Jump to content

Geen beeld op VRT 1, canvas, ned 1 en ned 3

franstroch
 Share
Followers 0
Go to solution Solved by astro iris,

Recommended Posts

Bedankt voor de antwoorden, ik heb alles een rustig nagekeken  : alle zenders op 23,5 12188  H 29900 2/3  afstemmen mislukt, geen beeld en geen signaalsterkte,

ook twee zenders op 23,5 12032 H 9/10 afstemmen mislukt, geen beeld geen signaalsterkte, dus geen beeld op de H zenders op 23,5 wel beeld op de 19,2 H zenders

Dit met tv vlaanderen quad duo lnb . Lnb stuk ????

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

nogmaals bedankt aan iedereen die gereageerd hebben

Posted Images

• V.I.P.
24 minuten geleden, franstroch zei:

Bedankt voor de antwoorden, ik heb alles een rustig nagekeken  : alle zenders op 23,5 12188  H 29900 2/3  afstemmen mislukt, geen beeld en geen signaalsterkte,

ook twee zenders op 23,5 12032 H 9/10 afstemmen mislukt, geen beeld geen signaalsterkte, dus geen beeld op de H zenders op 23,5 wel beeld op de 19,2 H zenders

Dit met tv vlaanderen quad duo lnb . Lnb stuk ????

Dat je geen beeld hebt op deze 2 zenders komt hoogstwaarschijnlijk omdat je geen abonnement hebt voor deze zenders. Geen signaalsterkte duidt op op een kapotte duo-lnb. Maar waarom kijk je nu niet even op de zender die ik heb aangegeven, RTS Svet HD op positie 343 en CT 24 HD op positie 349 . Dat zijn horizontaal gepolariseerde zenders die niet gecodeerd zijn.

Heb je trouwens wel 4 aansluitingen nodig want er bestaan ook duo-lnb's met 2 aansluitingen. Die zijn nog goedkoper ook.

Edited by Sprietje

bedankt , op die twee zenders op 343 en 349 geen beeld, geen signaalsterkte afstemmen mislukt , kunt u mij een tip geven welke lnb ik moet kopen, ik wil gewoon kunnen kijken en opnemen tegelijk

• V.I.P.

Als je maar 2 aansluitingen nodig hebt en een schotel hebt van 60cm breed, zou ik je deze adviseren. Een oer degelijk product.

Maximum XO-32 Twin.jpg

Je kunt eventueel (tijdelijk, zolang je nog geen nieuwe monoblock LNB hebt) je defecte duo-LNB gebruiken om met 'het 19oost gedeelte' naar 23oost te kijken (en daarmee dus af te zien van 19E-zenders).

Als nu 23oost centraal boven de arm zit, dan kan je de andere (19E) kop in de houder doen.

Diseqc instelling van 23oost dan aanpassen in A of 1/4 (in plaats van B of 2/4), en alle 23oost zenders zouden wee moeten verschijnen.

Heb je nu 19oost centraal boven de arm zitten, dan moet het wat anders.

Dan kan je ook de andere kop in de houder doen, maar dan moet je de duo-LNB op z'n kop (ondersteboven) monteren. En: regenbescherming boven de kabelaansluitingen maken!

Groet,

A33

Ik ben blij dat mijn posts hier geen gouden gouden randje hebben.

Raar voorrecht vind ik dat namelijk, zo'n gouden randje.

Ik waardeer posts liever op de inhoud, dan op de status van de poster.

17 uren geleden, Sprietje zei:

En jij stond met een mond vol tanden.

Heb je dat tegen mij??

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Solution
9 uren geleden, franstroch zei:

bedankt , op die twee zenders op 343 en 349 geen beeld, geen signaalsterkte afstemmen mislukt , kunt u mij een tip geven welke lnb ik moet kopen, ik wil gewoon kunnen kijken en opnemen tegelijk

Graag gedaan, ik had van in het begin het vermoeden dat de LNB stuk was, hopelijk vlug de nieuwe plaatsen, want is nu het gepast weertje +12°.;)