Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Moederbord is defect.. Alleen de Duitse 'thuis' dealer heeft nog een aantal mainboards en dat kost €250 + verzending... Dat risico ga ik niet meer nemen.. Waarschijnlijk is VU+ toch dood...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moederbord defect is nogal vaag.

Had m'n 1e VU Duo 1e generatie ook. Was 1 onderdeeltje en dat vervangen + weerstandje erbij en hij draait nu nog.

Wat was er defect op het moederbord dat niet vervangbaar was?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, mereltje zei:

Nog geen jaar , lijkt mij garantiewerk

 

Dat lijkt mij ook inderdaad, en hoe ze het oplossen is hun probleem.   Ik heb ook die VU+ ultimo 4K in dec. 2020 gekocht maar hier heeft die pas 1-2 dagen aangestaan als test.  Het kijken doe ik op de DM8000.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Box komt niet bij de Duitse ‘huis’ leverancier vandaan. Garantie heb ik uiteraard, maar ik moet dan genoegen nemen met een VU+Duo4Kse. Dan mis ik dus mijn extra tuners en dat vertik ik. 
 

Persoonlijk ben ik van mening dat VU+ niet meer bestaat/produceert. Een zinkend schip.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel merken van elektronica, inclusief toelevering bedrijven voor de auto industrie produceren op dit moment niet i.v.m. de stagnerende componenten productie wereldwijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bedrijf om welke reden dan ook binnen de garantietermijn je VU+ niet kan of wil maken, dan kan je de koop alsnog ongedaan maken. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug. 

 

Dus dat moederbord moet de verkopende partij voor jou kopen en vervangen of ze moeten jou het volledige aankoopbedrag terug betalen. Ik denk dat het moederbord vervangen voor hen voordeliger is, zeker omdat ze als jij daar op staat ook de door jou gekochte extra tuners dienen terug te nemen omdat deze voor gebruik in deze ontvanger zijn gekocht.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord is niet afgefikt, elco's lijken in orde (niet bol). Koelplaat boven de SoC losgeschroefd. Grote scheur in de SoC.... Dus multo muerto....

Heb de DM8000 weer neergezet....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Moederbord is niet afgefikt, elco's lijken in orde (niet bol). Koelplaat boven de SoC losgeschroefd. Grote scheur in de SoC.... Dus multo muerto....

Heb de DM8000 weer neergezet....

 

Dat is niet normaal, wellicht een fabrieksfout en had de SoC al schade of tijdens verzending onstaan.   Ik zou het geld terug vragen en zelf een andere kopen ergens, of genoegen nemen met een Duo 4K maar wel wat geld toe.  

 

Terug komend op het onderwerp. Ik raad iedereen aan om eerst is af te wachten tot het zover is.  Wellicht dat allemaal meevalt in 2022....

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet... Bij anderen ligt de temperatuur zelfs op 76° zonder problemen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Lijkt me niet... Bij anderen ligt de temperatuur zelfs op 76° zonder problemen...

 

Lijkt me ook ver gezocht, een SoC hoort niet zo maar te scheuren.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

Lijkt me ook ver gezocht, een SoC hoort niet zo maar te scheuren.

 

Nee dat hoort niet, maar soms gebeurt dit. Dan is de chip heeeel erg heet geweest.

 

Ach ik had vroeger ook van die klanten die dachten met een goedkoop aircootje de technische ruimte koel te kunnen houden.

Tot ze er achter kwamen dat een goede airco toch goedkoper was dan repareren/vervangen van de apparatuur.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...