Ga naar inhoud

Lastige plaatsing casus, Selfsat, Disecq achter Disecq

--verwijderd--
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, vansloneker zei:

kunststof kapot.jpg

23 minuten geleden, vansloneker zei:

Een schroefje kon ik loskrijgen, een heb ik inderdaad uitgeboord. Maar dat uitgebroken kunststof is gewoon de schade het heeft. Ik heb er nog een plaatje achter gemaakt maar het heeft niet voldoende vat om het armpje stabiel te houden. Het kunststof is nu zo vet van de kruipolie dat daar echt niets meer lijmt.

Oei...Dit is niet zo fraai. Misschien biedt dasty superontvetter soelaas. Probeer eerst op een kleine oppervlakte het spul is best agressief. De schotel vervangen voor een triax icm een triple lnb zal ook niet wel verbetering geven. De schotel is redelijk ongustig geplaatst als ik naar de afbeelding bekijk. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ja als je hem gaat schoren kan het wel.

Geplaatste afbeeldingen

6 uren geleden, vansloneker zei:

Het is lastig te zien maar dit is de bevestiging van het armpje en het is gaan zakken omdat de kunststof aan het vergaan is.

Als ik het goed zie zijn de twee gebruikte (vierkante) moeren op de foto even groot.

Bij mijn BiSats zijn de moeren van verschillende grootte: 1 zit precies klem tussen de beide plastic zijkanten, en de andere (smallere) moer past daar dan precies naast.

Ik vermoed dat dat iets steviger uitwerkt.

Jij hebt denk ik twee van die smallere moeren.

Maar goed, deze kennis heb je nu niet veel meer aan. De schade is al geschied.

Wellicht helpt een plaatje, zoals je schrijft...

Groet,

A33

Ik ben blij dat mijn posts hier geen gouden gouden randje hebben.

Raar voorrecht vind ik dat namelijk, zo'n gouden randje.

Ik waardeer posts liever op de inhoud, dan op de status van de poster.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed, ik laat de Visiosat nog even liggen ipv naar de milieustraat te brengen en probeer later misschien nog een poging het te repareren. Ik denk dan om het vakje tussen de ribben vol te gieten met epoxy-hars en dan het armpje met extra lange schroeven vast te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

prima idee !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   C-Tech HD 5000-C+ (Dr.HD F16)

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Overweeg ook een wapeningsmatje aan te brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

En toch zeker ook zelftappers door de schotjes zodat de epoxyhars een goede verbinding heeft met de rest van de schotel.

En RVS-bouten en moeren gebruiken zodat ze niet meer vast kunnen roesten.

bisat6a.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag heb ik tbv de Astra 1 een kleinere Triax bijgeplaatst die ik nog had liggen. Ook heb ik op die plek getest of de Hotbird ontvangen kon worden. De elevatie van A1 en HB scheelt maar 0,9 graad en met even draaien had ik al beeld. Ook heb ik op de hoogte getest, maar ca. 30cm lager was er geen beeld meer te krijgen.

Die schotel was trouwens erg lastig in te stellen, er is maar één mast-bevestiging en bij het lossen daarvan, hing de schotel weer iets waardoor de elevatie veranderde. Bij het lossen van de elevatieschroef kwam er weer horizontale speling in het het geval.

In mijn satelliet-rommel-doos vond ik nog een multi-lnb armpje voor een Triax. Alleen zit er maar één houder bij.

Maar is het in principe mogelijk met dat armpje 2 lnb's te richten op de A1 en de HB?

Meer schotels, tegelvoeten en stenen heb ik namelijk niet.

a1+2r.jpg

triarmr.jpg

aangepast door vansloneker
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door cookie monster
      Vraagje , wat is juiste afstand voor de vijzen op een tegelvoet (60x40cm) ivm de mastplaatsing ??
      Ik heb dus zo'n 60x40cm tegelvoet , m'n gibertini 120 is er op gemonteerd ,
      echter …. ik kan niet altijd het dak op (appartement) , ergens logisch !!
      Ik moet een andere mast laten maken van 76cm doorsnede , daarom deze vraag !!
      Alvast bedankt
    • Door Belsat
      Goedenmiddag,

Na jaren niet meer actief geweest te zijn op dit forum, nu toch weer een vraagje:  Ik heb 4 LNB's via een disecq switch aangesloten op mijn VU+.  Maar ik krijg alleen Astra 2 te zien.  Waar kan dat aan liggen en hoe wordt bijvoorbeeld bepaald welke LNB op welk Disecq kanaal komt?  Of gaat de toekenning automatisch?

Ciao,  Henk
    • Door Paulusj
      Heeft er misschien iemand ervaring met of nuttige opmerkingen bij het volgende?

We hebben een plat dak dat (een beetje) schuin afloopt. Op dat dak zouden we een schotel willen plaatsen. We kunnen een Visio Big Bisat overnemen (91 br x 70 h).
      Ik wil bij een smid een paal met voet laten maken (met verstelbare poten om de afloop van het dak op te vangen.)
      De onderste (ongeveer) 90 cm van de paal heeft geen vrij zicht richting Astra's (dak van de buren zit ervoor). Het idee is daarom dat de onderrand van de nieuwe schotel 90 cm boven de voet komt te zitten (en de schotel zelf uiteraard daarboven). De totale hoogte komt daarmee op zo'n 160 à 170 cm boven de voet.
      Net als bij de gangbare tegelvoeten die in de winkel verkrijgbaar zijn, is het idee om de voet te verzwaren met tegels. Omdat de paal en de voet nog moeten worden gelast, kunnen we met het ontwerp nog alle kanten op.

Mijn vraag is: hoeveel gewicht aan tegels moet er in de voet kunnen liggen om te zorgen dat we de hele constructie na een najaarsstormpje niet op straat vinden. Dit alles rekening houdend met een schotel van 91 br x 70 hoog, op een hoogte vanaf 90 cm. Heeft iemand iets als dit ooit aan de hand gehad?

M.vr.gr.
      Paulus

• Door LaRaZa
      Heren/Dames,

Ik verhuis binnenkort naar een woning waar volgens de VvE er geen antennes/schotels geplaatst mogen worden.
      Daarom zat ik te denken aan de Selfsat als alternatief. Ik ben van plan om het op een tegelvoet op een klein balkon te zetten.

Zijn er mensen hier op het forum die ervaringen mee hebben, wat betreft de plaatsing (valt het niet veel op?) en de prestaties van deze schotel?

Groeten, LaRaza

• Door flashcs
      Hallo allen,

in mijn woning heb ik in elk vertrek een radio/tv coax aansluiting die tijdens de bouw is aangelegd voor de kabel tv.
      aangezien ik geen kabel abonnement meer heb ivm de satelliet ontvangst worden deze aansluitingen niet gebruikt.

Nu vraag ik me af of ik deze aansluitingen kan gebruiken voor mijn satelliet ontvangst.

Ik heb nu de schotel op het balkon staan met een duo quad LNB waarvan er 2 kabels rechtstreeks naar de woonkomer gaan en 2 kabels naar de slaapkamer waar ze in ieder vertrek zijn aangesloten op een VU duo.

Zou het dus mogelijk zijn de bestaande kabels te gebruiken en zo ontvangst in elk vertrek te krijgen en zo ja,
      wat heb ik hiervoor, buiten extra ontvangers, nodig ?

alvast dank !
    • Door zanco48
      Beste mensen,

Ik heb al enige tijd een Moteck SG2100 in gebruik in combinatie met een DM500HD. De rotor heb ik geconfigureerd als USALS en daarbij mijn actuele positie opgegeven.

Dat werkt in principe goed, alleen bemerkte ik vandaag dat hij bijvoorbeeld op 23.5 oost niet helemaal nauwkeurig uitricht. Voor de meeste signalen is dat geen probleem, maar ik denk dat ik op meer satellieten dit probleem heb.

In OpenPli 2.1 zit een optie voor Autofocus en voor calibreren. Wanneer ik probeer Autofocus uit te voeren dan vindt hij inderdaad een betere positie en die kan ik opslaan. Alleen wanneer ik terugkeer naar het kanaal dat ik keek draait de rotor weer naar zijn oude positie.

Hoe moet ik / kan ik het beste de boel configureren zodat hij voor alle satellieten optimaal functioneert? Ik vermoed dat hij door de USALS keuze niet kijkt naar de door mij opgeslagen positie, maar ik durf niet zomaar een andere configuratie te kiezen.

Alle hulp is welkom, en wordt op prijs gesteld.

Jos (redelijk ervaren met satontvangst, maar nog niet echt met diseqc instellingen)
    • Door suriboy
      Gaarne zou ik advies willen omtrent het plaatsen van een "onzichtbare" schotel voor de ontvangst op alleen de 28.2 in Rotterdam.

Ik zat zelf te kijken en vond de Selfsat H30D, wat ook nog eens goedkoop is. Kan iemand aangeven of de ontvangst hiermee wel goed gaat zijn. Daarnaast als er een goedkoper alternatief is dan hoor ik het graag.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.