Ga naar inhoud


Externe hdd via usb aan moeder onvanger niet zichtbaar bij dochter ontvanger.


Christiaan71

Aanbevolen berichten

Ik heb alles nog eens geprobeerd.

Het lukt niet.

Ik denk dat doordat ik de externe hdd's voorheen aan de Fritzbox gekoppelt had (in het borige huis) de instellingen op de VUDUO4K nog goed stonden om de hdd's te zien/vinden in het netwerk.

Nu zit de switch vlakbei de VUDUO4K waar die samen met de hdd's op aangesloten zit. Als ik de hdd's op de dochter ontvanger wil zien zal die deze via de Ziggo Router moeten kunnen benaderen. Als ik in de router bij aangesloten apparaten kijk zie ik geen hdd's omdat de router ze niet herkent.

Het zijn gewoon hdd's zonder software om iets af te spelen en ze hebben geen ip adres.

Als ik de hdd's zou koppelen aan een server of nas dan zou deze een ip krijgen waardoor zichtbaar in router en netwerk waardoor waarschijnlijk ook voor de VUZERO4K

Ik weet niet of bovenstaande mogelijk is maar dit is wat ik nu denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oplossingen met andere hardware kunnen we wel aanleveren.

Maar een ouder huis / Fritzbox en zo'n verbindingsstuk USB hub naar ethernet kan niet anders dan gratis SMB 1.0 zijn en dat vertikt de Ziggo Arris router.

Je kan drie USB disks aan je DUO4K aansluiten, zonder die via via via USB-to-Ethernet.

Dan zou ik daar zonder veel kosten gemaakt te hebben maar eens over gaan nadenken. (en dan gebruik je mijn eerste antwoord voor de uitbreiding van de samba.conf)

 

Misschien iets te kort door de bocht als uitleg. Daarom een aanvulling hier beneden)

De Vu+ 4K modellen met nieuw modern image erop staan sowieso geen SMB 1.0 toe minimaal 2.0. (max en min kun je declareren in de samba.conf).

Als je Hoofdreceiver gewoon altijd standby is dus jou DUO4K heb je drie USB poorten voor + achter.

Dan worden die netjes gemount middels het automount principe en kunt ze delen in een netwerk.

Daarvoor hoef je enkel per USB Hdd een naam te geven die je kent en zoals in het voorbeeld toe te voegen aan die samba.conf.

 

Elke andere Vu+, dus je ZERO4K kan die vinden in het netwerk met een Ziggo router en gebruiken!

 

aangepast door Tonskidutch
nadere uitleg

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hoi Tonskidutch, sorry, het heeft even stil gelegen.

Ik heb de schijven nu via usb op de Vu Duo aangesloten. Alles opnieuw gedaan zoals hiervoor geschreven. Maar het lukt niet. Op de een of andere manier kan ik niet de schijven mounten. Ik kan alleen maar mounten met de interne ssd van de vu duo. Maar niet naar een niveau hoger komen. Net of het afgesloten is.

Ik ga morgen weer kijken met Dcc of ik nu wel dezelfde schermen zie zoals bij jou. Misschien ook weer opnieuw die Samba regel toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nog eens vanalles geprobeerd. Ik krijg het niet aan de gang.

Enige mount die ik kan maken is naar de interne ssd van de moeder ontvanger VUDUO4K.

Misschien is de aanpassing van Samba in PLI een ander verhaal dan in VTI.

Van de week weer verder proberen.

aangepast door Christiaan71
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je pli of vti?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit moet in windows 10 altijd ingeschakeld zijn (zie afbeelding)

 

 

 

Screenshot_20.jpg.5a09f22a3bc5db81e9a48c81c79ed3af.jpg

 

en niet de SMB 1.0 gebruiken

Dan pas kan desbetreffende nieuwe smb x.0 versie gezien worden door je windows10 in de netwerkomgeving

Als die zoals reeds aangegeven in m'n eerste antwoord de USB ook in de samba configuratie staat

 

En lukt het niet met Openpli, dan zet je der maar eens VTI 15.x op

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel effe van -0- af aan de Vu+ (of elke andere enigma2) flashen en de externe usb meteen eraan gekoppeld met kabel

dan werkt automount van de devices

die smb.conf aanpassen met DCC_E2 en de box herstarten opdat die ook geïmplementeerd wordt

 

ik ben er nog wel steeds van uitgegaan dat het filesystem op de USB disc EXT3 of 4 is.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch, ik had vanmiddag vrij en dacht zal het nog eens proberen.

Al het onderstaande gedaan. Geflashd (moeder ontvanger) Samba aangepast etc. In Windows staat SMB ook aan.

Pfff ik weet het echt niet meer.

Ik vindt het lastig uit te leggen maar, als je op de dochter ontvanger niveaus hoger wil (dus map opnamen op hdd) dan naar bovenliggende map dan kun je gewoon niet hoger komen om bij de map media te komen op de moeder ontvanger. Anders gezegd ik krijg alleen maar toestemming om de bestaande map media/hdd te openen. Hoe ik de nieuwe mount ook instel (heb ik vaker gedaan) je komt niet bij de andere mappen. In mijn ogen komt dat dan doordat Samba de VUZERO niet toestaat in een andere map te komen behalve media/hdd. Het ligt dus aan Samba of de combinatie Samba en PLI.

Ik heb echt alles gedaan zoals je voorgeschreven hebt.

Ik zal ook eens moeten proberen met VTI wellicht reageert VTI anders/wel op de Samba wijziging.

Zoals in een eerder bericht, ik kreeg dit wel voor elkaar in het oude huis toen de externe hdds aan de Fritzbox gekoppeld waren. Ook dan moet je nieuwe mounts maken hiervoor. Dus dat stukje ken ik volgens mij wel. Het gaat nu anders, de externe hdds op usb aangesloten zijn geheel niet zichtbaar.

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

wel effe van -0- af aan de Vu+ (of elke andere enigma2) flashen en de externe usb meteen eraan gekoppeld met kabel

dan werkt automount van de devices

die smb.conf aanpassen met DCC_E2 en de box herstarten opdat die ook geïmplementeerd wordt

 

ik ben er nog wel steeds van uitgegaan dat het filesystem op de USB disc EXT3 of 4 is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Begrijp ik het goed, dat je de hdds aangesloten hebt op een USB aansluiting van een Ziggo modem?

 

Ziet die Ziggo die HDDs?

 

Of dat modem een USB hdd een ip adres gaat geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Trekt de USB voeding dat wel, heb je al eens geprobeerd, een ecterne voeding op de Hdds aan te sluiten??

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...