Jump to content

LG OLED55C9 vind geen zender op Astra 2


druup
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Ik heb op mijn LG TV mijn schotel aangesloten en lukt mij niet om zender te vinden op de Astra 2 satelliet. Bij de Astra 1, 3 en Hotbird lukt dit wel. Ik dacht eerst dat dit door de switch of de instellingen daarvan kwam maar als ik de de LNB van Astra 2 direct op mijn TV aansluit lukt het ook niet. Als ik een geldige transponder kies krijg ik 100% signaalsterkte en kwaliteit maar tijdens scannen vind hij niks.

 

Instellingen  zijn:

LNB 9750/10600

22khz Tone staat uit kan ik ook niet aanzetten

LNB Stroom aan

Unicable uit

Motortype uit

 

 

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link to post
Share on other sites

  • Moderators

En wat zie je wanneer je er met de hand een transponder frequentie  inzet?

 

Bijvoorbeeld deze:

Daar zit Het Canaldigitaal info kanaal ongecodeerd op.

 

11739.00 V 202 Europe DVB-S2 8PSK

29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites
38 minuten geleden, ceesv zei:

En wat zie je wanneer je er met de hand een transponder frequentie  inzet?

 

Bijvoorbeeld deze:

Daar zit Het Canaldigitaal info kanaal ongecodeerd op.

 

  11739.00 V 202 Europe DVB-S2 8PSK

29900 2/3

Goedemorgen,

 

Ik weet het , het is voor sommigen nog te vroeg. De topic starter heeft over de Astra 2 en niet over de Astra 3.

https://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php

 

Pak hier eens een ongecodeerde zender / transponder uit en scan deze eens handmatig.

 

Ik heb het vermoeden dat de disecq niet juist staat ingesteld.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Oeps!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Het zat hem niet in de Disecq, had de Astra 2 LNB ook al direct op de TV aangesloten met het zelfde resultaat. Het bleek te komen doordat het kanaalgeheugen vol zat. Toen ik een enkele transponder scande zag je een fractie van een seconde de melding "kanaalopslagruimte is vol er kunnen geen kanalen meer worden toegevoegd". Heel bijzonder...

 

Heb niet kunnen vinden hoe ik kanalen kon wissen dus toen maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en daarna lukte het wel. Als iemand weet hoe je kanaalopslagruimte vrij kan maken hoor ik dat graag.

 

Ik vind het een prachtige TV maar de interface en logica voor het scannen van satellieten, wijze van favorieten aanleggen e.d. vind ik zeer onhandig en onduidelijk...

 

 

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.