Ga naar inhoud


Opnamen op USB HDD alleen via PVR Kit?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dit is geen verkeerd idee, daar had ik nog niet bij stilgestaan…

Ik heb vannacht de opnames 670 Gb van de USB HDD (EXT 4) naar een USB SSD (exFAT) gekopieerd om de opnamen veilig te stellen.

Zo net heb ik de USB HDD in één van de 2 USB poorten van de Samsung M5 monitor aangesloten en ik kan de opnamen daarop afspelen, dus dat valt in elk geval mee.

 

Alleen ontstaat dan een klein probleem, de index van de opnamen die je normaliter in VU+ ziet wordt logischerwijs niet op de monitor weergegeven.

Dus als ik op de VU+ een map zie met daarin b.v. 10 opnamen dan zie ik op de monitor alleen de namen van de opgenomen files met de format jaar-maand-dag-uur-minuut.

Op zich natuurlijk wel bruikbaar maar uiterst onhandig.

 

Wat bedoel je trouwens met de opmerking ‘…en dan een naar de VUZEO4K…’?

 

Overigens zal ik nauwelijks of niet meer opnemen, dus voorlopig is het alleen de bedoeling om deze zomer de opnamen af te kunnen spelen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Trouwens nog even een aanvulling.

 

Het blijkt dat de met exFAT geformatteerde Samsung T5 USB SSD in de ZERO4K wel als Harddisk wordt herkend maar ik kan deze niet mounten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Zero4K heeft officieel maar 1 USB poort.. Alhoewel je de PVR poort kunt 'rewiren'...

 

 

IMG_1115.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het zo eenvoudig mogelijk houden dus feitelijk USB SSD op de ZERO4K aansluiten en klaar.

Ik had verwacht dat de ZERO4K het schijfformaat exFAT ondersteund maar schijnbaar niet.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

Jij had zo net geantwoord op een door mij in het Duitse VU forum gestelde vraag en daar stelde jij voor dat ik het beste kan heen- en weer kopiëren maar dat is niet zo simpel dan jij het stelt.

 

EXT4 geformatteerde schijven worden door de MacBook niet herkend. Nu kan ik wel een programma bestellen om EXT4 files op mijn MacBook te lezen maar daar moet ik toch al snel € 35,= per jaar betalen, dan kan ik net zo goed een PVR-Kit kopen maar zoals al gezegd is dat nog niet de bedoeling omdat ik denk dat ik niet meer zal opnemen.

De in EXT4 geformatteerde HDD wordt niet door de ZERO herkend om bekende reden.

De data van deze schijf overzetten naar een lege in EXT4 geformatteerde USB SSD is waarschijnlijk mogelijk maar dan moet ik eerst nog bekijken hoe ik de EXT4 data op de  HDD op mijn MackBook leesbaar krijg.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het probleem via een omweg heb verholpen.

 

Op mijn MacBook heb ik de EXT4 USB HDD aangesloten.

De Samsung  T5  USB SSD 1 TB drive heb ik op de ZERO4K aangesloten een met EX4 va de Device Manager geformatteerd en gemount.

 

Op de MacBook een conversieprogramma van Paragon geïnstalleerd om de data (TS opnamen) van de USB HDD te kunnen lezen. In de gratis proefperiode kun je alleen de Read-Only optie gebruiken maar dat is voldoende om de data te kunnen lezen.

 

Via een kopieeropdracht ben ik nu de data van de USB HDD naar de USB SSD op de ZERO aan het overdragen.

Je moet wel wat geduld hebben want het kopiëren van de 670 Gb vraagt meer da één dag, dus morgenavond staat die er hopelijk op de ZERO.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...