Jump to content
el  renegade

Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.

Recommended Posts

17 hours ago, Terradon said:

Weet je dat wel zeker, pak je contract er eens bij kijk naar het pakket destijds overeengekomen en lees goed overeengekomen ga dan omdat niemand dat schijnt te snappen naar het wetboek en zoek op contract of overeenkomst misschien zelfs bindende overeenkomst immers die heb je afgesloten of niet......  

Ja, dat is zeker. Jij bent met CD een contract aangegaan voor het leveren van een dienst die bestaat uit een aantal kanalen te kunnen kijken per satelliet. In het contract staat ook dat zij bepalen welke kanalen je aangeboden krijgt, en wanneer dit veranderd je 1 maand vooraf op de hoogte wordt gebracht. Hetzelfde geldt overigens voor abonnementskostenverhogingen.

Wanneer je het niet eens bent met het gewijzigde aanbod of de kosten (mits die veranderd zijn natuurlijk), dan heb je wettelijk gezien het recht om kosteloos op te zeggen - of je nu binnen contractperiode zit of niet.

Je kunt wat mij betreft 1000 jaar in het bedrijfsleven hebben gezeten, maar ook daar geldt dat als je een offerte goed in elkaar steekt, je een uitzondering maakt voor bepaalde situaties waarin je niet kunt leveren. Je kunt immers moeilijk een Erres Cassetterecorder leveren als dat ding niet meer gemaakt wordt.

Zou een mooi iets zijn: 30 jaar geleden heb je een contract afgesloten met CD omdat Superchannel erop doorgegeven werd. En toen dat stopte ging je toen ook ineens moord en brand schreeuwen dat dat een probleem voor CD was? Wat is het volgende? Dat je gaat eisen dat Veronica weer Onderweg Naar Morgen uit gaat zenden?

Ja, Discovery en Eurosport blijven gewoon bestaan, maar als CD dit had moeten blijven doorgeven was je abonnementsprijs omhoog gegaan. Waarschijnlijk had je daar dan ook weer over lopen roepen, want "dat kan toch contractueel niet". Ja, het kan wel. En in plaats van hier steeds te roepen dat het niet kan geef ik je het advies wat een aantal hier ook al gegeven hebben: lees je contract eens na, en plaats hier de passages waaraan je denkt het recht op ontvangst van Discovery Channel te kunnen ontlenen.

2 uren geleden, Calypso971 zei:

en wanneer dit veranderd je 1 maand vooraf op de hoogte wordt gebracht.

En laat dat nu in de grijze zone verlopen, TV Vlaanderen heeft mij en anderen deze keer uitzonderlijk al op 4 mei verwittigd met een goed nieuws e-mail dat er 4 zenders bij kwamen

Met helemaal onderaan een melding dat het discovery pakket zal verdwijnen.

Meestal komt zo'n e-mail als de wijzigingen bijna plaats vinden of helemaal geen e-mail.

Wat met de mensen die geen internet hebben ? Als klant kan men dan allang niet meer reageren.

Wat een verschil met de Belgische kabel provider Telenet, als daar wat wijzigt, krijgen we netjes en op tijd, een brief met daarin ook de melding dat we gratis kunnen opzeggen als we het niet eens zijn met hun nieuwe prijzen of het aanbod.

Posted (edited)
6 minuten geleden, mebo870 zei:

En laat dat nu in de grijze zone verlopen, TV Vlaanderen heeft mij en anderen deze keer uitzonderlijk al op 4 mei verwittigd met een goed nieuws e-mail dat er 4 zenders bij kwamen

Met helemaal onderaan een melding dat het discovery pakket zal verdwijnen.

Meestal komt zo'n e-mail als de wijzigingen bijna plaats vinden of helemaal geen e-mail.

Wat met de mensen die geen internet hebben ? Als klant kan men dan allang niet meer reageren.

Wat een verschil met de Belgische kabel provider Telenet, als daar wat wijzigt, krijgen we netjes en op tijd, een brief met daarin ook de melding dat we gratis kunnen opzeggen als we het niet eens zijn met hun nieuwe prijzen of het aanbod.

ik heb als Tv Vlaanderen klant geen mail gehad, ze blokkeren nog altijd berichten dat naar gmail gestuurd worden kennelijk.

heb al met verschillende email adressen geabonneerd op hun nieuwsbrief, maar nooit een bevestiging van hen op die email adressen.

en over telenet, als ze zenders verwijderen of toevoegen heb ik nog nooit een brief gekregen of een mail, ofwel staat het op de digibox(corder) of moet je het op hun eigen site lezen bij zenderaanpassingen.

enige keer dat ze iets melden via mail of brief is als er prijs stijgingen zijn.

Edited by digitaal kijker

die wet geld voor alle operatoren en levenranciers in Belgie : eenzijdige aanpassing van kontrakt geeft recht op opzegging.Net als dat je zelfs binnen enkele maanden van electriciteit of gas kan overstappen.Zelfs al heb je een kontrakt van 1 jaar getekend

Grote vraag NU is, gaat de prijs nu iets naar beneden? Overigens lijkt het mij een betere oplossing dat elke zender die via welk platvorm dan ook doorgegeven wil worden, zelf aan de provider een vergoeding betaald. Iemand daar al eens aan gedacht? Per slot van rekening krijgt die zender zijn inkomsten via de reclames of, zie ik iets over het hoofd?

22 hours ago, Terradon said:

staat er nu weer een Next te spelen inmiddels de derde lol....

Ik ben intens blij voor je dat je nu weer lid van de grote ziggo familie bent. Ziggo is echt het enige bedrijf dat voor het welzijn van haar klanten bestaat :D 

Mijn jongere broer in Nederland heeft ook Ziggo maar is daar nooit echt positief over geweest, sterker nog toen hij hier was hing zijn box voor de zoveelste keer dat hij online geen F1 opname meer kon programeren. Toen hier maar opname gemaakt van CD :)

De countdown loopt, nog even en dan nooit meer Ronnie the Rocket en Edd China.......

Ik zal Discovery niet missen ook hier in Spanje herhalen ze zo veel dat je er letterlijk bij neervalt, wat je 2 weken geleden hebt gezien komt dan allemaal weer voorbij om 2 weken later weer voorbij te komen en dat blijft zich eindeloos herhalen. Dat doen ze ook al meer dan 10 jaar met Animal Planet wat meer dan 10 jaar geleden hier het best bekeken kanaal was maar die mooie tijden zijn lang over.

Posted (edited)

Kort na middernacht heeft Canal Digitaal een geforceerde zenderlijst doorgevoerd. Hierbij is de Nederlandse Eurosport 1HD op positie 28 vervangen door de Duitse Eurosport 1 in SD.

Edited by Sprietje

Tussen 1 en 2 uur is op positie 19 de zender BBC Entertainment beschikbaar gekomen.

hoi,

animated-update-image-0025.gif

Astra 3B - 23,5° Oost:

de situatie om 02.00 uur op 1 juni 2020

de discovery kanalen bij skylink zijn nu vervangen door een infokaart

BBC First HD / 18 / ASTRA 23,5 – 12.187 – Horizontaal – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK (transponder 3225)

zender nog niet aanwezig

BBC Entertainment / 19 / ASTRA 23,5 – 11.739 – Verticaal – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK (transponder 3202)

is nu te zien via bovengenoemde gegevens

FightBox / 29 / ASTRA 23,5 – 11.739 – Verticaal – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK (transponder 3202)

zender gaat nog niet open op dit moment

RTL Crime / 51 / ASTRA 23,5 – 11.739 – Verticaal – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK (transponder 3208).

zender nog niet aanwezig

Mezzo / 53 / Wordt toegevoegd voor de Canal Digitaal TV App en livetv.canaldigitaal.nl voor Royaal-klanten.

niet gecontroleerd

Insight HD / 26 / Is vanaf 1 juni ook te bekijken door klanten met Mediaguard 3-smartcards (losse smartcards).

deze zender via astra 19,2 gaat nu open met losse smartkaart

12129 v:

TLC is vervangen door MENT TV (TVV) met nu nog de EPG van TLC

eurosport 1 HD vervangen door infokaart

animal planet  vervangen door infokaart

later meer info

Posted (edited)

BBC First HD op positie 18  en FightBox  op positie 29 is nu aanwezig.

Edited by Sprietje

Fightbox ? ojee nog meer geweld op straat allemaal testosteron bij die klootjes van de mocro en wood bee gangsta