Jump to content

EK Voetbal in 4k op NPO1

Share

Recommended Posts

• Moderators

En wat vinden we van het beeld en geluid?

voetbal 4k.jpg

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of ik nu al of niet beschik over een dergelijke decoder ga ik niet aan je neus hangen vriend. Indien wel , ga ik hier zeker nooit iets over posten , zo wijs ben ik ook wel. Deze decoders zijn wel te k

Feit is dat J.K. Gewoon ‘nieuws’ overal vandaan plukt. Niets wordt echt aan feiten getest en plempt het op TotaalTV. Journalistiek van nul en generlei waarde.. Een nieuwe ontvanger krijgt steevast4.5

Neen, dat was ook voetbal, WK in Rusland (2018). Ik vond het er, als oud beeldtechnicus/shader, niet uitzien met UHD/HLG. Veel te heiig. Werd toen ook via een apart kanaal uitgezonden, zie het lo

Posted Images

1 uur terug, ceesv zei:

Beter dan de vorige editie, minder heiig (behalve dan aan het begin, door vuurwerk mist)

Alleen de graphics missen (nog). En het geluid moet nog even gelijk gelegd worden.

2021061121403349.thumb.png.f8470e775c512b239e17c453af51aaed.png

2021060118121614.thumb.png.6bf6d261225ef63b77e87bc82be0d0de.png

1 uur terug, ceesv zei:

Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal :)

T90 met 4, 9, 13, 16, 19, 23, 28E. Visiosat80 met 5W. 2x triax multi4 coax. 2x EMP Centauri 17/8. 4xSUR420. Nog 8 uncomitted poorten vrij....
W10 PC, Ryzen7-3700, 32Gb, 6 video poorten,  TBS6590 dual met CI - DVBDream

Ubuntu PC, AMD Phenom II-4, 8Gb, (tunerkaart momenteel vacant)

VU+Ultimo; 2xtwin FBC.

1 uur geleden, mixfreak zei:

Geluid loopt alleen niet synchroon 😏

De commentator heeft nog, bij het begin van de tweede helft, gepoogd de technicus van dienst te helpen met zijn commentaar "De scheids fluit nu voor de aftrap" zodat de technicus een vertraging kon instellen voor het geluid. Het commentaar komt normaal altijd te vroeg.

Maar dat hielp niet want het commentaar was al te laat. Het beeld moet dus worden vertraagd, dat zullen ze hopelijk morgen oplossen.

Waarschijnlijk gaat het beeld over glasvezel verbindingen van de EBU in plaats van via satelliet.

Het commentaar gaat via IP verbindingen en die zijn nu dus later door de vertraging van de codecs.

2160p50 dus 50fps progressive met 25 mbit/s bitrate maakt het erg scherp, vooral bij snel bewegende (camera)beelden.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

9 uren geleden, kwetal zei:

Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal :)

ik zie eigelijk geen verschil op een HDen UHD zenders

Op een bekend media website meld Canaldigitaal dat alleen gekeken kan worden met een m7 module  niet met kaartlezer 😂😂😂

"Canal Digitaal: NPO 1 4K alleen met CI+ module, niet met kaartlezer"

• Haha 1

Volgens mij wordt er in een ander draadje juist uitgelegd hoe je NPO 1 4K met de kaartlezer kunt zien. Kwestie van aanpassing in de OscamApi. Of zeg ik iets raars? 

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

2 minuten geleden, Pedblu zei:

Volgens mij wordt er in een ander draadje juist uitgelegd hoe je NPO 1 4K met de kaartlezer kunt zien. Kwestie van aanpassing in de OscamApi. Of zeg ik iets raars? 

Het was ook een sarcastische opmerking 😂

Het kanaal werkt gewoon met kaartlezer en softcam !

Canaldigitaal weet schijnbaar niet hoe hun codering functioneert....