-
Wie is er online 0 leden
Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
-
Gerelateerde inhoud
-
Door Nderick
Goeiedag,
ik ben nieuw hier en ken niet zoveel van tv via satelliet of antenne.
Onlangs kocht ik een sta caravan in de ardennen, er staat een grote antenne op en binnen een bakje van metronic. (Zie foto caravan) Na het aansluiten van dit alles op de tv kan ik verschillende zenders uit frankrijk ontvangen.
Nu vroeg ik mij af of ik op de bestaande antenne een decoder met ci module van tv vlaanderen zou kunnen aansluiten om zo vlaamse zenders te ontvangen? Of moet ik toch nog een antenne van tvv zelf gebruiken? Of is dit hoe dan ook niet mogelijk omdat deze niet in brussel of Vlaanderen staat?
alvast bedankt!
-
Door sattv4iedereen
Goed nieuws, voor wie enkel wil kijken via antenne.
Vanaf morgen zendt tv Vlaanderen antenne haar aanbod uit in hd. Het volstaat u tuner opnieuw in te lezen, en de ota update voor de module binnen te halen, op NPO1. Wie morgen in tekent voor het HD pakket, kan een jaar lang aan dezelfde prijs kijken. Wie na morgen in tekent, betaalt 12,95€/maand.
Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/ku1q3ch9 .
-
Door Tonskidutch
Kabinet wil dat consument eigen router kan kiezen bij telecomabonnement
effe een kort stukje uit de aktualiteit
bron nu.nl
gaan we het nog meemaken dat onze wensen in vervulling gaan?
-
Door cookie monster
Aangezien Caroline als nostalgie toch wel leuk is ,
en ook al is de AM-band zowat aan het richting leeglopen ;
gezocht , deftige radio , AM/SW analoog + DRM , welke ??
De radio moet wel een externe antenne-aansluiting hebben !!
De prijs moet zeker niet uit de pan springen !!
(Misschien ook leuk om lokale LPAM-NL zenders proberen te ontvangen !!)
www.sat4all.com/forums/topic/351041-een-iets-of-wat-goede-am-ontvangstantenne-gezocht-hoe/?do=findComment&comment=2476621
-
Door Tonskidutch
helaas is die er enkel in Duitse taal
op de nederlandse site staat een oudere FRITZ!OS 6.83
vreemd daar de wifi een stuk beter is geworden wij daar niet van kunnen profiteren (of je kunt Duits)
-
Door Snoopy
Elon Musk wil internetsatellieten lanceren
Volgens de vicepresident van het bedrijf, Patricia Cooper, moeten er in totaal 4425 satellieten in een baan rond de aarde komen. Dat is drie keer zo veel als alle huidige satellieten bij de aarde. De SpaceX-satellieten moeten op 1110 tot 1325 kilometer boven het aardoppervlak komen te staan. Voor communicatiesatellieten is dat vrij laag, de meeste staan hoger.
Lees meer
http://www.telegraaf.nl/digitaal/28105934/__Elon_Musk_wil_internetsatellieten__.html
-
Door kees321
DVB-T (kpn-digitenne) is een systeem wat overal te gebruiken is -cq zou moeten zijn- in nederland. Eigenlijk is dat ook wel zo, de beperking is vaak het ontbreken van een goede plaats voor de antenne of het ontbreken van een handige kabelroute, van zolder naar de woonkamer bv.
Daar bij geeft een antenne kabel op de DVB-T frequenties veel demping (verlies).
( Zeker de dunne kabel die bij de sets van kpn geleverd wordt )
Het idee :
Zet de ontvanger met antenne op een -voor ontvangst- gunstige plek en breng het signaal draadloos naar de TV, en de bediening weer terug.
Op radio gebied bestaat dit al veel langer en heet dit SDR, Software Defined Radio, maar het werkt ook voor TV/video.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Software-defined_radio
https://en.wikipedia.org/wiki/Software-defined_radio
Niks nieuws dus eigenlijk, alle ingrediënten bestaan al lang.
Zoekterm : "RTL-stick" of "RTL-SDR"
(de term RTL heeft NIETS te maken met de nederlandse commerciële omroepen)
De techniek is er dus, de volgende stap zou zijn om het in een consument klaar jasje te stoppen.
Zolder-deel :
een DVB-T ontvanger, audio/video zender, afstandbediening ontvanger, antenne ingang.
Huiskamer-deel :
ontvangt het zolder-deel, ontvangt het infrarode afstandbedien signaal en zend dat door naar het zolder-deel
plaats voor decoder kaartje
Verder :
de 2 kastjes horen onlosmakelijk bij elkaar, om diefstal van 1 deel onaantrekkelijk te maken
bij beweging van het zolder-deel een signalering naar huiskamer deel, ook ter beveiliging
wie vult aan, bestaat dit al ?
ik bedenk wel vaker iets wat er al is :-/
-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen