Ga naar inhoud
wolverine

VU+Uno 4k of Vu+Duo 4K of Vu+Solo4K?

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik de oude vu+duo met twee aparte kabels van een quad lnb naar mijn ontvanger.

Indien ik nu zou willen overstappen naar een nieuwe ontvanger (het oudje zou nog een tweede leven gaan hebben in de "game"/hobby kamer" van de zoon) kan ik dan uit de voeten met een Uno4K en dezelfde restricties hebben als bij de oude ontvanger,  of toch beter de duo 4K aanschaffen of de solo4K?

Ben niet zo goed meer mee met de nieuwe ontwikkelingen van de FBC DVB-S2  tuners.

ik dacht dat ik een jaar geleden al eens een vraag hierover gesteld heb maar kan het niet zo direct meer terugvinden.

zal wel aan mijn zoek kwaliteiten liggen 😞

==> lap je ziet dat ik een beetje roestig ben geworden op deze site, heb mijn topic in verkeerde sub forum gezet ==> moderators kunnen jullie dit verzetten naar vu ontvanger subforum?

aangepast door wolverine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor DVB-S2X FBC is een andere LNB configuratie nodig om FBC volledig te kunnen benutten. Dit omdat de satelliet met H/V quadranten werkt. Een ander 'probleem' is de SID limiet bij M7 kaarten (uitgaande van TVV of CDS kaart). Met legacy LNB's kun je alleen tegelijk opnemen vanuit hetzelfde quadrant VL/VH/HL of HH.. Bij een DVB-C FBC kabel heb je dit probleem niet en heb je daadwerkelijk 8 tuner vrij ter beschikking...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

klik op je naam

klik op hun activiteiten rechts boven

klik op topics links beneden

om je keuze en het advies iets beter te kunnen onderbouwen is het handig als je ons zegt hoe je schotels ingericht zijn, klopt je handtekening nog betreffende de triax met 23,5 en de draaibare channelmaster?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor het terughalen van mijn vorige topic.

Mijn setup is nog altijd hetzelfde. 

Sid limit daar ben ik van op de hoogte.

Waar ik aan loop te twijfelen is of dat ik nu 2 tuners nodig heb zoals ik ze nu ook in de oude duo heb of ik met 1 FCB S2 tuner hetzelfde kan doen zoals ik nu doe (bvba vrouw neemt iets op van nilesat en ondertussen kijken we naar cartoon networks of een ander tvvl kanaal)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

je kan exact hetzelfde doen qua kijken en opnemen met die nieuwere dual tuner dvb-s2 FCB in een UNO4K als met je huidige Vu+ DUO

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dan bijna zónder de extra functionaliteit die FBC biedt... In principe dus MINIMAAL één kanaal opnemen en één ander kijken. Alleen als je toevallig iets wenst op te nemen wat in hetzelfde quadrant uitzendt dán zou je een derde, vierde kanaal kunnen opnemen en dus iets van de FBC functionaliteit kunnen meepakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, wolverine zei:

Waar ik aan loop te twijfelen is of dat ik nu 2 tuners nodig heb zoals ik ze nu ook in de oude duo heb of ik met 1 FCB S2 tuner hetzelfde kan doen zoals ik nu

Het gaat erom dat de oude DUO een dvb-s2 twintuner vast ingebouwd heeft en dat een nieuwe (uit de voorgestelde modellen) nog steeds hetzelfde gaat aanleveren zonder aan een hardware upgrade middels wideband LNB's en Unicable II te denken. Dus de dual dvb-s2x FCB hoort erin (dat is een twintuner op een insteektuner kaart)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dat werkt verder prima... In mijn geval gebruik ik de DVB-S2X ook nog gewoon met legacy LNB's (quad).. Neem regelmatig op via satelliet. De DVB-C FBC staat op Ziggo en daar kan ik desgewenst dus 8 kanalen tegelijk mee opnemen (nooit meer als 3 gebruikt)..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een FBC tuner heb je een heel kwadrant (HL,VL,HH, VH)  ter beschikking terwijl je bij een reguliere tuner alleen de afgestemde transponder ter beschikking hebt.   Als er dus 2 kabels vanaf de schotel lopen en je hebt dual FBC tuners heb je dus 2 kwadranten en dat geeft je toch wel behoorlijk wat vrijheid.  Dus FBC tuners icm schotel zijn zeker een verbetering. 

aangepast door Codx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, Codx zei:

Dus FBC tuners icm schotel zijn zeker een verbetering.

:grin: zonder schotel niet echt :grin:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen