Ga naar inhoud


VU+ zero met VU+ wifi dongle


Digipaps

Aanbevolen berichten

Het wordt een beetje lastig om nu gericht te antwoorden want er lopen nu directe vragen van twéé leden door elkaar heen, die van TS en van @kwetal warvan de laatste het topic heeft gekaapt.

Toch denk ik dat beiden het over hetzelfde probleem hebben.

Persoonlijk denk ik niet dat het met foutieve of onvoltooide instellingen te maken heeft maar dat het gewoon aan een niet goed functionerende OpenPli Image ligt.

Daarom nog nogmaals mijn advies, probeer eens VTI en wellicht is daarmee het probleem opgelost, dit was immers mijn ervaring.

Het stelt namelijk nauwelijks iets voor maar daar moet je dan maar zelf achter zien te komen....😉

 

1 minuut geleden, ceesv zei:

De SSID naam kan een probleem zijn bij sommige applicaties.

 

 

Dit geldt trouwens ook voor de codering, soms moet WPA2 vervangen worden door een andere codering maar dit even terzijde.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

31 minuten geleden, Jürgen zei:

....... van @kwetal warvan de laatste het topic heeft gekaapt.

Toch denk ik dat beiden het over hetzelfde probleem hebben.

Persoonlijk denk ik niet dat het met foutieve of onvoltooide instellingen te maken heeft maar dat het gewoon aan een niet goed functionerende OpenPli Image ligt.

Afgezien van regel 1 zitten we op hetzelfde spoor denk ik.

 

Leg me eens uit waarom je het woord "gekaapt" van toepassing vindt. Mijn intentie was niet anders dan TS te laten zien dat hij niet alleen stond in zijn problematiek.

Het plaatje met screenshots heb ik gemaakt i.v.m. de volgende opmerking van @Spotvogel

"Open Pli 7.3

Geen enkel probleem, alleen, je moet de wifi wel aan zetten."

Mijn wifi staat aan, dacht ik. Openpli 7.3

 

Mede geplaatst omdat TS hier mogelijk geen zin in zou hebben:

"Schijnbar heeft TS HIER ook geen zin in want dit is nu ook al herhaaldelijk gevraagd....😉"

 

Verder kan ik me wel voorstellen dat sommigen hier afhaken:

"dat klopt maar ook @Spotvogel kan al een sluier lichten die de schaamte van @Digipaps, wat instellingen betreft helpt overwinnen":grin:

 

Het verheugende van de ontwikkeling in dit topic dat er in ieder geval bij Jürgen begrip lijkt te ontstaan dat de problematiek wel eens niet aan een onhandigheid van de gebruiker kan liggen. 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik de ervaring dat WiFi niet lekker werkt. Ooit mijn slaapkamer ontvanger via WiFi gebruikt. Gewoon thuisdeling van mijn kaart beneden en streaming via RCS... Werkte voor geen meter.. Netgear, Vonets, Asus WiFi bridge, allemaal naatje... Overgestapt op DLAN en dat werkt (bij mij) uitstekend..

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, DLAN wil hier en daar toch ook niet altijd optimaal presteren.

Het is net als bij WiFi, soms functioneert het prima en soms voor geen meter.

Van beiden is het goed functioneren afhankelijk van de locale omstandigheden en die heb je niet altijd zelf in de hand.

 

Inderdaad, LAN (UTP bekabeling) levert immers een storingsvrije verbinding op.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wifi/WLAN zou Digipaps ook loslaten en omdat ie een Loze leiding naar de Vu+ heeft met LAN oplossen.

 

Ik denk dat het voor de netwerk functionaliteit werkende krijgen op een Image en dus als voorbeeld voor derden die dit zoeken op internet en dan lezen wel belangrijk is dat er oplossingen zijn die werken. 

Voor het soort WIFI USB stick / Dongle bestaan specifieke drivers en/of kernel modules die je aanvullend kan laden in je image uit de feed.

Maar een standaard Vu+ USB stick moet altijd werken, anders had men ze ook niet als accessoire geleverd. Dus de crux zit hem in de instellingen als er iets fout gaat.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2020 om 10:11, Tonskidutch zei:

Ik denk dat het voor de netwerk functionaliteit werkende krijgen op een Image en dus als voorbeeld voor derden die dit zoeken op internet en dan lezen wel belangrijk is dat er oplossingen zijn die werken.

 

Ok. Er is een oplossing voor dit probleem. Zelf had ik de moed al opgegeven. Van hetgeen wat ik op dit forum heb kunnen vinden (ik heb indertijd meerdere keren gezocht) is dit ook de eerste keer dat ik een concrete aanwijzing zie welke weg te bewandelen. De crux zit in mijn geval niet in "Netwerk interface inschakelen" maar in "DHCP" uitschakelen. In de default configuratie op mijn image staat ie ingeschakeld. (Groen). Eigenlijk precies hetzelfde als bij ethernet configuratie. Waar DHCP wel werkt. En de configuratie binnen een paar seconden rond is. En zo zou het eigenlijk moeten in deze moderne tijd waarin gemak de mens dient. De tijd van moeizaam handmatig configureren ligt toch al ver achter ons? Het doet me denken aan de begin tijd van de ISDN. Waar je zo een heel weekend mee bezig kon zijn om de boel aan de praat te krijgen. Het is me een raadsel waarom de ontwikkelaars van Openpli  inzake wifi deze als "hidden gem" hebben ingebouwd. Misschien heeft iemand daar een idee over.

 

Verder heb ik niet meer getest of wifi het ook echt doet. Dan moet ik eerst op zoek in de doos met documentatie naar de juiste parameters. Dat doe ik wel op het moment dat muizen mijn kabel doorgeknaagd hebben. If it ain't broke, don't fix it.

 

@Spotvogel Ondanks dat het voor mij mosterd na de maaltijd is, bedankt voor je aanwijzing.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kwetal zei:

Ok. Er is een oplossing voor dit probleem. 

 

Nou ja oplossing?

 

Ik zie dit (DHCP uitschakelen) in jouw specifiek geval meer als een Work-around of symptoombestrijding maar zeker niet als een generieke oplossing.

Immers zou het ook met DHCP AAN met OpenPli moeten werken maar ja, ook ik heb slechte ervaringen met Openpli m.b.t. het gebruik van USB WLAN sticks.

 

Alleen jammer dat je het niet probeert met VTI dan weet je zeker dat het of aan OpenPli of aan jouw configuratie ligt.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jürgen zei:

Alleen jammer dat je het niet probeert met VTI dan weet je zeker dat het of aan OpenPli of aan jouw configuratie ligt.

 

Geen sprake van. Helaas. De ultimo staat in de huiskamer en continuïteit is daar zo'n beetje het heilige der heilige. Dus dit experiment zal gedaan moeten worden door iemand die nog eigen baas in eigen huis is. 

 

@Spotvogel "Doet het ook." Dat is geen woord te veel. Verwarrend is dan wel dat in je getoonde screenshot DHCP op uit staat. Zet ik hem niet uit maar aan dan heb ik niets om in te stellen en produceert de netwerktest de bekende foutmeldingen. Mogelijk behelpt Openpli zich met oude opgeslagen instellingen van een periode voor dat je met de dongles ging experimenteren. Werkt het ook nog indien je alles blanco maakt, het opslaat en daarna, na een netwerk herstart kiest voor automatisch DHCP?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...