Ga naar inhoud


Kinderen terug naar school op 1/9 of blijven scholen gesloten in België?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zelf heb ik geen kinderen, maar gewoon uit wetenschappelijke interesse, weet er iemand of de kinderen terug naar school gaan in België op 1/9?

Of zullen de scholen ook na 1/9 gesloten blijven om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, ik ben eens benieuwd wat er zal gebeuren, nu de besmettingen zo veel gestegen zijn.

Ik blijf in ieder geval mooi van thuis werken, zolang de besmettingen niet onder de 50 zijn en zolang we een mondmasker moeten dragen op de trein, en zoals op dagen van meer dan 30°.

Van mij hoeven de scholen helemaal niet open te gaan als ze de besmetting van het coronavirus willen beperken. Maar toch vond ik het raar dat half mei de kinderen nog 6 weken naar school te sturen en dat soms maar voor 3 uren of 2 uur en 30 minuten per dag,  in de namiddag, dan konden ze even goed thuis verder les krijgen.

Soms ben ik echt wel blij dat ik kinderloos ben, geen problemen aan m'n hoofd, toch niet wat kinderen betreft.

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf wel kinderen.

 

Scholen beginnen op dinsdag 1 september. Lagere school blijft ook bij golven 2, 3 of 4 gewoon open. Lokale uitbraken kunnen wel zorgen voor tijdelijke (lokale) quarantaines. Wat middelbaar (vanaf 12 jaar) onderwijs betreft is er meer onzekerheid. Alvast tot Nieuwjaar geen school op woensdag (wel thuis online les) en de rest is afhankelijk van schoolnet tot schoolnet. Hier kunnen er wel tijdelijke sluitingen zijn, naargelang meer of minder besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

OF scholen weer openen en wanneer is een politiek besluit en over politiek discussiëren we niet op sat4all

Veel kan onder een politieke noemer worden geplaatst, maar daarom hoeft het hier nog niet doodgezwegen te worden toch?

Het was ook een politiek besluit om commerciële TV toe te laten in België vanaf 1989...

...of om terrestrische uitzendingen door de VRT af te schaffen ten voordele van het internetplatform VRTNu.

...of om DAB+ niet open te stellen voor lokale radio, enz...

 

In the USA versie van Trump is Tik Tok zelfs een politiek item :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we het bij een corona onderwerp houden?

 

Dan gaat hier een slotje op.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...