Ga naar inhoud

SAB 115 + Disecqmotor Moteck SG-2100A

cookie monster
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

Die Triax (of ook SAB) is gemakkelijk om te zetten , daarom da'k die gekocht heb 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga niet meer groter , ik blijf gewoon testen met deze Triax 88 !!

Alles er uit halen wat er mee kan of zou kunnen , da's voor mij ok 🙂

En deze is bovendien voor mij ook nog makkelijk hanteerbaar 🙂👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Link naar bericht
Delen op andere sites
34 minuten geleden, sheeplover zei:

Triax-110

Die SAB 115 heb ik nog steeds in mijne kelder , die deed het best goed 🙂

Maar ja , ik kijk niet veel meer , maar nog wel af & toe testen uitvoeren 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door MeneerM
      Even het volgende vraagstuk: Pijp waterpas, Moteck 2100 met DM525, 0 punt op zuiver zuid gezet mbv uitrichten op Thor 0.8W en hierna die 0.8 weer terug zodat 0 echt 0 is.
      In het begin had ik N52.257 E004.XXX ingesteld maar daarmee zat de rotor er steeds naar schatting 5 graden naast.
      Heb dit door de rotor aan de pijp te draaien gecorrigeerd maar nu zat hij er aan de uitersten steeds dik naast.
      Motor weer op zuiver zuid gezet in de 0 stand en bij Usuals E000.000 ingevuld, nu klopt de boel voor 99% .

Ik kan maar van 0.8W Thor t/m 28.2E Astra 2 kijken dus of er naar west nog veel afwijking is weet ik niet.
      Nu merk ik nog dat hij naar de oost kant er een fractie naast zit (een paar keer bij finetunen op oost drukken geeft een beetje meer signaal) richting west is dit precies anders-om.
      Het voelt of de uitslag net iets te weinig is, misschien corrigeerbaar door de rotor elevatie iets aan te passen en de schotelstand uiteraard ook? 
    • Door Paulusj
      Heeft er misschien iemand ervaring met of nuttige opmerkingen bij het volgende?

We hebben een plat dak dat (een beetje) schuin afloopt. Op dat dak zouden we een schotel willen plaatsen. We kunnen een Visio Big Bisat overnemen (91 br x 70 h).
      Ik wil bij een smid een paal met voet laten maken (met verstelbare poten om de afloop van het dak op te vangen.)
      De onderste (ongeveer) 90 cm van de paal heeft geen vrij zicht richting Astra's (dak van de buren zit ervoor). Het idee is daarom dat de onderrand van de nieuwe schotel 90 cm boven de voet komt te zitten (en de schotel zelf uiteraard daarboven). De totale hoogte komt daarmee op zo'n 160 à 170 cm boven de voet.
      Net als bij de gangbare tegelvoeten die in de winkel verkrijgbaar zijn, is het idee om de voet te verzwaren met tegels. Omdat de paal en de voet nog moeten worden gelast, kunnen we met het ontwerp nog alle kanten op.

Mijn vraag is: hoeveel gewicht aan tegels moet er in de voet kunnen liggen om te zorgen dat we de hele constructie na een najaarsstormpje niet op straat vinden. Dit alles rekening houdend met een schotel van 91 br x 70 hoog, op een hoogte vanaf 90 cm. Heeft iemand iets als dit ooit aan de hand gehad?

M.vr.gr.
      Paulus

• Door mebo870
      Mijn Chess (Stab) DiSEqC-Motor H/H MD 100, loopt heel stroef over zijn 0 postie, eens daar voorbij gaat het weer goed.
      Zou het de moeite zijn dat ding te openen en te smeren, of beter maar direct voor een nieuwe gaan. 
    • Door illusion1234
      Onlangs ben ik terug overgestapt op een draaibare opstelling.
      De Vu+ Duo is nu aangesloten op een Moteck 2100 met 64cm schotel.
      Alleen krijg ik de setup niet werkende, noch met Usals noch met Diseqc 1.2.
      De schotel en rotor staan goed afgesteld want werken op een andere ontvanger wel gewoon goed.
      Het ligt dus aan de instellingen in OpenPli.

Ik dacht eerst dat het aan OpelPli 3 lag, maar ook na de upgrade naar OpenPli 4 geen verbetering.

In Usals kan ik het nulpunt op de oude Sirius vastleggen waarop de schotel ook is uitgericht.
      Alleen vindt hij de andere sats niet.  Ik heb al uitgebreid geëxperimenteerd met de coördinaten, geen oplossing.

Dan maar Diseqc 1.2 geprobeerd.
      Geavanaceerd rotorsetup ingesteld met om te beginnen slechts twee sats op twee verschillende geheugenposities.
      Het rare is dat hij de posities van de sat niet wil onthouden nadat ik er manueel naartoe ben gedraaid en de positie heb opgeslagen.
      Hij onthoudt voor een of andere reden alleen de laatst gedraaide positie...

Wie weet raad?
      Wat doe ik verkeerd?
      Heeft iemand een stap voor stap uitleg op wat ik moet drukken/klikken/etc. om alles stap per stap goed te doen en vast te leggen?
      Wat blijkbaar mis ik iets...
    • Door RaveMaus
      Tegenwoordig kom ik meer en meer wavefields tegen in het straatbeeld. Wat heeft zo'n ding nu als voordeel tov een klassieke schotelopstelling?
    • Door cookie monster
      SAB 115cm en (4,3°) duo LNB , hoeveel graden ontvangst van elkaar ??
      Mijn bedoeling: Als ik dit dus wil gebruiken , niet op Astra 19,2°E & 23,5°E ,
      gaat toch niet , dan zou ik een 64cm moeten gebruiken , maar ....
      de LNB op de arm 26°E & de andere links 28,5°E op de SAB 115 , kan dit ??
      Ik heb nu 2 LNB's op de SAB 115 (114x104cm) staan , 28,5°E & 26°E op de arm ,
      de LNB's met tyraps aaneengerijgd , ontvangst optimaal , + 25,5°E => 11585 V ontvangst !!
    • Door blackeyes
      ik heb hier een 110 cm triax aangeschaft en wil er de multifeed opzetten die ik nu op de 88 triax heb zitten
      maar moet ik dan de lnb's verzetten ik heb ze nu perfect afgesteld op die 88 cm
      wie weet dan de afstanden van de 4 lnb's voor de astra 1 en 2 en 3 en hb
      lokatie is sittard
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.