Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Christiaan71

Externe hdd via usb aan moeder onvanger niet zichtbaar bij dochter ontvanger.

Aanbevolen berichten

Ik heb alles nog eens geprobeerd.

Het lukt niet.

Ik denk dat doordat ik de externe hdd's voorheen aan de Fritzbox gekoppelt had (in het borige huis) de instellingen op de VUDUO4K nog goed stonden om de hdd's te zien/vinden in het netwerk.

Nu zit de switch vlakbei de VUDUO4K waar die samen met de hdd's op aangesloten zit. Als ik de hdd's op de dochter ontvanger wil zien zal die deze via de Ziggo Router moeten kunnen benaderen. Als ik in de router bij aangesloten apparaten kijk zie ik geen hdd's omdat de router ze niet herkent.

Het zijn gewoon hdd's zonder software om iets af te spelen en ze hebben geen ip adres.

Als ik de hdd's zou koppelen aan een server of nas dan zou deze een ip krijgen waardoor zichtbaar in router en netwerk waardoor waarschijnlijk ook voor de VUZERO4K

Ik weet niet of bovenstaande mogelijk is maar dit is wat ik nu denk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oplossingen met andere hardware kunnen we wel aanleveren.

Maar een ouder huis / Fritzbox en zo'n verbindingsstuk USB hub naar ethernet kan niet anders dan gratis SMB 1.0 zijn en dat vertikt de Ziggo Arris router.

Je kan drie USB disks aan je DUO4K aansluiten, zonder die via via via USB-to-Ethernet.

Dan zou ik daar zonder veel kosten gemaakt te hebben maar eens over gaan nadenken. (en dan gebruik je mijn eerste antwoord voor de uitbreiding van de samba.conf)

Misschien iets te kort door de bocht als uitleg. Daarom een aanvulling hier beneden)

De Vu+ 4K modellen met nieuw modern image erop staan sowieso geen SMB 1.0 toe minimaal 2.0. (max en min kun je declareren in de samba.conf).

Als je Hoofdreceiver gewoon altijd standby is dus jou DUO4K heb je drie USB poorten voor + achter.

Dan worden die netjes gemount middels het automount principe en kunt ze delen in een netwerk.

Daarvoor hoef je enkel per USB Hdd een naam te geven die je kent en zoals in het voorbeeld toe te voegen aan die samba.conf.

Elke andere Vu+, dus je ZERO4K kan die vinden in het netwerk met een Ziggo router en gebruiken!

aangepast door Tonskidutch
nadere uitleg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen