Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten


De CDS 1817 zullen ze niet wijzigen.. Dan zouden ze alle kaarten moeten vervangen of in elk geval omprogrammeren...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe kaartloze 4K Nagra box?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft geen zin… Dan moeten ze eerst fatsoenlijk 4K leveren :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

De CDS 1817 zullen ze niet wijzigen.. Dan zouden ze alle kaarten moeten vervangen of in elk geval omprogrammeren...

 

Dat kunnen ze toch? En ze hebben nog de tijd.

Het herprogrammeren van de kaart kan geruime tijd in beslag nemen.

Dat hebben we gezien, jaren geleden, toen de kaarten een onbruikbare update hadden ontvangen.

CDS heeft toen al haar kanalen vrij moeten schakelen. Dat nam zo'n 6 weken in beslag, als ik me goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Heeft geen zin… Dan moeten ze eerst fatsoenlijk 4K leveren :)

 

 

Ziggo had een 4K box terwijl er nog geen 4K was... en ze kunnen het ook voor de H.265 doen.  ik denk dat gewoon de standaad box wordt die ze in alle landen gaan gebruiken. 

 

@Old SatterhandEn de kaarten wordt niet geherprogrammeerd voor een andere CAID. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Oostblok is nog sprake van groei. Hier is het inmiddels trekken aan een dead horse…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

In het Oostblok is nog sprake van groei. Hier is het inmiddels trekken aan een dead horse…

 

Iets met vicieuze cirkel, als ze niet investeren wordt het vanzelf een dead horse. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de situatie niet echt meer.
Ik heb een VU+ Solo2 met een Canaldigitaal kaart, een vrij prijzig abonnement bij CD ik geloof iets van 35 euro per maand.
Dit heb ik om oa F1 van Ziggo te kunnen kijken hier in Zweden.
Als ik het goed heb gebruikt  mijn VTi software de Oscam conversie?
Wat is het gevolg van de hier genoemde wijziging van CD-cards per 2022?
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je wanneer de plannen doorgaan, je de kaart in een ci module moet stoppen, en dat je dat module in een ci slot van je ontvanger stopt.

Daarna kan je een zender tegelijk kijken op je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ceesv said:

Dat je wanneer de plannen doorgaan, je de kaart in een ci module moet stoppen, en dat je dat module in een ci slot van je ontvanger stopt.

Daarna kan je een zender tegelijk kijken op je ontvanger.

en kan dat in een solo2? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Solo2 heeft 1 common interface slot.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...