Ga naar inhoud


achteraf decoderen lukt niet altijd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

 niet vergeten te antwoorden

Heb ik toch vermeld, de ci+ van telenet.

p.s., intussen heb ik mijn handtekening aangepast.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

@zzzzzz, heb je ook voor naar standby te gaan een FTA zender ingesteld?

 

Ja, hoor, mijn procedure was :

 

1° Sta op een FTA zender (eigenlijk Free To Cable, voorbeeld één HD)

2° Stel een timer in van een gecodeerde zender (bijv. VTM HD), die afgaat binnen 2 minuten en 2 minuten zal opnemen.

    Kies voor niet onmiddellijk decoderen met bewaren ECM's.

3° Verlaat het timer menu, en je blijft op de FTA zender staan.

4° Wacht tot de opname gedaan is.

5° Ga naar bestandsmenu en klik om offline te decoderen.

6° Zet de box dan in standby

7° Wacht tot het rode R teken verdwijnt dat aangeeft dat decoderen gedaan is.

8° Haal de box uit standby en check of de opname te decoderen is.

9° Indien niet, probeer of de gecodeerde opname nog gewoon af te spelen is op de box.

 

3° heb ik ook eens getest met op een FTA satellietzender te gaan staan (BBC Four HD bijvoorbeeld).

 

Dit is mij een paar keer gelukt in OpenPLi, maar daarna niet meer.

Eerst had ik een conflict met de Common Interface Assignment Plugin, als ik die deïnstalleerde was het opgelost.
Daarna, na installatie van een softcam, kreeg ik het niet meer goed, ook als ik die deïnstalleerde.
Ook opnieuw flashen (getest met dezelfde versie die er al opstond, en de nightly build), loste het niet op.

Uiteindelijk ben ik voorlopig terug gegaan naar VTi, decoderen duurt daar net iets langer dan de opname, maar lijkt wel beter te werken.

 

Dit weekend ga ik nog eens de officiële image van VU+ zelf proberen, om te zien of het daar ook werkt, die van OpenPLi zouden dit graag weten.

VTI heeft ook bepaalde andere nadelen, zo lijkt de Autotimer plugin mij iedere keer te verplichten om een save te doen vooraleer hij de EPG afzoekt.

Eens een keertje vergeten, is voldoende om opnames te missen.

De standaard skin van OpenPLi ziet er ook moderner uit dan de skins die ik uitgeprobeerd heb bij VTI.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

@zzzzzz, ik hoop dat iemand met zin en tijd het ook met het VTI 15.x te testen. Ik zelf heb mijn Vu+ aan de kapstok gehangen.

Lees jij eigenlijk waarop je reageert?

Er staat dat ik teruggekeerd ben naar VTI (en dat is 15.x), en dat werkte wel (niet perfect, soms mislukt offline decoderen).

Quote

Het officiële image heeft de CI+ helper niet, dus die kun je vergeten om dit qua procedure te testen.

Er zit alleszins iets in van offline descrambling, misschien zonder de CI+ helper, dat moet ik nog eventjes checken.
Het belet ook niet dat ik eens hun offline descrambling gebruik in combinatie met de CI Plus Helper.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, zzzzzz zei:

Lees jij eigenlijk waarop je reageert?

ja jawel, ik kan jouw procedure niet 1:1 repliceren maar misschien kan een andere gebruiker dat wel.

 

OM te zien of er inmiddels certificaten zodanig aangepast zijn dat achteraf decoderen niet meer mogelijk is.

Pas sinds kort zijn deze CI+ opties in werking gesteld bij bepaalde paytv zenders.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ja jawel, ik kan jouw procedure niet 1:1 repliceren maar misschien kan een andere gebruiker dat wel.

 

OM te zien of er inmiddels certificaten zodanig aangepast zijn dat achteraf decoderen niet meer mogelijk is.

Pas sinds kort zijn deze CI+ opties in werking gesteld bij bepaalde paytv zenders.

Als je het gelezen had, had je gezien dat ik teruggekeerd was naar VTI, en het daar werkte, zij het niet altijd.

Dus dat was na mijn testen bij OpenPLi.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je begrijpt mij niet goed of ik schrijf het in m'n antwoord niet duidelijk genoeg.

dat jij terug keert naar VTI is echt wel aangekomen maar helaas dat daarmee de opnames bij jouw nog niet allemaal gedecodeerd worden

dat kan toch iemand anders ook eens testen met een Vu+ en VTI gebruik makende van een CI+

 

?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je begrijpt mij niet goed of ik schrijf het in m'n antwoord niet duidelijk genoeg.

dat jij terug keert naar VTI is echt wel aangekomen maar helaas dat daarmee de opnames bij jouw nog niet allemaal gedecodeerd worden

dat kan toch iemand anders ook eens testen met een Vu+ en VTI gebruik makende van een CI+

 

?

Ja, maar daarmee weten we de oorzaak niet, het is ook maar op langere termijn dat bepaalde opnames niet decoderen.

Bovendien probeer ik offline decoderen in de praktijk zoveel mogelijk te vermijden, precies omdat ik niet zeker ben of de opname wel zal willen decoderen.

Sedert ik teruggekeerd ben naar VTI heb ik enkel wat testopnames gedaan van een paar minuten, en die decodeerden zonder problemen.

De problemen die ik had waren van voordat ik naar OpenPLi was omgeschakeld, toen ik het ook echt gebruikte, en ik merkte dat decoderen soms niet lukte.

Dat reproduceren is ook moeilijk, sattv4iedereen zei dat het bij hem wel werkte in OpenPLi, dus ja, ik vraag mij af waar het verschil dan zit.

Ook bij mijn eerste testen met OpenPLi had ik een beter resultaat.
Op dit moment raak ik er niet aan uit.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens getest met de originele VU+ image, ondersteunt effectief geen CI.

Bovendien lijkt de CI+ Helper in die distributie totaal niets te doen.

Dwaalspoor dus, straf dat die van OpenPli vroegen om het daar eens mee te testen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadien nog eens OpenPLi 8.0 (laatste stabiele release) met die speciale helper geprobeerd.

Resultaat was zeer gelijkaardig als met OpenPLi 8.1 met native ondersteuning.

1 keer lukte het om offline te decoderen, daarna niet meer.

Ik had een volledige backup van VTI, dat terugzetten ging heel makkelijk, omdat OpenPLi dan weer toelaat vanuit een zip file met een flash image te flashen.

Ik heb ineens al mijn instellingen terug.
Dus nu zit ik weer op VTI.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...