Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die 2 gleuven voor een kaart kunnen dan niet meer gebruikt worden voor Canaldigitaal.

Je moet dan een CI module aanschaffen daar de kaart in steken, en dat ci module in het ci slot van je ontvanger steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is er iemand die mij iets meer info kan geven om deze situatie te kunnen begrijpen?
Ik wordt helaas niet veel wijzer van voorgaande 'info' welke waarschijnlijk gevoed werd door irritatie / onbegrip van mijn leken begrip van de situatie?

Er staat dat mijn solo2 een common interface heeft maar later dat ik deze moet aanschaffen? 
Is er ergens een link te vinden om hierover info te vinden? Zoals gezegd ik begrijp de situatie niet

Als CD geen F1 doorgeeft in de toekomst moet ik misschien toch al het abonnement opzeggen of tot een minimum beperken?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, leor888 said:

Is er iemand die mij iets meer info kan geven om deze situatie te kunnen begrijpen?
Ik wordt helaas niet veel wijzer van voorgaande 'info' welke waarschijnlijk gevoed werd door irritatie / onbegrip van mijn leken begrip van de situatie?

Er staat dat mijn solo2 een common interface heeft maar later dat ik deze moet aanschaffen?

 

1) die 'common interface' (CI) - daar gaat een module in... de CI-module (ook wel CAM genoemd) -

2) vroeger... ging vervolgens een losse kaart op zijn beurt weer in die CI-module

3) tegenwoordig, zie je steeds meer dat providers geen losse kaarten meer willen - en hebben ze die kaart als het ware ingebouwd in zo'n CI-module

 

CAM = conditional access module  

 

Ik doe er ook een afbeelding bij...

Die dikkere sleuf boven die twee dunne kaart sleuven is de CI... daar gaat dus zo'n CI-module (ook wel CAM geheten) in.

Sterker nog, die Solo2 - heeft *twee* CI-sloten... daar kunnen dus twee CI-modules in.

 

CI-module_in_VU+solo2.jpg

aangepast door fred33
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Codx zei:

@Old SatterhandEn de kaarten wordt niet geherprogrammeerd voor een andere CAID. 

Oh, gelukkig maar.

 

18 uren geleden, mixfreak zei:

Snap alleen niet wat die oostblokkers met Nickelodeon willen  

Je bedoelt met alle voor Nederland bestemde kanalen. Ook de gedeelde.

Ik heb maar 2 CDS kanalen gevonden die die CAID (nog) niet hebben gekregen. Nick jr. en het tijdelijke NPO1 UHD kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-7-2021 om 02:04, fred33 zei:

 

1) die 'common interface' (CI) - daar gaat een module in... de CI-module (ook wel CAM genoemd) -

2) vroeger... ging vervolgens een losse kaart op zijn beurt weer in die CI-module

3) tegenwoordig, zie je steeds meer dat providers geen losse kaarten meer willen - en hebben ze die kaart als het ware ingebouwd in zo'n CI-module

 

CAM = conditional access module  

 

Ik doe er ook een afbeelding bij...

Die dikkere sleuf boven die twee dunne kaart sleuven is de CI... daar gaat dus zo'n CI-module (ook wel CAM geheten) in.

Sterker nog, die Solo2 - heeft *twee* CI-sloten... daar kunnen dus twee CI-modules in.

 

CI-module_in_VU+solo2.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_20210704_221412.thumb.jpg.d814b7a973361f88b27c241f45da6d5d.jpg

 

Mag ik hier even op inhaken (ik heb een VU+ Uno 4K SE): welke CAM zou ik dan moeten gaan gebruiken? Ik heb hier nog drie verschillende CAMs liggen, waarvan er één door CanalDigitaal was goedgekeurd (zie bijgaande foto). Kan ik die dan hiervoor gebruiken, of moet ik alsnog een nieuwe aanschaffen?

 

Mijn dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal een nieuwe moeten aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ceesv,

 

Kun je me ook nog verraden welke? Ik vermoed: de door CD op hun website aangeboden en naar ik mag aannemen goedgekeurde Mediaguard 3 CI (zonder ingebouwde smartcard) die ca. € 60,00 kost. Want de smartcard die ik nu heb blijft op zich toch wel gewoon geldig?

 

Hoe zeker is het trouwens dat deze plannen echt doorgaan, of is dat momenteel nog echt koffiedik kijken?

 

Dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is inderdaad het CI module op die site.

De huidige kaart blijft geldig.

 

De plannen zijn aangekondigd, maar door de wereldwijde krapte rond de elektronica componenten en de slechte leverbaarheid van die CI modulen zou de invoering van de beperkingen zo maar uitgesteld kunnen worden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

maar door de wereldwijde krapte rond de elektronica componenten en de slechte leverbaarheid van die CI modulen zou de invoering van de beperkingen zo maar uitgesteld kunnen worden.

dat zou wel lachen zijn

één abonnement maar geen beeld want we hebben geen electronica/hardware

 

Als je de verkoop bekijkt ook hier tweedehands is het een domme zet van CanalDigitaal echter als onderdeel van Canal+ een die te verwachten was.

Jullie zullen echt geen betere TV content gaan krijgen als het enkel nog via de randsom hardware van CanalDigitaal werkt.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de losse kaart niet meer werkt gaat CDS eruit. 

  • Like 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS had mijn softcam al eerder uitgezet (heb ik +- 2 jaar geleden al gepost op dit board, maar niemand wilde mij geloven), vervolgens keek/kijk ik met de witte CI(+) waar je de oranje kaart in kan stoppen.

Ik zag de bui al hangen en heb CDS opgezegd zodra mijn contract met CDS verliep.

Ik ben overgestapt naar KPN TV, en heb er nooit één seconde spijt van gehad.

 

Ik schreef in de 2de regel keek/kijk omdat die sukkels van CDS mijn kaart nooit hebben uitgezet.

 

Wat ik me voor de benadeelde members van dit board afvraag is echter: als je nou nog een contract heb bij CDS, en je bent niet bereidt om die nieuwe CI+ module met ingebouwde smartcard aan te schaffen/of je hebt een ontvanger zonder CI sleuf en je contract bij CDS loopt nog voor bv een half jaar, moet je dan toch blijven betalen terwijl je geen beeld meer hebt?





 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of topic over gasmeter verwijderd

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...