Jump to content

Met schaamrood op de kaken: hoe moet de smartcard in een Xtrend ET7000?

hels
 Share

Recommended Posts

Tot ong. een uurtje geleden had ik normaal beeld via mijn ET7000. Moest even het kaartnr opschrijven en daarom kaart eruit gehaald. Helaas niet op gelet hoe kaart erinzat 😞

Kaart er weer in maar krijg geen beeld meer. Kaart moet volgems mij met sim aan onderkant en naar achteren in het slot. 

Alle mogelijkheden geprobeerd en ook opnieuw geactiveerd. Helaas geen sjoege ...

Het kan natuurlijk dat kaart toevallig de geest gegeven heeft maar dat lijkt me stug.

Kan iemand vertellen hoe de kaart erin moet dan doe ik dat en activeer nogmaals.

Groet, Henk

Wanneer dan nog geen beeld dan CanalDigitaal maar contacteren voor een nieuwe ....

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Nou ja, kan gebeuren. Chip in ieder geval naar voren maar chip boven of onder zou ik ook niet direct weten.
Maar als beide niet werkt kwam dat bij mij meestal doordat de chipcontacten vuil waren.
Schoonmaken met een zacht doekje en een beetje wasbenzine en de kaart marcheerde weer...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 8.0

Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.0
Channel Master 120cm offset: 42.0°E-34.5°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• Moderators

Softcam opnieuw starten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

HIj doet het weer. Inderdaad de sim naar beneden.

Softcam herstarten had ik al paar keer geprobeerd maar hielp toen niets.

Nu de kaart er ingestop en tot mijn grote verbazing werkt ie weer ... Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurt is maar "Smartcart Info" ( Panels) wordt hij nu ook weer herkend en straks kreeg ik een foutmelding.

In ieder geval dank voor de snelle reacties !!!

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

• Moderators

Je kan ook in de oscam webif kijken of er een kaart gedetecteerd word bij de betreffende card reader.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By paardengek
      Te koop, oranje Canal Digitaal smartcard.  20 euro per stuk. Ik heb er 3 stuks liggen.

Met vriendelijke groet, paardengek
    • By Miauw
      Ik heb onregelmatig toch met regelmaat dat de M7 SAT801 om een code vraagt voor ik TV kan kijken, echter heb ik geen kinderslot actief staan, heeft iemand voor mij een goed advies (behalve weggooien) ?

• By pieter532
      Ik weet niet of ik in de juiste topic zit ... mijn vraag zou namelijk ook kunnen 'passen' in de topic "Vu plus". 

Ik heb een ET8000 met twee smartcard lezers en in beide zitten een smartcard (Tivusat en CD). Nu wil ik graag mijn VU+ Zero 4k gaan inzetten voor beide smarcards. De VU+ Zero 4k heeft echter maar 1 smartcard reader en 1 CI ingang.

Wat zijn de mogelijkheden om beide smartcards in de VU+ Zero 4k (Openpli 7.0) met Oscam (r11505) te gebruiken?
    • By Orgeldandri
      Heb TVVLAANDEREN abonnement voor sat.
      Xtrend ontvanger onder Openpli 4 met smartcard.
      Vertrek in weekend en zou smartcard willen meenemen.
      Er zijn op de ontvanger thuis opnames gepland.
      Kunnen deze achteraf worden gedecoreerd wanneer de smartcard wordt teruggeplaatst?

Dank

Dirk
    • By kwetal
      Voorgeschiedenis: 2 oranje kaarten, hoofdkaart raakte onlangs defect (geen ATR). 2e kaart werkt nog normaal.

Daar de kosten maar blijven oplopen en aangezien we de 2e tuner maar zelden gebruiken besloten abonnement op de 2e kaart stop te zetten en met één kaart door te gaan. Gebeld met canaldigital met vraag om van de 2e kaart de hoofdkaart te maken en het abonnement op de 2e kaart stop te zetten.

Antwoord: "Veel te moeilijk meneer. We sturen u gratis een nieuwe hoofdkaart en zetten het abonnement op de 2e kaart na een maand stop."

Nieuwe oranje kaart (Nagra Kudelski) binnen 24 uur in de bus. Geactiveerd tot eind april. (lees ik uit met oscam).

Probleem: Lach niet, de kaart doet het alleen maar bij mooi weer..... M.a.w. loopt de signaalsterkte c.q. de signaalkwaliteit maar iets achteruit dan geeft mijn tuner de melding "gecodeerd kanaal" en doet verder niets meer. Stop ik de oudere 2e kaart er dan weer in dan komt er keurig weer beeld.

Vraag: Zit er een technisch verschil tussen oudere en nieuwere kaarten? In die zin dat de nieuwere kaarten "kritischer" zijn m.b.t. tot de signaalkwaliteit? Zo ja, dan zal het zin hebben om mijn schotel eens opnieuw uit te richten. Een klus waar ik enigszins tegenop zie.
    • By hels
      Dames, Heren,

Vreemd probleem: Sinds kort heb ik last dat verschillende kanalen de melding "Tune Failed" laten zien. Het lijkt erop dat de problemen frequenter en op meer zenders plaats vinden. Gistern ochten werkte bv. NPO1 probleemloos, gisteren middag 'Tuner Failed'( en gisteren avond even checken => 'Prima ontvangst (>12dB). Vanochtend weer 'Tuner Failed' (0dB)

Tot voor kort werkte de ontvanger (ET7000) probleemloos. Ik heb ook recent geen aanpassingen gemaakt in de infrastructuur (Schotel,  LNB, etc.).  Op mijn ontvanger boven (ET4000) werkt alles probleemloos. Beide ontvangers zijn aangesloten op zelfde schote.

Opstelling:
      Schotel met LNB voor 19.2, 23.5 en 28.2 (met vier uitgangen voor vier verschillende ontvangers) "Beneden" ET7000 (ong. 2 jaar oud) met OpenPLI 4 'Boven' ET4000 (ong. 3 jaar oud) met OpenPLI 4  
      Ik heb het vermoeden dat de Tuner het 'aan het begeven is'.

Vragen:
      Is dit 'normaal' cq. 'kan dit' na 2 jaar? Is een tuner 'eenvoudig' te vervangen of is het handiger om een nieuwe ontvanger te kopen (als dit het probleem is) ? Iemand een ander idee ?  
      Groet, Henk
    • By Turanist
      Goedenavond, 

Een tijdje geleden deed ik in een winkel aankopen en kreeg een nieuw oranje smartkaart van Ziggo als cadeau erbij. En mocht een extra zender pakket gratid voor een maand kijken. Ik dacht mooi, kan ik de smartkaart in mijn Mut@nt schuiven. Maar ik kreeg het niet voor me kaar, na zoveel mogelijk informatie op te pikken vanuit het internet te zoeken om smartkaart te laten werken zoals ik het wilde.. En sinds kort is Ziggo en Vodafone samen gaan werken wat voor mij erg gunstig uitkomt want ik kan gratis extra zender pakket gewoon bekijken. En hierdoor wil ik graag weten hoe ik mijn decoder configeer zodat ik de smartkaart kan laten werken en ik naar de extra zender pakket toch kan kijken! Via mijn pc kan ik mijn decoder simpel weg configeren. Willen jullie leden mij stap voor stap op weg helpen?? Groetjes. 
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.