Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, cheapwatcher zei:

Ik heb momenteel al Joyne erbij staan met een klein abonnement. Niet helemaal fijn in het gebruik vanwege de beperkingen van de ci-module. Maar als canal digitaal ook alleen nog met modules werkt, dan is volledig over op Joyne zeker een optie. Die ook nog eens redelijk voordelig is.

Joyne is vandaag failliet verklaard. Het is maar de vraag of er een doorstart komt. Het gaat duidelijk niet goed met de satellietmarkt in Nederland. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


@sprietje

mijn huis in P heeft een naam, staat aan een straat en heeft een nummer, door de tijd heen kennen de postbodes mij en ik hun, is een kwestie van sociale contacten opbouwen....20 jaar geleden toen ik daar voor het eerst kwam, was alleeen de naam van mijn huis voldoende en rekeningen kreeg ik altijd en pakjes werden net als in NL weleens bij de buren afgegeven...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne failliet, dan hebben ze het nog erg lang volgehouden.

Het is mooi dat ze een concurrent van CD opgestart hebben maar in een niche markt is het lastig overleven. Zeker als je je richt op vakantiegangers en door Corona ging er bijna niemand meer ergens naar toe.

 

Daarnaast biedt CD de app aan en staat er een groot bedrijf achter ze. Hoop dat ze een doorstart kunnen maken want als CD weer alleen spel krijgt dan zie ik het nog somberder in dan nu met de berichten in deze post over coderingswijzigingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net sinds een paar maanden "geinvesteerd" in een nieuwe VU+ Duo 4kSE. Als ze dit er door gaan drukken dan is het einde CD voor mij. Heb de vrouw na het lezen van dit bericht maar op de hoogte gesteld dat dit echt de spreekwoordelijke druppel gaat worden.

 

Sinds 2013 klant (na verhuizen naar buitengebied), eigenlijk alleen maar het aanbod zien verslechteren en vooral _duurder_* zien worden (*de voetbalboete). Eerst Auto Motor und Sport uit het pakket, daarna CI, recentelijk Discovery en alle daarbij behorende zenders.

 

Dan stoppen we er maar helemaal mee en hou ik het wel bij de FTA UK zenders op 28,2. IPTV geen optie vanwege een "flitsend snelle" ADSL verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto Motor und Sport is nog steeds onderdeel van het Royaal pakket (vh. Entertainment pakket). Heeft voor zover ik weet ook altijd in het duurste pakket gezeten (buiten een keer een maandje als Zender van de Maand).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten zat ie in het begin nog in het familie pakket. Was overigens ook ruk dat je dat dan weer alleen maar met de hoofdkaart kon kijken.

 

Hoe dan ook, allemaal die verplicht af te nemen hardware heb ik de neus van vol. Dan nog liever helemaal geen NL tv meer.

 

Die vieze DSR8141 die ze me in de maag hebben gesplitst ben ik ook nog niet vergeten!

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met VU+'jes oid heb je geen tweede kaart nodig. Wellicht is dat de reden dat je de VU+ gekocht had.

Maar inderdaad genoeg opties buiten Kabaal Digitaal om TV te kijken via de satelliet, e.e.a. afhankelijk van wat je kan ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

Die vieze DSR8141 die ze me in de maag hebben gesplitst ben ik ook nog niet vergeten!

 

Die DSR8141 zou ik maar zuinig op zijn want daar zitten je sleuteltjes in om het werkend te maken. En anders een CI+ module in je VU+ duo 4K 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

Die DSR8141 zou ik maar zuinig op zijn want daar zitten je sleuteltjes in om het werkend te maken. En anders een CI+ module in je VU+ duo 4K 

 

Die "werkte" met de oranje smartcard die ik nu op dit moment zelfs nog gebruik. Of doel je op iets minder legitiems :D?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkt straks nog steeds met je oranje kaart, echter je softcam niet.   

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het omvallen van Joyne is Canal Digitaal weer monopolist (die zullen zich nu wel verkneukelen)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kan je verzekeren dat ik nooit terug zal gaan naar die ‘club’. 😉 

Vooralsnog red ik mij prima zonder hun ‘top’pakket. Die naam is enkel gerelateerd aan de prijs en niet aan de kwaliteit.

Om een veelvoud aan redenen die bij de meesten gelijk zullen zijn. Te duur, 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-4-2021 om 13:15, Sprietje zei:

Ja Cees, ik verwacht ook niet dat Canal Digitaal straks de witte CI(+)-module gaat aanbieden. Dat zal wel de M7 CAM-701 zijn waar de chip al in zit. Die kun je dan ook rechtstreeks in je tv steken met ingebouwde satellietontvanger.
Die heeft uiteraard een ander nummer dan de smartcard die je al hebt. Die wordt dan overgeschreven op de nieuwe module en je oranje kaart is daarna niet meer te gebruiken. Dat betekent dus dat als je meerdere ontvangers hebt op verschillende plaatsen, je voortaan niet meer alleen de smartcard bij je hoeft te steken maar de gehele CI-module en die past niet meer in je portemonnee. 😢

Maar als je nu thuis een niet Canal Digitaal ontvanger hebt en op de vakantieadres wel een Canal Digitaal ontvanger waar je je smartcard rechtstreeks in kunt steken, dan is het toch verstandig voor je huisadres een witte CI(+)-module aan te schaffen zodat je de smartcard op beide plaatsen kunt gebruiken.

 

CAM-701.jpg

Inmiddels is me duidelijk dat de witte CI+ module (voor de losse oranje nagra SmartCard) inderdaad niet werkt voor gelijktijdig OPNEMEN en ANDERE zender kijken. Zodra de kaartlezer met losse smartcard niet meer werkt (1 febr 2022 volgens alle berichten in dit forum), vervalt deze luxe.

 

Kan iemand mij in gewoon nederlands aub uitleggen, waar dat aan ligt ?

als je losse oranje smart card wel blijft werken, cq kan gebruiken in de witte CI+ module, maar niet meer in de normale kaartlezer ?  Is die kaartlezer dan niet te vervangen door een ander type ?

 

Mijn huidige Rebox twin tuner (met tzt CI+) heeft nog wel nut, met gelijktijdig 1 gecodeerde zender (23.5) opnemen en andere FTA zender op 28.2 kijken. Of andersom neem ik aan ?

 

Als we dan toch in febr 2022 naar de CI module moeten, dan mag het van mij ook een versie zijn met ingebouwde smartcard. Zoals die van Joyne en/of bovenstaande M7 CAM-701. Zolang die beide in meerdere tuners (met CAM slot) toepasbaar zijn.

Joyne valt per vandaag af, lees ik net. Triest, want die hadden een prima HD-aanbod (Eurosport 1 en 2, en alle Ziggo kanalen allemaal in HD).

 

Hoor graag jullie meningen. Want ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten, dat door het wijzigen/vervallen van een coderingstype de konsekwenties kennelijk zo groot zijn, dat veel apparatuur haar voordelen verliest cq niet meer te gebruiken is voor de gecodeerde zenders bij Can Dig en TVV.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pillo2 zei:

dat door het wijzigen/vervallen van een coderingstype de konsekwenties kennelijk zo groot zijn, dat veel apparatuur haar voordelen verliest

Dat is nu precies de bedoeling. Content aanbieders willen dat je naar de reklame kijkt en niet 4 zenders tegelijk opneemt om die programma's later te bekijken en daarbij de reklame over te slaan. De nieuwe codering bevat geheime sleutels die de provider naar de eigen boxen en CI modules kan versturen zodat die blijven werken. Niet- provider boxen ontvangen die sleutels uiteraard niet en werken niet meer. Dat is de hele opzet.

 

In theorie is het mogelijk om die geheime sleutels uit je provider box te trekken waarna het theoretisch ook weer mogelijk is om het te laten werken in Oscam. Maar theorie en praktijk liggen ver uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...