Ga naar inhoud


Technisch boek satelliet


eboelens

Aanbevolen berichten

Mijn schoonvader die niet gedigitaliseerd is vraagt me af en toe of er nog technische boeken bestaan die de werking van satellieten en schotels  beschrijft, mogelijke configuraties in huis of tertaire ?

Kan iemand mij op weg helpen , of ideeën ?

Ik zocht al eens bij Kluwer maar zonder succes

ik kan misschien ook eens in de bib kijken

dank

Erik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaan best wel wat boeken over satellietontvangst maar dat is allemaal oude meuk en niet meer te koop, mogelijk nog wel in de bibliotheek te leen, zie: https://www.bibliotheek.nl/catalogus.catalogus.html?d=dcterms%3Asubject|Satelliettelevisie

Ach ja, boeken is niet meer van deze tijd.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auteur P van Rossem was hier als lid PaulvR en later als T90user

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees voor algemene informatie over satelliet-tv het Nederlandse Satellitemagazine dat 20 jaar heeft bestaan van 1999 t/m dec.2018:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/20-jaar-satellitemagazine-het-is-over-en-uit/

verder:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/alles-wat-je-moet-weten-van-satellietontvangst/

en
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/?page=1

 

Voor technische zaken, lees op dit forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan voor de technisch geïnteresseerden is er een nieuw boek op komst. 

Dit is niet iets voor leken en ook niet goedkoop.

Het kost € 87,-

Daarvoor krijg je 720 bladzijden aan hoog informatieve kennis overgebracht. 

Ik heb de eerste druk. De 2e druk komt binnenkort op de markt. 

Er zijn nog veel meer van dit soort boeken. 

Satellite Communications Payload and System (Wiley - IEEE)

Kijk ook in de NAB store. Bij: "books". 

En je vind van alles over Satellite Communication en veel meer.

 

Nederland is te klein voor nederlandstalige boeken op dit niveau. 

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, eboelens zei:

of er nog technische boeken bestaan die de werking van satellieten en schotels  beschrijft,

 

Technische kennis is de laatste 20 jaren ook een waardevol goed (Asset) geworden dat niet zomaar ter beschikking staat.

Die kennis is heel veel geld waard en wil men niet zo maar delen aan Japiejoo of mogendheid XL of die piraten natie ssm.

 

je schoonvader zal heel veel internet bronnen moeten gaan lezen en video's moeten gaan bekijken om "een achterstand inzake digitalisering" te kunnen bijwerken/bijscholen.

Boeken zijn niet meer het passende medium voor kennisoverdracht.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Boeken zijn niet meer het passende medium voor kennisoverdracht.

 

Dat ben ik niet met je eens. 

Boeken zijn wel degelijk het juiste middel om iets te leren. 

Zou dat niet zo zijn, zou je de scholen ook wel dicht kunnen gooien. 

 

Als een naslagwerk gebruik ik dag in dag uit mijn boeken. Uiteraard samen met wat er op het www te vinden is. Maak notities en schrijf zelf een boek.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet hoe de kinderen, scholieren tegenwoordig hun lesmateriaal vinden en gebruiken zou je nog wel eens versteld kunnen staan.

Ik hou ook van boeken maar nieuwe vakkennis kom ik eerder en sneller te weten via het internet, al is er veel tijd voor nodig en daarmee zeg ik ook dat het niet goedkoper is wegens de benodigde tijd.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en sneller te weten via het internet,

 

dat zal ik zeker niet ontkennen. 

Maar op het internet staat vaak veel onzin. En het is een kunst om te kunnen beoordelen wat wel en niet klopt. 

Er zijn te veel "möchte gern" auteurs/acteurs die zichzelf willen profileren, vooral op YouTube. 

Wikipedia is niet slecht maar ik ben altijd zeer skeptisch. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als je weet hoe de kinderen, scholieren tegenwoordig hun lesmateriaal vinden en gebruiken zou je nog wel eens versteld kunnen staan.

Ik hou ook van boeken maar nieuwe vakkennis kom ik eerder en sneller te weten via het internet, al is er veel tijd voor nodig en daarmee zeg ik ook dat het niet goedkoper is wegens de benodigde tijd.

Daar verkijk je je toch wel een klein beetje op.

Jij hebt enorm veel kennis en weet waar je mee bezig bent, maar dat geldt niet voor de meeste kinderen en scholieren op VWO-niveau, is mijn ervaring.

Veertig jaar geleden had ik je gelijk gegeven ook al speelde dat zoekwerk op internet toen nog niet en waren ze op boeken aangewezen, maar in latere jaren merkte ik dat scholieren minder basiskennis hadden en erg slecht konden zoeken op internet en in boeken zoals encyclopedieën.

Velen hadden nog nooit gehoord van dat laatste, wisten er niet mee om te gaan en bij het zoeken op internet kwamen ze op de meest waanzinnige dingen uit. Zoals wanneer je ze vroeg om te zoeken wat een blauwe reus in de sterrenkunde is en de helft komt uit bij konijnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

Zoals wanneer je ze vroeg om te zoeken wat een blauwe reus in de sterrenkunde is en de helft komt uit bij konijnen.

als ik Blue Giant zoek staat meteen de Ster in een wikipedia uitleg op de gevonden resultaten

ergo zoeken / zoek criteria intikken doe je in een niet Nederlandse taal zoals Engels of Duits!

 

mijn schoolgaande familie leden weten dat

 

de oorsprong van het internet is natuurlijk dat Universiteiten hun kennis en bibliotheken konden uitwisselden en die kennis plaatste men bewust op die verbonden servers

 

maar ik ga te ver off topic

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekers, het zij je vergeven en mij hopelijk ook, maar ik gok dat 1 op de 1000 HAVO/VWO-ers in het Engels gaat zoeken bij deze zoekopdracht. Van de 999 anderen vergeet ca de helft er ster bij in te typen en velen begrijpen niet dat ze bij konijnen uitkomen en moet je vervolgens helpen met het zoeken.

Maar ik ben het met de Drs eens dat je de essentiële basis toch het beste uit een degelijk boek kunt halen, ook al is het op moment van uitkomen al verouderd..

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...