Jump to content

Recommended Posts

Kan toch niet aan eigen installatie liggen als je maar op die ene zender op die transponder blokjes hebt?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Orgeldandri
      Naar aanleiding van de zenderaanpassingen bij TV Vlaanderen, heb ik hen gecontacteerd via Messenger.
      En ... ik had snel contact!

Hieronder het verloop van het gesprek.

Vraag aan jullie: ik ben, volgens TV Vlaanderen,  de enige klant van TV Vlaanderen die Vitaya niet in HD kan ontvangen: doe ik iets fout? Of geven ze verkeerde info?
      => op de toegevoegde foto heb ik SD resolutie via sat. Wanneer ik de live app open, dan krijg ik bv. Eén HD door 1280 x 720 à 4000 kbps.
      Vitaya en andere: 720 x 396 à 2400 kbps.

Dank voor jullie info!

Ik heb mijn deel links uitgelijnd. De antwoorden van TVVlaanderen rechts uitgelijnd.

Tv Vlaanderen, jullie kondigen met goed nieuws aan dat er zenders extra worden aangeboden.
      We ontdekken nu dat dat ten koste gaat van een pak andere zenders.
      Daarbij komt dat ik, bij mijn basic abonnement, veel verlies en amper iets in de plaats krijg.
      Film Europe was al vervangen door een fta zender (bvn) in de plaats op te nemen in de zenderlijst.
      Verder hebben jullie de zenders in vervanging, bijna allemaal in basic+ gezet.
      En dat alles voor dezelfde prijs....

Goeiedag met L. van TV-VLAANDEREN, kan je mij je abonnee of smartcard nummer geven?

Er komt nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je de hele dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen, en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. De zender Fightbox is beschikbaar voor klanten met een Basic Light tv-abonnement.

Toch waren de zenders die wegvielen veelal in HD. De zenders die ik nu extra heb, BBC entertainment, Ment TV,... in SD...  De vraag is of iemand die van wielrennen, tennis,... houdt, een actie-gevechtsportzender een meerwaarde vindt. Zender als Eurosport zit in alle pakketten van jullie concurrenten. De Duitse versie zelfs fta op sat.

Ik heb het hier net bekeken. Fightbox wordt op het Zenderlogo als HD aangeduid. Maar wordt ook aangeboden in SD.

Onze technische afdeling werken er om een oplossing te vinden

Waaraan wordt er gewerkt?
      Persoonlijk, en ik niet alleen, zou ik veel meer bij gebaat zijn wanneer een aantal van deze extra zenders niet door andere zouden worden ingevuld, maar dat de vrijgekomen bandbreedte zou worden gebruikt om resolutie en bandbreedte van de Vlaamse zenders op te krikken. Hoeveel Vlaamse zenders bieden jullie nog niet aan in HD? Is niet meer van deze tijd wanneer jullie in de toekomst en vandaag willen overleven.

Alle Vlaamse zenders zijn HD
      Wij bieden alle Vlaamse zenders op HD

Euhh??? Vitaya aan het kijken.. zie foto

704 x 576 is sd. Idem voor vijf, zes, caz 1 en 2, Ketnet, VTM kinderzenders,....

Hierbij de zenderlijst, overal waar astra 23 er bij staat is HD

https://m7cdn.io//static/tvvlaanderen/documenten/zenderlijst-tv-vlaanderen-satelliet.pdf

Inderdaad van de 12 Vlaamse zenders zenden jullie er 5 door in HD en de rest in SD.
      Of tel ik verkeerd?

Wij zenden alle Vlaamse zender in HD. kijkt u nu op live tv of via satelliet?

Ik kijk via satelliet, maar ik heb ook live tv

Eventueel even de zenderlijst opnieuw inladen, want u bent de enige klant die vitaya op SD ontvangt

Ik heb gisteren de zenderlijst opnieuw ingeladen omdat vanaf 1 juni de nieuwe zenders beschikbaar waren. Ik probeer een en ander uit en kom hier morgen graag even op terug.

Dank voor de feedback. Fijne avond.

Graag gedaan

• By Orgeldandri
      Xtrend 8500 in combinatie met Openpli en decoder kaart. 3 tuners.
      VTM wordt samen met Vitaya opgenomen.
      Canvas kan ondertussen niet bekeken worden. Heel grote blokken met veel groen.
      VTM-opname gestopt: onmiddellijk perfect beeld op Canvas.
      Iemand een idee?

• By sattv4iedereen
      Hi,
      of het phisching is of een fout bij tvv, weet ik niet, maar vanmorgen kreeg ik een welkomstmail.
      Gebeld naar tvv, en ik was blijkbaar de enige niet. Mogelijks fout in hun systeem zeiden ze.
      Wie nog?
    • By Liebaart
      Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar ben hier geraakt omdat ik online nergens een oplossing vind voor mijn problem. Hopelijk zijn hier mensen die me verder kunnen helpen. 

Ik heb een nieuwe LG Tv met WebOS. Als ik daar mijn SAB ontvanger voor satelliet op aansloot, dan werkte dat goed en had ik gewoon al mijn zenders. Nu heb ik de CI+ module van TV Vlaanderen gekocht en mijn klassieke smartcard daarop over laten zetten en geactiveerd. 

Ik heb drie LNB's die op Astra 1, 2 en 3 uitgericht staan. Goede ontvangst en kwaliteit van signaal. 
      23.5 met 19.2 is een duo kop LNB van TVV en 28.2 zit op een apart schoteltje. 
      De twee schotels zijn verbonden met een diseqc switch. 28.2 zit op diseqc D en van de duo LNB heb ik twee uitgangen op respectievelijk A en B gezet. 

In de instellingen van de TV ga ik naar Kanaalafstelling en instellingen > Automatisch afstemmen > Enkel Satelliet > TVVlaanderen
      Daar kan ik dan de satelliet instellingen bekijken. LNB frequentie staat steeds op 9750/10600. 
      1 - 23.5 11.856 V 29900 diseqc B
      2 - 19.2 10.714 H 22000 diseqc A
      3 - 28.2 10.714 H 22000 diseqc D
      Dan kies ik HD en dan Fastscan. 
      Hij vindt dan 421 kanalen. 
      Dit doe ik zonder de CI+ module in de TV. Die steek ik dan in de TV nadat ik die uitgeschakeld heb. 
      Dan kan ik na inschakelen terug naar TV kijken, volgens de kanalenlijst van TV Vlaanderen zelf. 
      Dan gebeurt het dat ik plots enkele kanalen verlies. Meestal van 3 VTM tot en met 13 Eclipse. Soms alleen maar 3 tot en met 5. Zeer raar. 
      De kanalen van 28.2 worden perfect bewaard. 
      Zoals ik al zei gaf dit geen probleem met mijn oude SAB ontvanger. 

Iemand enig idee waarom die kanalen plots verdwijnen? 
    • By beetle72
      Beste forum genoten,

bij deze enkele vraagjes ikv uitlijnen van een schotel alsook de waarden van TVV, dit in combi met een M7 SAT801.

Wij hebben een TVV schotel (60cm) al een jaar of tien. Echter ontvangst is soms slechts en sinds eergisteren totaal niks meer. Reeds naar de lokale vertegenwoordiger gegaan en deze heeft de LNB alsook receiver M7 SAT801 uitgelezen en is volgens hem ok.

Echter terug thuisgekomen en weder montage, alsook uitrichten schotel (via de Dish Alaign app) levert niks op. Signaal van de ontvanger blijft tussen 11 en 15% liggen.
      We hebben zelfs alles connecties van kabels opnieuw gemaakt (maw coax zowel bij in als out) om nieuwe verbinding en oxidatie (mocht die er zijn) weg te hebben. Statief waarop schotel is bevestigd staat pas. LNB, adhv de passmaat die er destijds bijzat, staat ook waterpass of op 11°.
      Op het moment dat er geen aansluiting is via de coax kabels was de ontvangst volgens de receiver ook maar 12%. Maw met coax kabels aangesloten hebben we nihil ontvangst.

Schotel staat op 30° inkeping. Hanteer ik de dishpointer website, geeft deze 28,6° aan. -> Welke te nemen?

Anderzijds de duo LNB op 23,5 geplaatst ipv de 19,2 waar TVV nog van sprak in de documentatie en aansluitvoorschriften die we destijds ontvangen bij de duo LNB. -> welke nu echt te nemen voor TVV (laatste instructies van TVV spreken over 23,5)?

Wat me opvalt in enkele posts hier is dat @Sprietje als je een locatie aangeeft de mensen kan zeggen wanneer ze best uitrichten (bij zonneschijn) adhv zijn 'schilderstape' opstelling. Meestal ligt het antwoord om dit te verrichten tussen 12 en 13u als het om de Astra3 gaat op 23,5. Kan je me aangeven op basis van welke info, site of app je dit bepaalt? De locatie is Sint-Niklaas in België.

Uit wanhoop de M7 802 ook terug naar fabrieksinstellingen gebracht. De DiSEqc instellingen zouden automatisch moeten verlopen staat me voor. Misschien nog de transponder waarden aanpassen?

Enig ander advies nog?

Alvast bedankt om jullie kennis te delen!

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy