Jump to content

La Une etc.

Share
Followers 4

Recommended Posts

Bij het opruimen van de zolder nog een dvb-t stickje ontdekt dat ik never ever gebruikt heb. Nu weet ik dat het Waalse RTBF op zijn kanalen alle matchen van het EK uitzendt. Een vraagje aan de experten: in welke format zenden ze daar uit, is dat al dvb-t2 of nog altijd dvb-t ??

Zou handig zijn - vermits ik bij goed weer in de tuin "home office" werk - om op een tweede laptop of zo met één oog de namiddagwedstrijden te volgen.

DVB-T nog ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's,

TVV Basic+, HD+ Duitsland 

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

RTBF mux is nog lekker DVB-T.

Ze zouden wel van kanaal wijzigen dacht ik?

Laat eens weten wat je van waaruit ontvangt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 8.0

Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.0
Channel Master 120cm offset: 42.0°E-34.5°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• V.I.P.
Posted (edited)

Heb je goede antenne en versterker aan boord ? Vanuit Oostende lijkt Waver veel te ver.

Zou me meer concentreren op de Franse DVB-T zenders , zijn ook FTA.

ScreenShot143.jpg

Edited by Crazy Sat

Feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Posted (edited)

Het is in het Antwerpse hoor, Oostende is waar ik woon - in Antwerpen werk ik :)

Intussen uitgeprobeerd, komen vlotjes binnen.

Die Fransen komen sowieso ook perfect binnen, maar dan weer in Oostende. Alleen gaat de meeste van onze kijktijd naar de Britse zenders op de satelliet. Wat rest aan kijktijd is voor Netflix en het kabelaanbod.

Edited by pollegazon
Op 9-6-2021 om 10:24, pollegazon zei:

Het is in het Antwerpse hoor, Oostende is waar ik woon - in Antwerpen werk ik :)

Intussen uitgeprobeerd, komen vlotjes binnen.

Die Fransen komen sowieso ook perfect binnen, maar dan weer in Oostende. Alleen gaat de meeste van onze kijktijd naar de Britse zenders op de satelliet. Wat rest aan kijktijd is voor Netflix en het kabelaanbod.

In Kalmthout is de RTBF ook nog te ontvangen! Fijn want de Version originale Audio zit erop! Enne....daar maakt M7 met Telesat een potje van! Op Tipik en La Trois is dit 'nederlands' en wordt er simpelweg geen Engelstalig audio doorgezonden terwijl RTBF het dan wel degelijk zou moeten aanbieden.

Ditto Telenet: het ongecodeerde SD-signaal 'het compacte signaal dus': hier is kortgeleden de audio optie Version Originale (of Engels) op La Une en Tipik zelfs volledig verwijderd! (expres, of  een fout die wordt hersteld, wie zal het zeggen?)