Jump to content

Formule 1 in 4K HDR

tiesum2
 Share
Followers 1

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over Formule 1 in 4K HDR. Ik las dat Ziggo komend seizoen F1 in 4K gaat uitzenden maar wel in SDR. Ik sta op het punt om de knoop door te hakken tussen DVB-S en DVB-C. Mijn vraag is: is F1 ergens in 4K HDR te zien? Het is mij niet duidelijk of dit vorig(e) sezoen(en) wel het geval was bij bijvoorbeeld RTL UHD of Sky F1 UHD...

Heeft iemand het antwoord?

B.v.d!

Afgelopen jaren was de F1 in UHD met ondersteuning in HLG-HDR op o.a. RTL UHD via de schotel te zien, tenminste zo heb ik het gevolgd. 

Of het nu ergens in HLG te zien zal zijn is denk ik wel via de Sky Sports, eveneens via de schotel, maar lastig om je hierop in NL te abonneren. 

Persoonlijk snap ik ook niet, nu Ziggo eindelijk met de F1 in 4K komt, ze een belangrijke ondersteuning voor een optimale UHD belevenis, de HLG niet gebruiken.  

Zover ik weet zit in de originele UHD signalen wel degelijk het HLG signaal..... 

• V.I.P.

Momenteel niet bekend wat betreft NL via satelliet. Ziggo uitsluitend via de Next mediabox... Naar verluidt de KPN via hun Arris box... Van Canal Digitaal of Joyne is (nog) niets bekend...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

Ziggo, HD+ 

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

• V.I.P.

Was al een raadselspel maar daar had je de "informatie op dit moment ons bekend" kunnen vinden.

This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us

The Sparks

KPN bevestigt: Formule 1 niet in 4K Ultra HD via Interactieve TV

bron: totaal tv

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Ook al heb je Ziggo en ook al heb je net een nieuwe 4k televisie met een ingebouwde DVB-C tuner gekocht, dan nog kun je die F1 niet in UHD bekijken.
Ziggo heeft namelijk bedacht dat de 4k-uitzending alleen te volgen is als je een bepaalde door Ziggo geleverde ontvanger gebruikt.
Dus je moet een extra kastje op je televisie aansluiten om het te kunnen volgen, ook al zou je tv het met gemak zelf kunnen!

DB 8000 (3xS/1xC), 2x Vu+ Zero(S), 1x Vu+ Uno(C)

VU+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo.

• V.I.P.

Er is nergens een uplink die de F1 in UHD doorgeeft , ik veronderstel dus dat het 1080p beeld (1920 x 1080) wordt wordt opgefokt naar een UHD beeld.

Feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

"Er is nergens een uplink die de F1 in UHD doorgeeft , ik veronderstel dus dat het 1080p beeld (1920 x 1080) wordt wordt opgefokt naar een UHD beeld. "

Jazeker wel,al een jaar of drie op satelliet.NS3 gemoduleerd,vandaar dat het niet door de hobbyist te ontvangen is ...

• Like 1
  • V.I.P.

Jazeker wel,al een jaar of drie op satelliet.NS3 gemoduleerd,vandaar dat het niet door de hobbyist te ontvangen is ...

Dat zal wel zo zijn maar er is nog altijd een EBU feed op de 10°E ( wel gecodeerd in Biss en in 4:2:2 ). Voor mij volstaat die perfect.

Feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.