Ga naar inhoud


DAB +, slechte ontvangst van BNR in oost nederland


sabtriple

Aanbevolen berichten


Ik kan, als ik goed mik, de ruiten van de Gerbrandy toren in IJsselstein ingooien. De NPO en zo komen hier prima binnen, maar Radio M , van RTV Utrecht is echt hopeloos.

Well alles met een binnen antenne.
René.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 uren geleden, sabtriple zei:

zo een nieuwe DAB+ buiten antenne geplaatst  en nu byna 100 zenders.

Op Hoogte 80 gaat dat zeker lukken 🙂

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ zit over de gehele band III verspreid voor de zenders in Nederland, België en Duitsland dus van kanaal 5 t/m 12. Om zo veel mogelijk zenders te kunnen ontvangen, heb je een breedband band III antenne nodig.
De grootste band III antenne die gangbaar te koop is, is de Triax VHF 13 Polybag, zie:

https://www.triax.com/products/terrestrial/aerial-antennas/vhf-antennas/vhf-13-polybag


Die kost in Nederland €41,18. Ik vind dat een heel schappelijk bedrag voor een 13 elements antenne.
Het mooiste is natuurlijk om deze draaibaar op te stellen, dan ga je enorm veel zenders ontvangen.

 

VHF BIII-13 elem.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

DAB+ zit over de gehele band III verspreid voor de zenders in Nederland, België en Duitsland dus van kanaal 5 t/m 12. Om zo veel mogelijk zenders te kunnen ontvangen, heb je een breedband band III antenne nodig.
De grootste band III antenne die gangbaar te koop is, is de Triax VHF 13 Polybag, zie:

https://www.triax.com/products/terrestrial/aerial-antennas/vhf-antennas/vhf-13-polybag


Die kost in Nederland €41,18. Ik vind dat een heel schappelijk bedrag voor een 13 elements antenne.
Het mooiste is natuurlijk om deze draaibaar op te stellen, dan ga je enorm veel zenders ontvangen.

 

VHF BIII-13 elem.jpg

 

DAB in NL is vertikaal gepolariseerd. Deze antenne is minder geschikt voor verticale ontvangst want dan heb je een adapter nodig. 

Verder is de verticale openingshoek veel groter dan de horizontale openingshoek. 

Ik zou daarom een andere antenne aanbevelen die deze nadelen niet heeft. En wel deze:

3H-VHF-16-LOG - logarithmische DAB+ / VHF Band III Außenantenne, 16 Elemente, 10 dB(i)

Google er even op. Ik wil hier geen link naar een webshop plaatsen. 

3h-vhf-vf-16log.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...