Ga naar inhoud


VU+ zero met VU+ wifi dongle


Digipaps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

22 minuten geleden, Digipaps zei:

Verouderde software ??

Er staat de nieuwste Pli op 😊
kennelijk geen PLI fan?

 

Dit heeft niets met een fan van welke software dan ook te maken.

Jij schrijft in jouw OB dat jij OpenPLi 6.2 gebruikt maar de nieuwste Stable software is 7.3, zie bijlage.

 

Ik ben persoonlijk een voorstander om bij problemen eerst de nieuwste software te installeren want die is immers niet voor niets geproduceerd.

 

 

Schermafbeelding 2020-11-22 om 14.29.06.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 7.x zou weer problemen op VU+ hebben met opnemen en kijken tegelijk.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Die 7.x zou weer problemen op VU+ hebben met opnemen en kijken tegelijk.

 

 

 

Dit soort problemen was nu jaren geleden de reden waarom ik toen naar VTI ben overgestapt én ik heb eigenlijk nooit problemen met VTI ondervonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond persoonlijk geen van beide voldoen en omdat openvix heel eenvoudig en logisch in elkaar zat ben ik daar al jaren mee bezig op al mijn verschillende merken decoders.Drivers allemaal ter beschikking en anders een eenvoudige vraag op het VIX forum.Maar elkeen zijn smaak hé :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat antwoorden wij ook altijd desgevraagd aan de belanghebbenden, de keuze voor welke Image is (bijna) een persoonlijke smaak.

 

Daarbij wel een kleine kanttekening, zo bouwt o.a. OpenPli Images voor meerdere merken en VTI alleen voor VU+.

Daarom ook mijn voorkeur voor VTI want nu weet ik dat b.v. de Drivers e.d. uit eerste hand komen, maar nogmaals, iedereen zijn eigen voorkeur...😉

 

Even een klein voorbeeld, ik bestelde 2 jaar geleden een WiFi stick (geen VU+) voor 5 GHz en die functioneerde onder VTI perfect maar niet onder OpenPLi.

Ik vroeg toen aan OpenPli of er nog plannen waren om deze functionaliteit ook in OpenPLi onder te brengen.

Als antwoord daarop kreeg ik de mededeling dat zij niet elke wens voor elk merk kunnen realiseren.

Begrijpelijk maar je zult er maar om verlegen zitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jürgen zei:

 

Dit heeft niets met een fan van welke software dan ook te maken.

Jij schrijft in jouw OB dat jij OpenPLi 6.2 gebruikt maar de nieuwste Stable software is 7.3, zie bijlage.

 

Ik ben persoonlijk een voorstander om bij problemen eerst de nieuwste software te installeren want die is immers niet voor niets geproduceerd.

 

 

Schermafbeelding 2020-11-22 om 14.29.06.png

Deze nieuwe PLI 7.2 staat er inmiddels al op, maar geeft zelfde resultaat 😊

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

image zal er niks aan veranderen.Of je zit op een verkeerd netwerk of je krijgt geen DHCP adres van je router waardoor je geen internet toegang hebt of lokaal netwerk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Anderen zijn je al voor gegaan.

 

 

En Wifi problemen met Openpli zijn niet van gisteren...

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ceesv zei:

Die 7.x zou weer problemen op VU+ hebben met opnemen en kijken tegelijk.

 

 

Die mening deel ik niet. OpenPli 7.3 op de VU+Ultimo4K en SoloSE gezet I.c.m. OScam. Ooit 5 opnames tegelijk gestart. Ging prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

neen dit is weer zo een geval van onverwacht en hopeloos

(ik heb het elke keer weer met de smart phone op een povere router firmware van Ziggo dat had ik nooit met de fritzbox)

start je Router maar eens nieuw en als je dan nadien de Vu+ met dongle start zien we verder.

Mijn Netgear 3700 router en alle AP´s opnieuw gestart maar geen resultaten helaas....

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels het maar opgegeven....


Er ligt nog een loze pijp in die ruimte dus ga er maar een UTP kabeltje naar toe trekken..
Wellicht ook de beste oplossing, helaas wat meer werk maarja..
Allen bedankt voor de hulp...

 

Digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...