Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, D-box zei:

 

Wat ik me voor de benadeelde members van dit board afvraag is echter: als je nou nog een contract heb bij CDS, en je bent niet bereidt om die nieuwe CI+ module met ingebouwde smartcard aan te schaffen/of je hebt een ontvanger zonder CI sleuf en je contract bij CDS loopt nog voor bv een half jaar, moet je dan toch blijven betalen terwijl je geen beeld meer hebt?

 

Wellicht dat je er eentje gratis krijgt of met korting.  Maar ik denk dat een aantal mensen te veel op de zaken vooruit lopen, het kan nog wel jaren duren voor dat men helemaal om is.  Ook Telesat en de zenders Mezzo en Esports en NPO 1 UHD zijn allemaal nog steeds in seca mode te zien met een trucje.   En zelfs in Polen waar ze al ruim een jaar bezig zijn en wel nagra mode vereisen is nog steeds niet het volledige pakket om gezet. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het geintegreerde gebruik van vrije bronnen (FTA sat, free iptv) en het aanbod van de diverse betaal providers is/wordt steeds meer onmogelijk. Op basis van winstoogmerk door deze providers. De dupe zijn de kijkers, ondanks een instructie vanuit EU voor vrije hardwarekeuze. wordt dus niet doorgedrukt.

 

Nu komt er vanuit EU een verbod op plastikrietjes en binnen korte tijd zijn deze niet meer verkrijgbaar. Blijkbaar dus stevige handhaving.

 

Als burger krijg ik dan het gevoel om door de politici voor de gek gehouden worden. Geloofwaardigheid is anders :(

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ‘vrije keuze’ is juist de reden waarom CI bestaat! Dankzij deze module kun je je eigen hardware gebruiken. Het zijn de providers die de belemmeringen opleggen.. Maar 1 stream per CI module (soms 2). CI+ om nog meer beperkingen op te leggen.. De EU biedt je door wetgeving de vrijheid, de provider torpedeert dit weer zodat je er buiten kijken nauwelijks meer mee kan. Gewoon omdat ze niet willen dat je ongelimiteerd een 100% gave kopie hebt (en die wellicht via internet aanbied). Ze bieden dan gesloten IPTV aan zodat je op meerdere schermen kunt kijken.. Maar vooral niet lokaal opslaan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dit heel vreemd inderdaad, want in de USA gebruiken ze bijv. de cablecard of M-card, dat is ook een module die door heel wat aanbieders daar ondersteund wordt om bijv. in een TiVo te stoppen.  En dan kun je geen beperkingen opleggen want anders werkt die Tivo niet.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2021 om 18:59, Mimisiku zei:

....Het zijn de providers die de belemmeringen opleggen.. Maar 1 stream per CI module (soms 2). CI+ om nog meer beperkingen op te leggen...

 

Hangt van je firmware af, ik kan 2 zenders opnemen en 1 tegelijk bekijken, de 2 opgenomen zenders hoef Ik later niet apart te decoderen; ik heb het eens op YouTube gezet, Ik zal zo die filmpjes opzoeken en in dit topic plaatsen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

aangepast door D-box
  • Haha 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met de NanoXX 9800HD en heb er de firmware 02.55.01 T-A van Kampfrollie ingelazerd, deze firm werkt bij mij het beste.

 

Groetjes jongens,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2021 om 17:24, Codx zei:

   ....En zelfs in Polen waar ze al ruim een jaar bezig zijn en wel nagra mode vereisen is nog steeds niet het volledige pakket om gezet. 

En dat bedoel ik nou; je ontvangt niet alles meer.

Ik heb CDS opgezegd omdat ze met die internet-zenders zijn begonnen; mijn ontvanger heb ik niet aangesloten op internet.

Ik kijk nu voornamelijk via KPN TV wat me prima bevalt, ik gebruik de  -draaibare- schotel voor de FTA-zenders.

Soms kijk ik nog naar de CDS-zenders omdat die sukkels van CDS mijn smartcard niet hebben gedeactiveerd 😁.

Ik lach me rot!

Wat een sukkels!

Ik betaal al jaren niet meer aan CDS.

Ik ben blij dat ik er weg ben; wat heb je aan een zender-pakket van CDS als je er maar de helft van kan ontvangen terwijl je er wel het volle pond voor betaalt?

Ben ontzettend blij dat ik weg ben bij die club.

 

Groetjes,

D-box

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 7-7-2021 om 21:37, D-box zei:

Hangt van je firmware af, ik kan 2 zenders opnemen en 1 tegelijk bekijken, de 2 opgenomen zenders hoef Ik later niet apart te decoderen; ik heb het eens op YouTube gezet, Ik zal zo die filmpjes opzoeken en in dit topic plaatsen.

 

ik dacht, Kom laat ik eens kijken wat D-box gefilmd heeft.

respect voor al die moeite

 

a ) je neemt twee vrije zenders op en kijkt een versleutelde zender verder

daarna

b ) je neemt twee versleutelde zenders op en als derde een vrije zender 

 

maar je filmt dit overdag en ik weet niet of je op net5 naar de tommy telenetsell bent aan het kijken die op dat moment ook niet gecodeerd is

 

je moest eens kijken na 20:30 op de commerciëlen met diverse opnames b )

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Ik had dat 2de filmpje gemaakt op Primetime precies zoals je mij gevraagd had.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch 

Luister ook naar mijn commentaar op het 2de filmpje, ik heb je niet bij naam genoemd, maar ik vertelde "nou ga ik doen wat mij gevraagd is"

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

De 2de film laat ook de programma's zien en de tijden van opname.

 

Dit is gemaakt met de witte CI icm mijn NanoXX; het heeft te maken met de firmware die je erin geflikkert hebt.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Als je het nog steeds niet gelooft, zeg ik: kom maar langs, ik zet het bier koud.

 

Als je acoord gaat stuur ik je een PM van mijn adres.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het aanbod maar ik woon niet in de buurt en heb ook geen eigen vervoer.

 

Overigens in dit Topic heb ik jou geen vraag gesteld, misschien ben je in de war met een ouder Topic waar je ook een Youtube voor had gemaakt en ceesv en mijzelf uitnodigde om die beroemde kramp frolic firmware :grin: te komen bekijken.

 

Je zult nadere toelichtingen pas kunnen geven als CDS inderdaad overstapt in februari 2022 want volgens jou speelt die firmware een rol. Ofschoon ik dat ernstig in twijfel trek. doe hetzelfde maar eens in een andere ci+ receiver

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Tonskidutch

Klopt wat je zegt; was een ander topic, en dat ik jou en @ceesv uitnodigde klopt ook.

 

Btw, mijn NanoXX ontvanger beschikt naar mijn weten niet over CI+ maar gewoon over CI.

 

en inderdaad gebruik ik de firmware van Kampfrolli.

 

IK heb de opvolger van de Wereldbol CI, dat is de witte CI (zoals je op die filmpjes kunt zien).

 

Groetjes man

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...