Jump to content

Gibertini Polarmount gevraagd


hass
 Share
Followers 0

Recommended Posts


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By trust
      Tijdens de koude dagen eens nagedacht over het draaien via diseqc van de zwaardere schotels zoals 120 cm en 150 cm .
      Een standaard Moteck en vergelijkbaren houden het niet lang vol lees ik zo links en rechts .
      Maar wat als als je het nou door twee van die motors laat doen ?
      Nu het weer dus wat aangenamer is en ook de temperatuur in de schuur ,gisteren  toch maar eens aan de slag gegaan .
      Zie hier het resultaat , de TWOTECK .
      Uit de onderste rotor is de electronika verwijderd , aangesloten zijn alleen de twee motor draden . 
      De normale aansluitzijde is vlak gemaakt en afgedicht zodat er geen water in kan komen .
      In de bovenste motor heb ik de sleuven waarin de eindschakel nokken zitten , langer gemaakt zodat de rotor in beide richtingen tot iets meer dan 85º kan .
      De draden van de hoofdprint naar de motor onderbroken en verbonden met een 4 aderige kabel .
      Dit omdat waarschijnlijk voor het draaien van een nogal zware schotel , er niet genoeg stroom door de ontvanger geleverd kan worden .
      Dit kan ondervangen worden door een externe voeding ( ex laptop 19 V ?) en 2 relais met 2 diodes .
      Deze komen tezamen met de motordraden van de onderste motor in een aparte behuizing .
      Een test , binnen zonder schotel , is reeds gedaan , de twee (identieke) motoren draaien mooi synchroon .
      Vandaag nog wat verbeteringen uitgevoerd , onder de bovenste strop van de mastklem een alu hoekprofiel (always ontop) gemonteerd ,
      zodat het geheel niet op de paal naar beneden zakt bij het afstellen .
      Plus een elevatie instelling hulpje en schotel adapter dichter bij het draaipunt geplaatst .








×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.