Ga naar inhoud


Bizar 6° monoblock


Sprietje

Aanbevolen berichten

Vandaag weer wat zitten snuffelen op internet en kwam een bizar 6° monoblock tegen van de Spaanse fabrikant Fte maximal.
Nooit eerder kwam ik een monoblock tegen voor de ontvangst van 2 satellieten (Hotbird en Astra 19,2) met dergelijke afmetingen. Het is bijna een compleet flatgebouw en is in deze vorm leverbaar met 2 of 4 aansluitingen. Ik kan het gewicht er van nergens vinden.

Nogal een verschil met bijv. het Humax 6 graden monoblock met 4 aansluitingen.

 

11ab.jpg

11aa.jpg

11ac.jpg

 

 

 

Humax 6gr. monoblock.jpg

Humax 6gr monoblock.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die LNC24 van Flexmaximal heeft wel een mooi voordeel dat je de polarizatie per LNB kan aanpassen lees ik...

of zou dat alleen met deze met slechts 1 uitgang zo zijn?

 

lnc24.jpg.de570b4671d1b2ed59492a2a9002b0d4.jpg

 

http://ftemaximal.com/images/files/soporte-servicios/Documentacion-tecnica/MALNC24.pdf

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de skew van elke lnb afzonderlijk in kunt stellen is niet bij het model LNC 22 en 24, dus met 2 en 4 aansluitingen. Daar zitten ook geen gaatjes in de hals en staat ook niet in de beschrijving. Bij de LNC 21 met 1 aansluiting zijn beide antennes te verstellen. Tja, ik zou ook wel eens willen weten hoe ze dat flikken.
Dit is het specificatieblad: http://ftemaximal.com/images/files/soporte-servicios/Documentacion-tecnica/MALNC22.pdf

Bij model LNC 20 is de skew ook niet in te stellen (1 aansluiting).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satkijker heeft als eens eerder een lnb met skew mogelijkheid onder de loep genomen 

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de documentatie pdf staat iets merkwaardigs.
Kijk je bij de Engelse beschrijving dan staat er:
2 = Fixing screws of correct polarization.
Hier gaat het dus duidelijk over de skew.
Kijk je in de Duitse beschrijving dan staat er:
2 = Fixierungsschrauben für die einzel LNC ́s  zur Azimuthkorrektur
Azimuth is richting en geen polarisatie. Je zou dan haast denken dat je met de stelschroef de afstand tussen de 2 koppen kunt instellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...