Jump to content
Sign in to follow this  
Mimisiku

m7sat mz101hd MZ-101 automatische verlenging

Recommended Posts

Krijg hier een MZ-101 die sinds december géén sat heeft gezien. Einddatum van de ingebouwde Viaccess ORCA was 17 januari 2020. Ding aangesloten aan een coax uitgang. Uiteraard ging dat bakje eerst een nieuwe kanaallijst inladen. Apparaat gaf uiteraard geen beeld en de standaard melding 'Smartcard fout S03'.

Voorheen moest bij een verlopen datum via www.canaldigitaal.nl of via SMS geheractiveerd worden. Had hij voorheen ook een aantal maal gedaan.

Was nog bezig met de TV toen plots beeld verscheen op NPO1 met keihard geluid..

Heeft Canal Digitaal dit aangepast???

Een smartcard los of ingebouwd activeerd automatisch als je maar lang genoeg wacht. 

Hoe langer niet gebruikt, hoe langer het duurt, Naar mijn ervaringen.

Als je een activering aanvraagt dan gaat het sneller.

Nou bij de Seca3 kaarten zeker niet! Na de management datum is overschreden móet je CDS benaderen voor een heractivatie. Bij Viaccess ORCA was dat vroeger niet anders (uit eigen ervaring)

Als er nog voor de smartcard wordt betaald ontvang je natuurlijk gewoon weer een activatiepuls als hij weer gericht staat op ASTRA23.5. Heractivatie of het nu SECA of ORCA is duurt bij mij max 15 min.

Mijn kaarten worden uiteraard betaald anders is het gauw over... Dat Seca3 verhaal is echt niet automatisch ALS de management datum verlopen is. Daarom bestaat de 'Smartcard heractiveren' pagina nog steeds :) Zou anders nutteloos zijn..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By hansdv
      hallo
      als mijn decoder officieel van tvv , nog nooit heeft gewerkt , moet ik dan onafhankelijk van het tvv gebeuren de fta zenders kunnen ontvangen?
      of zijn de fta zenders pas vrijgegeven nadat tvv zijn activering deed ?

dank bij voorbaat
    • By di-on-air
      1. Wie kan mij vertellen wat de afmetingen zijn van de M7 MZ 101?
      2. Als je de oude smartcard overzet naar de geïntegreerdesmartcard, krijg je dan de 1e maand alle zenders weer te zien?

Alvast bedankt voor de antwoorden. 
    • By Noordzee
      Op woensdag 11 oktober 2017 biedt Canal Digitaal een software-update aan voor de M7 MZ-101 en MP-201. De update wordt aangeboden via satelliet en via internet. Het laden van de nieuwe software zal tot maximaal 15 minuten in beslag nemen (indien je MZ-101 of MP-201 niet verbonden is met internet). Het apparaat zal de software in gaan laden zodra je deze uit stand-by haalt. Je kunt de update eenmaal uitstellen op het moment dat deze wordt aangeboden.

Met deze wijzigingen worden de satellietontvangers voorzien van verbeteringen in functionaliteit, design en aanbevelingen. 

M7 MZ-101 & MP-201
      - Begin Gemist toegevoegd (uitzending opnieuw starten, indien je ontvanger op internet is aangesloten)
      - Verbeterde afspeelfunctie (uitzendingen of films en series via internet starten sneller op en de kwaliteit is sneller op het juiste niveau)
      - Ontvanger start op met laatst bekeken zender.

bron : canaldigitaal.nl 

• By Jürgen
      Een kennis van mij heeft in Spanje sinds kort een M7 MZ101 HD ontvanger welke op dit moment op een op 23.5 - Astra3 uitgerichte Single LNB is aangesloten en waarop een prima ontvangst bereikt wordt.

Nu wil hij binnenkort een DUO LNB plaatsen om ook de 19.2 - Astra1 te kunnen ontvangen.
      Omdat de schotel toch al perfect op Astra3 is uitgericht heb ik hem geadviseerd om de DUO LNB met de 23.5 LNB in de LNB houder van de schotel te plaatsen maar het zal ook voor de ontvangstkwaliteit voor Astra3 ten goede komen.
      Met een beetje bijstellen van de DUO LNB kan hij dan zowel Astra1 als Astra3 ontvangen mits de M7 ontvanger goed wordt geconfigureerd.
      Met een Enigma (Linux) ontvanger zou ik met het configureren verder geen moeite mee hebben maar met een Philips ontvanger heb ik totaal geen ervaring.

Mijn vraag is dan ook, wat is de makkelijkste wijze om de ontvanger voor zowel het gebruik van Astra1 als Astra3 te configureren?
      Heb ik het mis dat het het beste is om de ontvanger naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan de beschikbare satellieten automatisch te laten scannen?
      Zo ja, welke Menu-items dienen dan gebruikt te worden.
      Ik moet dit op afstand doorgeven want ik zit pas weer eind november in Spanje en zal dan zelf van deze faciliteit gebruik maken.
      De eigenaar zelf is een uitgesproken leek maar heeft toch wel de enkele LNB op Astra3 kunnen plaatsen en de ontvanger kunnen configureren.
      Zijn er nog aandachtspunten welke in de gaten moeten worden gehouden?
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy