moment...
      Dank, duizendmaal dank voor de fijne tijd die je de familie als een trouwe hond hebt geboden..

Gekheid natuurlijk.... Morgen (of overmorgen) komt dat 'andere' vlaggeschip zijn plaats opeisen. De VU+Ultimo 4K BlueTooth editie. Ditmaal met twin DVB-S2X en DVB-C FBC tuner en een 2TB HDD... 
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy