Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ceesv zei:

Mijn 4G internet in Frankrijk is begrensd op 60 GiG, daarmee ben je snel uitgekeken.

ADSL geeft daar afhankelijk van het weer 250 kb tot maximaal 1,5 Mb/sec., daarmee ga je geen IPTV kijken.

Ik zat ook in die situatie maar enkele maanden terug hebben ze glasvezel uitgerold in het gehucht waar ik verblijf. Het zal dus geen tv meer zijn via de schotel maar enkel nog iptv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sommige zijn van mening dat bijna niemand meer schotel kijkt en het achterhaald is, dat is natuurlijk onzin. Schotel kijken groeit wereldwijd nog steeds.  Dat er minder mensen naar M7 (CDS/TVV/Telesat) kijken ligt vooral aan hun keuzes en dat er steeds meer concurrentie komt in de vorm van legale of illegale IPTV en steeds meer buitengebieden krijgen bijv. glasvezel.  Voor mensen in deze contreien is het thuis gewoon steeds minder interessant, ook het feit dat er populaire zenders ontbreken.

 

En het zijn vooral de mensen met linux boxjes die hier zullen gaan zeuren, de meeste klanten krijgen een vervangend boxje of module, probleem opgelost.  Andere nemen een lijntje ergens bij een grote server die het wel werkend krijgt of gaan naar Joyne of nemen IPTV  En er zal  een groep zijn waarbij het "vrienden servertje" niet meer werkt en die nemen juist wel een abo of een 2e/3e kaart.  Over het algemeen denk ik dat de weglopers tegen de nieuwe aanwas weg te strepen is.  Al met al een win-win situatie voor M7.  

 

En ze gaan niet iedereen viaccess kaarten geven als ze zojuist geïnvesteerd hebben in Nagra wat ik al eerder aangaf. Dus speculaties daarover kunnen meteen de prullenbak in.    

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, digitaal kijker zei:

En wat met die in het buitenland, daar werkt die box toch niet zonder omwegen op het internet ????

Toch wel vriend , hier gewoon de internetzenders zonder omwegen. Op de  2 de box werkt het niet.

Heb er voor gebeld waarom de 2 de niet. Alleen waar het hoofdabonnement op zit in het buitenland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Codx zei:

Sommige zijn van mening dat bijna niemand meer schotel kijkt en het achterhaald is, dat is natuurlijk onzin. Schotel kijken groeit wereldwijd nog steeds.  Dat er minder mensen naar M7 (CDS/TVV/Telesat) kijken ligt vooral aan hun keuzes en dat er steeds meer concurrentie komt in de vorm van legale of illegale IPTV en steeds meer buitengebieden krijgen bijv. glasvezel.  Voor mensen in deze contreien is het thuis gewoon steeds minder interessant, ook het feit dat er populaire zenders ontbreken.

 

En het zijn vooral de mensen met linux boxjes die hier zullen gaan zeuren, de meeste klanten krijgen een vervangend boxje of module, probleem opgelost.  Andere nemen een lijntje ergens bij een grote server die het wel werkend krijgt of gaan naar Joyne of nemen IPTV  En er zal  een groep zijn waarbij het "vrienden servertje" niet meer werkt en die nemen juist wel een abo of een 2e/3e kaart.  Over het algemeen denk ik dat de weglopers tegen de nieuwe aanwas weg te strepen is.  Al met al een win-win situatie voor M7.  

 

En ze gaan niet iedereen viaccess kaarten geven als ze zojuist geïnvesteerd hebben in Nagra wat ik al eerder aangaf. Dus speculaties daarover kunnen meteen de prullenbak in.    

Schotel kijken groeit wereldwijd, de cijfers die ik erover vind lopen wat uiteen, afhankelijk van wat je meet (inkomsten tov marktaandeel bijv.), in sommige gevallen zie ik wel een achteruitgang.
Maar diegenen die niet zeuren, die een lijntje nemen bij een grote server of naar Joyne of IPTV nemen (of kabel), dat zijn wel verloren klanten voor M7.
Of diegene die nu een 'vrienden servertje' hebben, dan een abonnement bij M7 gaan nemen is maar de vraag.
Als ze dan toch de volle pot betalen, dan gaan ze toch de providers vergelijken?
Nieuwe aanwas, ik weet niet waarvan die zal komen, M7 heeft nu toch ook al eigen ontvangers?
Wie per se zoiets wil kon dat nu toch ook al krijgen?


Tot slot, als het uiteindelijk netto geen klanten gaat kosten, waarom heeft M7 dan zo lang gewacht om deze stap te zetten?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, zzzzzz zei:


Of diegene die nu een 'vrienden servertje' hebben, dan een abonnement bij M7 gaan nemen is maar de vraag.


Tot slot, als het uiteindelijk netto geen klanten gaat kosten, waarom heeft M7 dan zo lang gewacht om deze stap te zetten?

 

Je kunt niet ontkennen dat ze er ook klanten door gaan krijgen.  Er zijn genoeg mensen die hebben een oud boxje met een lijntje van een kennis er in, zitten in een buitengebied of zijn simpelweg tevreden met hun schoteltje. Die gaan niet eens op zoek naar een alternatief en nemen zonder morren een abonnement.  Maar de meerderheid van hun klanten kijkt al lang met een provider box en die gaan hier helemaal geen last van hebben. 

 

En waarom zijn ze er niet eerder mee begonnen, ik denk dat dit te maken had met Joyne, verder is de toko weer overgenomen en ze hebben pas een maand of 1-2 geleden het contract met Kudeski verlengd. Allemaal zaken die van invloed zijn op welke richting ze kiezen. 

 

Als ik de provider was, had ik jaren terug de boel al dichtgetimmerd, maar dan ook gezorgd dat de provider boxen subliem werken, een volledig zender pakket aangeboden ook op 2e/3e kaart, alles in HD uitzenden etc.  Als de ervaring echt goed is gaan mensen niet zomaar op de concurrentie over zelfs al krijg je glasvezel. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Codx zei:

 

Je kunt niet ontkennen dat ze er ook klanten door gaan krijgen.  Er zijn genoeg mensen die hebben een oud boxje met een lijntje van een kennis er in, zitten in een buitengebied of zijn simpelweg tevreden met hun schoteltje. Die gaan niet eens op zoek naar een alternatief en nemen zonder morren een abonnement.  Maar de meerderheid van hun klanten kijkt al lang met een provider box en die gaan hier helemaal geen last van hebben. 

 

En waarom zijn ze er niet eerder mee begonnen, ik denk dat dit te maken had met Joyne, verder is de toko weer overgenomen en ze hebben pas een maand of 1-2 geleden het contract met Kudeski verlengd. Allemaal zaken die van invloed zijn op welke richting ze kiezen. 

 

Als ik de provider was, had ik jaren terug de boel al dichtgetimmerd, maar dan ook gezorgd dat de provider boxen subliem werken, een volledig zender pakket aangeboden ook op 2e/3e kaart, alles in HD uitzenden etc.  Als de ervaring echt goed is gaan mensen niet zomaar op de concurrentie over zelfs al krijg je glasvezel. 

Ik denk dat als je een klant hebt die nu illegaal kijkt of legaal maar met interne sharing dat die wel degelijk gaat kijken wat de alternatieven zijn in plaats van blindelings een abonnement te nemen of extra abonnementen te nemen bij M7.

Die mensen zijn tevreden van hun schoteltje, zeg je, maar het is de combinatie van die schotel met dat los kaartje die het hem doet, die schotel op zich vinden de meesten nu niet super interessant, net zoal een kabelkijker ook niet verliefd is op een stukje coax kabel.

Die combinatie haal je nu weg, en dan krijg je het kijken met een module, dat toch niet zo vlot werkt als met een losse kaart, en dat je mogelijkheden beperkt.

Ik denk dat ze zich rijk rekenen bij M7, ze denken dat als ze dit voordeel weghalen er dan niets aan de vergelijking verandert, wat natuurlijk niet klopt.
Natuurlijk gaat het niet over zij die een gecertifieerde ontvanger hebben, het gaat enkel over zij die nog op een andere manier kijken.

 

Je zegt het zelf: als het aan jou lag had je al jaren geleden de boel dichtgetimmerd.

Feit is dat ze dat al die tijd niet gedaan hebben, ik denk dat ze dan toch wat bang waren voor klantenverlies.

In dezelfde periode hebben ze immers meer dan een keer een nieuwe codering ingevoerd, en dat was lang voordat er van Joyn sprake was.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, zzzzzz zei:

Ik denk dat als je een klant hebt die nu illegaal kijkt of legaal maar met interne sharing dat die wel degelijk gaat kijken wat de alternatieven zijn in plaats van blindelings een abonnement te nemen of extra abonnementen te nemen bij M7.

 

 

Nee een hoop mensen doen dat niet want die hebben er geen verstand van of geen zin om zich er in te verdiepen en willen gewoon zo snel mogelijk weer televisie.  Weet je wat het probleem is van de hobbyisten, die kunnen het vaak alleen vanuit hun eigen standpunt bekijken. Voor hun is het alsof M7 zichzelf hiermee kapot maakt maar de realiteit is anders vrees ik. Van mij persoonlijk mag seca mode best door gaan hoor.  Maar als je het ook vanuit de provider z'n standpunt bekijkt is dat geen houdbaar scenario. Je moet niet vergeten dat content boeren ook van de distributeurs vereisen dat het signaal versleuteld wordt en auteursrechten gewaarborgd.  Het is niet alsof M7 hiermee nu bepaald voorloper is, bijna alle pakketten in Europa gebruiken een vorm van kaart-box koppeling. Kortom ze zullen wel moeten.      

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alleen maar versneld sinds canal+ weer in het zicht is gekomen, die zijn voor het gesloten bakje, maar in Frankrijk dan wel zenders afstoten en het hoge bedrag blijven vragen, waar zagen we dit ook, ohjaaa bij M7 😉 

ze gaan klanten verliezen, in Frankrijk is dat net hetzelfde.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, digitaal kijker zei:

Dit is alleen maar versneld sinds canal+ weer in het zicht is gekomen, die zijn voor het gesloten bakje, maar in Frankrijk dan wel zenders afstoten en het hoge bedrag blijven vragen, waar zagen we dit ook, ohjaaa bij M7 😉 

 

M7 zijn gierige *******, dat hoef je mij niet te vertellen maar een groot deel ligt ook bij de content boeren die steeds meer geld willen van distributeurs waardoor het bedrag wat kijkers moeten betalen steeds hoger wordt.  En dat zagen we ook met Discovery ,  waardoor M7 zich genoodzaakt zag deze zenders niet meer door te geven.  Maar dat is een grote fout gebleken want mensen willen die content hoe dan ook zien, zo graag zelfs dat ze er een los abo voor over hebben.  Ik denk dat dit ze meer klanten heeft gekost dan 5x een codering wijzigen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Codx zei:

 

Nee een hoop mensen doen dat niet want die hebben er geen verstand van of geen zin om zich er in te verdiepen en willen gewoon zo snel mogelijk weer televisie.  Weet je wat het probleem is van de hobbyisten, die kunnen het vaak alleen vanuit hun eigen standpunt bekijken. Voor hun is het alsof M7 zichzelf hiermee kapot maakt maar de realiteit is anders vrees ik. Van mij persoonlijk mag seca mode best door gaan hoor.  Maar als je het ook vanuit de provider z'n standpunt bekijkt is dat geen houdbaar scenario. Je moet niet vergeten dat content boeren ook van de distributeurs vereisen dat het signaal versleuteld wordt en auteursrechten gewaarborgd.  Het is niet alsof M7 hiermee nu bepaald voorloper is, bijna alle pakketten in Europa gebruiken een vorm van kaart-box koppeling. Kortom ze zullen wel moeten.      

Neen, ik bekijk het niet alleen vanuit de hobbyist.

Ik denk gewoon als volgt :

 

* Je hebt de "standaard" klant, die kijkt al met een module of gecertifieerde ontvanger van TVV of CD.

Voor hem verandert er niets, als zijn module of ontvanger nog ondersteund wordt.

Indien die een module of ontvanger niet meer ondersteund wordt, is het voor M7 gewoon genoeg om die een nieuwe module / ontvanger te geven of met grote korting te verkopen.

Voor die groep verwacht ik nauwelijks verandering, maar ook geen nieuwe aangroei, tenzij ze nu plots iets aan de rest van de voorwaarden veranderen.

Dus of een goedkopere abonnementsprijs of meer zenders in de pakketten, of meer HD zenders in plaats van SD zenders.

Ik moet dat nog zien gebeuren.

Verwachte klantenbalans : +/- gelijk

 

* Dan heb je de niet-klant: die klant die dus illegaal kijkt.

Ik denk niet dat je dat zomaar als een klant kunt catalogeren die zich niet verdiept heeft in de materie, anders was die niet op zoek gegaan naar een illegaal aanbod.

Dat die nu plots braafjes zo'n module gaat kopen, geloof ik niet.

Die zal in de eerste plaats op zoek zijn naar iets anders waarmee hij buiten de lijntjes kan kleuren.

Als dat niet lukt, zie ik die de diverse providers vergelijken, slechts een beperkt aantal zal dan bij M7 als beste keus uitkomen.

Verwachte klantenbalans : minieme aangroei

Aangroei zie ik hier weinig, klantverlies ook niet, want die persoon is op dit moment geen klant van M7.

 

* Dan heb je de klant die legaal met een Linux receiver kijkt (en evenuteel binnenshuis sharet).

Opnieuw, als je die optie gekozen hebt, dan ben je toch iemand die het allemaal wat heeft uitgezocht, veel gebruikers hebben niet eens weet dat dit soort ontvangers bestaat, laat staan dat je dan met een softcam en een losse kaart kon werken.

Hier denk ik dat veel mensen voor die optie kozen omdat ze dan één abonnement konden gebruiken op 2 ontvangers, of omdat het opnemen gewoon vlotter ging, of omdat ze aan hun opnames konden, enz.

Het is echt deze groep waar het om draait.

Bij die 2 andere groepen loop je nauwleijks risico om klanten te verliezen, maar moeten ze ook geen grote verschuiving verwachten.

Dus als ik het voornamelijk heb over deze groep is het om die reden, niet omdat ik de rest niet zie.

 

En die groep ziet de voordelen waarom hij voor M7 gekozen heeft wegvallen.

De nadelen blijven tot nader order.

Dus neen, ik geloof niet dat dit een groep is die zomaar TV wil kijken en niets heeft uitgezocht.

Hier dreigt volgens mij wel klantenverlies, klanten die naar een andere optie gaan, via een andere provider, of naar de 2e categorie overschakelen, om het gebruiksgemak van hun Linux ontvanger te behouden. 

 

Maar goed, het is duidelijk dat we het hierover niet eens zullen worden.

De toekomst zal uitwijzen welke van de 2 visies de juiste is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2021 om 16:38, Rogge zei:

Is al jaren niet meer te gebruiken !

Jawel, die smart-wi werkt nog steeds. In dit huis wel. Gebruik het voor 1 TV in combinatie met de Aston module.

 

En ja, ook hier zal CD er uit gaan. Heb een abo met extra kaart.

Zat al te twijfelen maar nog eens 9€ voor een extra kaart (of kan dat ook al niet meer?) is de druppel.

Ik erger me al jaren aan het prijsbeleid van CD.

Verplicht sport betalen (en niet kijken), elk jaar weer een paar € extra voor Jan L*L.

Schrik met kapot als ik kijk naar de prijsverhogingen de laatste jaren.

Ik gebruik de App wel eens maar daar word ik niet vrolijk van. Dat streamen naar een scherm; zo omslachtig.

Opnemen gebruiken we niet maar we betalen wel voor de deze cloud "service".

Hier in huis kijken ze Comedy Central dat is de enige reden waarom er nog CD is.
Als het aan mij lag; NLZIET. Vind ik prima. Dat zal het ook wel worden dan.

Na 17 jaar bye bye Canaldigitaal.

 

PS

@ZZZZ in welke groep klanten val ik?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Nederbelg zei:

PS

@ZZZZ in welke groep klanten val ik?

:) Ik heb mijn groepen misschien ietsje teveel afgebakend.

Laat ons zeggen dat ik met die laatste groep bedoel: iedereen die weliswaar legaal klant is bij CD of TVV, maar die naar hun zin niet genoeg opbrengt.

Mensen die dus een abonnement delen over meerdere ontvangers.

Als het van hen afhangt heeft iedere klant voor elke ontvanger een module, of nog beter, het zijn allemaal huurbakjes van de provider zelf.

Iedereen die moeite doet om andere oplossingen te gaan zoeken dan die door de provider voorgesteld worden, zie ik als buiten de standaard vallen, en als "geavanceerd".

 

Maar goed, het is mijn mening, er zijn duidelijk andere meningen, en het moet zijn dat ze bij M7 denken dat het allemaal best wel zal meevallen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zzzzzz zei:

<knip>

Hier denk ik dat veel mensen voor die optie kozen omdat ze dan één abonnement konden gebruiken op 2 ontvangers, of omdat het opnemen gewoon vlotter ging, of omdat ze aan hun opnames konden, enz.

Het is echt deze groep waar het om draait.

</knip>

 

Tot die groep behoor ik dus.

Ik wil gewoon ongecodeerd kunnen opnemen. Om die opnames op andere apparatuur te kunnen bekijken (via Kodi) moet ik ze wel eerst bewerken.

Er past wel een CI-module in de Rebox ontvanger met Octagon Software, maar binnen hoeveel dagen moet ik dat dan gaan decoderen, als dat al kan.

De tweede ontvanger ( voor op de camping) kan dan naar de kringloop, want daar past geen CI-module in. Gelukkig is de camping TV wel geschikt voor een CI-module en dvb-s2.

Maar als CD dan dezelfde beperkingen heeft als Joyne (alleen via CI-module) dan ga ik wel overwegen of overstappen voor mij een optie kan zijn.

Thuis ben ik niet alleen van de schotel afhankelijk (Ziggo of KPN is ook te verkrijgen), maar dat ligt op de camping anders (WiFi te traag/vol).

Gelukkig heb ik nog een flink aantal maanden de tijd om hier over na te denken.

 

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tamelijke leek op dit gebied is mij de draagwijdte van deze verandering nog niet helemaal duidelijk. Ik heb een VU+ UNO 4K SE en heb destijds met enige moeite de Oscam geinstalleerd. Werkt sindsdien perfect!

Als die mogelijkheid volgend jaar inderdaad wegvalt: de VU+ heeft toch ook een CAM slot. Kan ik die dan niet gebruiken? Ik heb een normale oranje CD smartcard en er ligt hier ook nog de MediaGuard CAM die ik gebruikte voordat ik de VU+ had. Deze CAM heb ik ooit rechtstreeks bij Canal Digitaal besteld en er staat ook op dat deze door CanalDigitaal is goedgekeurd (zie bijgaande foto). En hij heeft geen zwarte wereldbol!

Het lijkt mij nogal vreemd als ze hun eigen gecertificeerde product een paar jaar later opeens voor ongeldig zouden verklaren.

Of zie ik dit te simpel?

 

Ik woon in het buitenland, dus Ziggo & Co. zijn voor mij geen alternatief. Bovendien neem ik graag wel eens een goede film op en dat is dan weer met NL Ziet & Co niet mogelijk.

 

mediaguard.jpg

aangepast door greydutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...