Jump to content

Vervangen oude kabels vanaf LNB naar TV

imac-rvd
 Share

Recommended Posts

• V.I.P.

Volgens mij is op de onderste foto goed te zien dat die boom volop in de weg staat. De signalen van de Astra 23,5 komen onder een hoek van 30 graden schuin van boven.

Ik zou het maar eens controleren met een app op je telefoon.

Dishpointer-app.jpg

Edited by Sprietje

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heet improviseren......Als de schotel 80 cm is, werkt het perfect. Heb je het zelf ooit wel eens geprobeerd? Daarom ben ik bijna niet meer aktief of dit forum...... ik heb ook 24 jaar ervarin

Posted Images

29 minuten geleden, imac-rvd zei:

Zo te zien kan er van de takken van de dennenboom

Oplossing 1: Verwijderen van de takken !! Gegarandeerd signaal !!

Oplossing 2: Schotel verplaatsen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• V.I.P.
Op 9-9-2021 om 19:06, imac-rvd zei:

Het Duitse huis heeft Schotel en duo  LNB. Vorige eigenaar kreeg geen CD SAT-ontvangst meer en streamde Ziggo e.d. naar zijn TV. Ik wil proberen satelliet ontvangst weer te herstellen.

Kijk, dit verklaart wel waarom de vorige eigenaar Canal Digitaal niet meer kon ontvangen. De boom is alsmaar groter gegroeid en neemt nu alle signalen weg.

Nogmaals dank voor jullie reacties. Ik ga binnenkort (ik heb ook nog geen tv en geen inboedel en kijk dus op de ziggo app) aan de slag met de boom die best wel een eind kan worden teruggesnoeid. Verplaatsen wordt lastiger want langs de lange zijde van het huis waar er op zich wel plek op de muur is "kijkt" de schotel zeker tegen een 5 tal hoge bomen aan. Zelfs wanneer ik hem op het dak zou kunnen krijgen. Juist het huidige plekje oogt geschikt. Misschien wat naar achter of naar voren , maar dat is het dan wel.

Eerst knippen dus!

• V.I.P.

Dan zou ik in oktober als de zon precies achter de satelliet draait nog maar eens controleren of de takken geen schaduw werpen op de schotel. Hou er dan ook rekening mee dat als er flink wat sneeuw op de takken ligt en de takken doorbuigen, je nog steeds vrij zicht moet hebben.
In de bijgevoegde tabel zie je dat er twee dagen zijn dat de zon precies achter de satelliet staat, op 11 en 12 okt. om 12:06 uur.

sun outage winterberg.png

• V.I.P.

Die van Silbach, zie de coördinaten die boven in de tabel staan. Maar maak je geen zorgen, met de sun outage mag het heel wat kilometertjes afwijken om enig verschil te krijgen van een paar seconden.

De hoogte staat ook in de tabel: Altitude 578,03 meter.

Edited by Sprietje

Niet echt. Dat heeft teveel andere impact. Wel kan er best wel wat van af.

Ik heb aanvullend nog wel een optie gezien om de schotel ongeveer een meter naar links (zie foto) te monteren op de kopse kant van de andere steunbeer. Dan staat hij opeens naar een vrij veld te kijken.

1 uur terug, imac-rvd zei:

monteren op de kopse kant van de andere steunbeer

IMG_0603.jpg

Edited by cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2